[PC] [MMORPG] Eigen MMORPG Maken!

Discussie in 'Games' gestart door Brolly, 15 nov 2005.

1. Victor

Victor Guest

Heel mooi zo'n skillsysteem, maar hoe zit het met Neotopia zelf? Willem en ik hadden de nodige ideeën bedacht. We hopen dat brolly er wat aan heeft, het is nota bene zijn idee.

Wereld
    Neotpia is modern, dus er rijden treinen, vrachtwagens rond. Er varen boten, er vliegen vliegtuigen. Heel mooi allemaal, maar nog mooier als je ze kan overvallen en besturen! Natuurlijk kun je ook een kaartje kopen voor een veerpontje of een vliegtuig. Kopen is ook mogelijk, je eigen auto of boot.

Verder zijn er steden, die allemaal burgers met zich meebrengen. Pubs, fabrieken, scholen, kantoren, allemaal! Er rijden auto's rond, mensen zitten wat en drinken... Je kunt ook in een kroeg een biertje bestellen, of een Quest doen voor een automechanicus. ('Hey, wil je even 20 moersleutels voor me verzamelen? Mario stijl.' 8))

Treinen
    Besturen, overvallen, passagier zijn, wapens en items vervoeren... Heerlijke dingen! Ze razen met grote snelheid door het land, van station tot station. Wat ga je doen? Overvallen, meerijden of zelf de machinist worden? Doorboren met kogels om je nieuwe wapens te testen samen met je Guildmaatjes, waarom niet? Besturen, laten ontsporen. Klinkt als muziek in de oren toch? Militaire treien zijn er ook, ze vervoeren wapens voor het leger.

Vrachtwagens, auto's en alles op wielen
    Globaal hetzelfde als treinen, alleen dan langzamer, maar flexibeler. Je kunt met deze schatjes overal komen, daarnaast kun je ze kopen, verkopen en stelen. Hetzelfde geldt voor boten en vliegtuigen. Ook zijn er militaire voertuigen.

Boten
    'Schipper mag ik overvaren?' Je weet onderdehand wel wat je kunt doen met boten. Militair, normaal veerpontje, politieboten, alles. Boten zijn vooral handig als je geen zin hebt om te rijden, aangezien auto's sneller en flexibeler zijn. Voor ik het vergeet: laten we er ook hovercrafts instoppen. :9

Vliegtuigen
    Hetzelfde mee te doen als andere voertuigen. Eén uitzondering: er zijn vliegtuigen die de ruimte in kunnen. Verwacht geen grote space-battles á la Star Wars, maar meer ruimtelijke inzichten waar ook EXP mee te verdienen is. Zie je meer nieuwe dingen als nieuwe natuur, dan verdien je extra EXP.

Steden en platteland
    Denk een beetje aan San Andreas. Druk, veel mensen en auto's. Dit is alleen drukker en er is meer van alles. Boten zijn er altijd, vliegtuigen vliegen altijd over. Veel fabrieken, Guildgebouwen, kampen, noem het maar op! Boederijen, autoverhuur, beetje van alles!

Dit zijn slechts suggesties.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2005
  2. Victor

Victor Guest

Edit: Dit ging helemaal fout. Excuses.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2005
  3. Victor

Victor Guest

Edit: Dit ging helemaal fout. Excuses.

4. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    brolly, ik hoop dat je willem 50 % van de winst geeft want hij doet echt alles

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Health:

Je begint het spel met 5% Health.
    Elke keer als je up-grade komt er 5% bij.
    Dus als je bijvoorbeeld een Health level van 10% hebt, dan is je volgende level 15%.

Health Levels:

1. 5%
    2. 10%
    3. 15%
    4. 20%
    5. 25%
    6. 30%
    7. 35%
    8. 40%
    9. 45%
    .. etc..

Elke beschadiging van een tegenstander haalt een deel van je Healht naar beneden. Het aantal % hangt af van de kracht van de vijand. Je Health moet je zelf herstellen met eten, drank en/of Potions.
    MAX: 250%

Mana:

Je begint het spel met een 5% Mana level.
    Elke keer als je het up-grade, komt er 5% bij.
    Dus als je bijvoorbeeld een Mana level van 10% hebt, dan is je volgende level 15%.

Mana Levels:

1. 5%
    2. 10%
    3. 15%
    4. 20%
    5. 25%
    6. 30%
    7. 35%
    8. 40%
    9. 45%
    .. etc..
    MAX: 300%

Elke spreuk haalt een deel van je Mana naar beneden. Het aantal % hangt af van de spreuk. Je Mana wordt langzaam herstelt in Non-Combat.

Als een tegenstander Mana Thief tegen je gebruikt, gaat er een deel van je Mana naar beneden. Dit hangt af van het level. waarop de Man Thief van de tegenstander zich bevindt.

Experience:

Het aantal EXP. dat je verdient aan een tegenstander hangt totaal af van de tegenstander die je tegenkomt. EXP. kan je inwisselen tegen skills en sub-skills.

Een skill leren kost niks, maar zo gauw je één sub-skill wilt leren van een skill kost dat EXP.

EXP. Upgrading Levels:

1. 10% (Vereist voor elke sub-skill)
    2. 20% (Opbouwen)
    3. 40%
    4. 80%
    5. 160%
    6. 320%
    7. 640%
    8. 1280%
    9. 2560%
    ...etc...

Elke sub-skill begint dus met 10% maar bouwt individueel zich op op deze levels. Het is dus moeilijk om in het begin van het spel één sub-skill op te bouwen. Daardoor worden ander skills ook aantrekkelijker.

