Inderdaad, het zou niet erg praktisch zijn. Mijn suggesties voor Player Quests en het Combat System:
Player Quests
Deze worden verzonnen en gemaakt door een andere speler. Dit kan variëren van 'Dood 30 muizen' tot 'Vind dit item voor me.' Voorbeeld: Ik zeg tegen Willem: 'Verzamel 20 kleden voor me, zodat ik mijzelf warm kan aankleden voor die Quest in de gletsjer. (Dit oppert meteen een nieuw idee: verschillende weersomstandigheden. Als je in een t-shirt loopt in een gletsjer krijg je onderkoeling, vechten zal dan zeker fout gaan. Hetzelfde bij een woestijn en een dikke wollen jas)
Of ik zeg tegen Willem: 'Vernietig 20 gebouwen van deze factie.'
De Player Quests zijn beperkt, ik kan niet zeggen: 'Ren naakt rond.' Je zult een menu hebben waarin soorten staan.
'Collect': Dit kan dus zo'n kleed zijn.
'Kill': Dit kan variëren van het doden van een vijand tot een normale NPC. (LET OP!! Je kunt een andere speler niet commanderen iemand te vermoorden van zijn factie! Persoonlijke vetes worden ook niet uitgevochten!)
'Destroy': Vernietig die en die gebouwen.
'Assist': Help me even wil je? Jij gaat aan die kant van de brug staan, doet hem open en laat mij erdoor. Jij kan namelijk zo hoog springen/vliegen/zweven en ik niet.
'Player Duel': Knokken? Kijken wie het eerste die 20 vijanden aankan?
'Other': Wil je die gast uit mijn Guild even zeggen dat ik niet kan meedoen met de aanval? Ik kan het zelf niet zeggen, ik ben te druk bezig.
Beloningen: Geld, items of training. Naar keuze. EXP krijg je sowieso. Helaas wel minder als je ook een item krijgt, anders wordt het té belonend.
Persoonlijke vetes waar ik het eerder over had zijn vetes tussen 2 spelers. Willem heeft mij een keer verraden/verslagen/gekilled. Dit pik ik niet! Deze vete gaat door (Mits je het activeert) tot ik hem weer heb gekilled. Hij kan het dan weer activeren, (Een 'Turn') of het gewoon laten.
Combat System
Real-Time, geen Turn-Based gezeur. Je kunt iedereen overal aanvallen als die je vijand is. Raids, kleine aanvallen, het kan allemaal! Je kunt ook in gebouwen vechten, dus je kunt je Wild Wild West sfeer creëren: ik stap de saloon binnen en begin een gunfight. Ideaal toch? Over de spells heb ik niks te zeggen, daar zijn er genoeg van. Helaas blijven ze wat simpel. Laten we zeggen: degene die Willem al heeft gezegd zijn Basic Spells. Geavanceerde kom je later tegen. Dit zijn dingen als:
Hell Slash: Alleen te gebruiken door mensen gespecialiseerd in Vuur. De speler maakt snelle bewegingen met zijn/haar zwaard/dolk/vechtstok die in vuur en vlam staat. Iedereen die geraakt wordt krijgt 'Extencive Fire Damage'
Deze spell is slecht een voorbeeld, er zijn meer geavanceerde spells, véél meer.
Edit: Ik bedenk me net een aspect: zitten, dansen, springen, liggen etc kan allemaal al in de hedendaagse MMORPG's, maar wat écht leuk zou zijn is zitten op een stoel. Je kent het wel, je gaat met je personage een pub binnen, besteld een biertje, (Je kunt ladderzat worden) en lult maar wat aan via een private com system met je Guild maatjes. Prachtig toch?
Vraag aan Brolly: Hoe zullen de omgevingen eruit zien? Industrialistisch, natuur of meer Fantasy?
Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2005