Heel mooi zo'n skillsysteem, maar hoe zit het met Neotopia zelf? Willem en ik hadden de nodige ideeën bedacht. We hopen dat brolly er wat aan heeft, het is nota bene zijn idee.
Wereld
Neotpia is modern, dus er rijden treinen, vrachtwagens rond. Er varen boten, er vliegen vliegtuigen. Heel mooi allemaal, maar nog mooier als je ze kan overvallen en besturen! Natuurlijk kun je ook een kaartje kopen voor een veerpontje of een vliegtuig. Kopen is ook mogelijk, je eigen auto of boot.
Verder zijn er steden, die allemaal burgers met zich meebrengen. Pubs, fabrieken, scholen, kantoren, allemaal! Er rijden auto's rond, mensen zitten wat en drinken... Je kunt ook in een kroeg een biertje bestellen, of een Quest doen voor een automechanicus. ('Hey, wil je even 20 moersleutels voor me verzamelen? Mario stijl.' )
Treinen
Besturen, overvallen, passagier zijn, wapens en items vervoeren... Heerlijke dingen! Ze razen met grote snelheid door het land, van station tot station. Wat ga je doen? Overvallen, meerijden of zelf de machinist worden? Doorboren met kogels om je nieuwe wapens te testen samen met je Guildmaatjes, waarom niet? Besturen, laten ontsporen. Klinkt als muziek in de oren toch? Militaire treien zijn er ook, ze vervoeren wapens voor het leger.
Vrachtwagens, auto's en alles op wielen
Globaal hetzelfde als treinen, alleen dan langzamer, maar flexibeler. Je kunt met deze schatjes overal komen, daarnaast kun je ze kopen, verkopen en stelen. Hetzelfde geldt voor boten en vliegtuigen. Ook zijn er militaire voertuigen.
Boten
'Schipper mag ik overvaren?' Je weet onderdehand wel wat je kunt doen met boten. Militair, normaal veerpontje, politieboten, alles. Boten zijn vooral handig als je geen zin hebt om te rijden, aangezien auto's sneller en flexibeler zijn. Voor ik het vergeet: laten we er ook hovercrafts instoppen.
Vliegtuigen
Hetzelfde mee te doen als andere voertuigen. Eén uitzondering: er zijn vliegtuigen die de ruimte in kunnen. Verwacht geen grote space-battles á la Star Wars, maar meer ruimtelijke inzichten waar ook EXP mee te verdienen is. Zie je meer nieuwe dingen als nieuwe natuur, dan verdien je extra EXP.
Steden en platteland
Denk een beetje aan San Andreas. Druk, veel mensen en auto's. Dit is alleen drukker en er is meer van alles. Boten zijn er altijd, vliegtuigen vliegen altijd over. Veel fabrieken, Guildgebouwen, kampen, noem het maar op! Boederijen, autoverhuur, beetje van alles!
Dit zijn slechts suggesties.
Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2005