1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MMORPG: betalen ja of nee?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Zilverpijl, 19 mei 2003.

  1. toiletboy

    toiletboy Giggity, giggity!

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet Mokken, lekker dokken!
     
  2. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    heheh ik ga mss betalen voor 1 mmorgp maar meer niet hoor veel te overdreven het geld groeit niet op onze rug!!!!!!!!
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    lacht vaak betaal je niet direct aan MS ... het hang namelij af wie de developer is .. als je straks bijvoorbeeld Star Wars: Galaxies (als deze ooit nog voor de xbox uitkomt) neemt betaal je het bedrag aan Sony
     
  4. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gelezen dat Everquest intotaal een stuk of 1200 servers wereldwijd heeft draaien,dat is ongeveer een halfjaar geleden,ondertussen zijn er weer 3-4 world servers bijgekomen dus nu kunnen het wel eens een stuk of 1300 servers zijn.
     
  5. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    zo zie je maar weer waar je voor gaat betalen......dat zijn aardig wat servers....
    [x]eensch
    [ ] oneensch
     
  6. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga echt wel betalen voor een MMORPG!

    Ik heb al vaker MMORPG's gespeeld, Dark Age of Camelot, en Jumpgate, echt kicken die dingen.
    Vooral als je het met vrienden doet!

    Ga ik betalen voor een MMORPG - JA!!!
     
  7. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    1500 mensen per server? Da's echt weinig!

    In Ragnarok Online slaat de lag pas in als er 10.000 mensen online zijn... al zijn er +/- 8000 mensen online is er nauwelijks lag, dus heeft EQ van die slechte servers ofzo?

    Hmm... Ontopic: Ja, ik ga voor MMORPG's betalen want ik weet hoe verslavend ze kunnen zijn! :D
     
  8. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Na dit alles gelezen te hebben ben ik toch nog enigszins van mening veranderd. Ik heb nou toch wel wat meer begrip voor het feit dat de developers een maandelijks bedrag vragen. Maar ik denk niet dat ik dat ervoor over heb.
     
  9. dijk182

    dijk182 noewbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat, volgens mij, nog niet genoemd is maar wat ik wel een voordeel vind: bij een betaalde gameservice is de sfeer vaak een stuk 'prettiger'.
    Wat ik bedoel is dat de mensen die bereid zijn om maandelijks voor zo'n game te betalen, het spel ook serieuzer nemen en dus socialer spelen.
     
  10. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    De world servers draaien stabiel met ongeveer 2000 man tegelijkertijd online,bij SWG is dat aantal het zelfde bij WW zal dat aantal ook ongeveer hetzelfde zijn bij Horizons is dat ook ongeveer het aantal.Wat kun je hieruit afleiden?

    Dat een server continue met een groter aantal personen te laten draaien is ongelooflijk $$$$Duur.Dat Ragnarok dat wel doet scheelt ze denk ik wel in de portomonee.En als je al wat langer Mmorpg's speelt is 2000 continue tegelijkertijd ruimschoots voldoende.

    Vergeet namelijk niet dat EQ iets van 40-45 world servers tegelijkertijd draait,waarschijnlijk meer want het record is 110.000 man tegelijkertijd online.
     
  11. LeoGeo

    LeoGeo Commodore

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    1
    Eindelijk een écht boeiende discussie :p

    Ik denk dat het wel de moeite waard is te betalen, maar in sommige gevallen. Bijvoorbeeld RO vind ik vrij saai; het ziet er saai uit, etc. Maar echt leuke MMORPGS, met thema's die me echt aanspreken (PSO boeit me niet, ik ben geen Star Wars fan dus galaxies vind ik ook niks) met thema's als WarCraft (World of Warcraft, anyone?) lijken me zeker de moeite waard, om voor te betalen.

    Dit moet ok niet onderschat worden. Ik weet nieet of een van jullie wel eens Diablo II gespeeld heeft met PK"ers; nou dat is niet leuk. van die lamers met gehackte equipment die je ff dood komen maken. Zal hier minder snel gebeuren, want het is ook gewoon zonde van je geld als je dat doet. Dus je krijgt ook wel waar voor je geld, niet in de laatste plaats omdat je natuurlijk ook gewoon "service" krijgt (updates, nieuwe quests, dudes die je helpen)
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    ik heb redelijk lang D2 gespeelt.. maarum pkers zijn meestal gewoon mensen die legaal zijn.. kijk als je eenmaal een paar hogere chars hebt, krijg je redelijk brute stuff.. die kan je dan ook bij iets lagere chars gebruiken, en dan bij een duel of tijdens een pk gebruiken waardoor het lijkt alsof het gehackt is.. maar het hacken is mede door de inzet van blizzard niet bepaald mogelijk meer..



    mijn mening over betalen van mmorpg's.. tja... je kan ook de game een stuk duurder maken, zodat daar de kosten voor onderhoud al inzitten.. lijkt me fijner op zich..
    aan de andere kant, ik vind dat MS de door hen gemaakte mmorpg's (true fantasy live) gratis speelbaar op live moeten zijn, omdat je MS al dokt voor Live... maarja.. mayb ga ik er wel is een spelen weet het nog niet..
     
  13. dijk182

    dijk182 noewbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat duurder maken hetzelfde effect heeft als een maandelijkse pay to play. Met het duurder maken voorkom je namelijk de gekopieerde games niet, met een serverside account is dat beter te beveiligen. Tuurlijk ban je de trolls nooit helemaal uit maar mijn online ervaringen zijn nu eenmaal stukken beter bij de betaalde services dan bij de gratis.

    Overigens, een vriendin van mij is gestopt met haar lvl99 Barbaar in D2 vanwege al het gehack. Tuuk heeft Blizzard hier wel iets aan gedaan maar helaas te laat. Je denkt toch niet dat ze daar 10 programmeurs opzetten terwijl ze er niks meer aan verdienen?
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    zolang de service goed blijft, zullen gamers de game blijven kopen, dus in dat opzicht zal Blizzard er zeker programmeurs op blijven zetten.. ze verdienen er genoeg aan.. en Blizzard laat nu nog steeds programmeurs programeren voor patches voor Starcraft.. en dan heb ik het niet over kleine patches maar over aanpassingen waar egt over nagedacht moet worden..
    en het hacken viel op D2 egt reuze mee, zodra er gehackt wordt komt Blizzard er al snel achter vind er iets op en binnen een maand is er een patch die het verhelpt.. bij een betaalde service kunnen ze er niet veel meer aan doen.. er zijn nou gewoon eenmaal mensen die de boel willen verneuken omdat ze van het spel zelf nix bakken.. maarja..
     

Deel Deze Pagina