Voorbeeld:

1. Lightning lvl.1 = 10% Lightning lvl.2 = 20%
    2. Twin Pistols lvl.1 = 10% Twin Pistols lvl.2 = 20%
    Elke sub-skill bouwt zich dus individueel op.

Ik vindt het hardstikke leuk om te doen, ook al wordt een deel niet waar gemaakt.
    Ik zou het al geweldig vinden als het echt zou gebeuren en dat ik het kon spelen.
    En Brolly moet ook nog beginnen, dus ik hoop dat we nog veel van hem kunnen verwachten.

Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  6. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    jazeker, ik heb alleen niet de tijd om een hele boek (ja een heel boek.) te posten.

maar wat ik wou zeggen over die procenten, van die health en spells, ik vind dat in plaats van 3 procent 5 procent moet komen, anders wordt het een heleboel rekenen, en kom namelijk niet uit op 100% :+

en elke spell zou je kunnen doortrainen tot het oneindigde.

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686

Er wordt ook geen maximum gehandhaafd, dus het is niet erg als het niet uitkomt op 100%
    EDIT: Nee, ik herzie mijn mening. Het gaat om de health/mana indicators en die moeten wel een MAX. hebben. Ik ga er nu aan werken!
    Is ook gebeurd.

Maar wat vind je ervan, wat ik tot nu toe geplaatste heb?

8. Victor

Victor Guest

Idee: Alle (Goede) ideeën komen in de starterspost, in een quote van wie het gepost heeft. Het wordt er alleen maar overzichelijker op. ;)

9. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    ja Willem en Victor, allemaal mooi en aardig, maar er zal en moet dingen geschrapt worden, en daar spreek ik vooral Willem aan, omdat sommige dingen totaal niet aansluiten om het verhaal, daartegen vind ik sommige ideeen weer van je perfect.

en ik wou nog even wat zeggen over de mana/health gedoe, er komt geen mana in het spel.

er komt daarvan in plaats een toverstok of toverstaff, waarmee je oneindig energie hebt, maar het addertje onder de gras is, dat als je overbodig veel magie gebruikt, je stukjes van je ziel daarmee wegvaagt, waardoor je als je geen ziel meer hebt dood gaat en dan in hell of hemel belandt.

over een paar dagen als ik weer tijd heb zal ik alles vanuit het boek opschrijven en alles overzichtelijker op eerste startpost plaats.

EDIT : hebben jullie btw de spells gezien op de eerste post?

het is de bedoeling om elke spell individueel te trainen, waardoor de kracht vergroot maar ook de uiterlijk van de spell, bijvoorbeeld als je lighting traint, wordt de bliksem groter en langer.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    .

No way dat dit in de praktijk goed tot uiting komt. Sowieso is het nooit overbodig aangezien je je zelf er altijd wel mee bufft of damage mee doet. Daar komt nog is bij dat je er een gameplay element uit haalt door mensen oneindig veel magie te laten gebruiken tijdens combat.

11. Victor

Victor Guest

Brolly, ik heb gigantische ideeën voor een eventueel verhaal dat aansluit op de omgevingen en gameplay-elementen. Ik zal het vanavond of morgen hier neerpleuren, dan kun je kijken of je het wat vindt.

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Is goed, zolang je maar niet te veel schrapt!:+
    Maar als jij al het bruikbare omzet en in de beginpost plaatst, hoef ik niet te editten en kom ik ook niet bedrogen uit.

13. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    er komt geen oneindig magie, maar er komt ook geen te weinig magie.

maar ik plaats van magie gebruik je je ziel, soort mana, maar dan anders.
    mana wordt een beetje afgezaagd.

btw willem, maandag zal ik alles op de eerste pagina plaatsen, want ik moet ook werken eh, :+

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Okay. Dan zie ik het wel verschijnen.
    Maar wat vind je van mijn werk tot nu toe?

15. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er allemaal heel geslaagd uit jongens, vooral compliment voor Willem!

Maar ik wil eerst zeggen dat ik Victor's idee eigenlijk niks vind. Magie, zwaarden en pijl&boog gaan niet samen met Treinen en vliegtuigen. Je moet kiezen, anders kan je beter net een Free-Roam game maken.

Ik zou dus voor een oudere wereld kiezen ala Fable style. Geen moderne dingen, voertuigen zijn er dus nauwlijks, alleen paarden en andere fantasie wezens zoals draken etc. Ik zal maar eens beginnen:

Vervoersmiddelen: Paarden, Draken en verder niks. Paarden kan je dus ook voor een kar spannen b.v. Met die kar kan je ook dingen vervoeren van basis naar basis of andere bestemmingen.

Steden en Dorpen: Er zitten een boel steden en dorpen in het spel. Er zijn een aantal grote steden in met daartussen een boel dorpjes en gehuchtjes. Elk dorp hoort bij een gemeente die bij een van de steden hoort. Dus opmerkelijke dingen uit een van de steden kun je ook weer terugzien in de dorpjes die bij de gemeente horen. Vanuit jou basis kan je naar een van de vele dorpen of steden om dingen te halen die je nodig hebt om een leger te bouwen etc.

Bouw je dorpen of basisen in een bepaalde gemeente, dan moet je belasting betalen in b.v. de vorm van een bepaald hoeveelheid goud, eten, hout b.v. Als die hoofdstad aangevallen word hoor jij manschappen naar de stad te sturen om te helpen. Als je andere dorpen of steden in jou gemeente niet genoeg helpt dan word je eruitgekicked of moet je meer belasting betalen. Ze kunnen je zelfs aanvallen. Maak je een goeie indruk dan zal je geholpen worden.

Klimaat etc.: Klimaat verschilt hier ook, elke gemeente heet zo z'n eigen klimaat. Hier is het mooi weer, daar is het koud en sneeuwt het etc. Zo bepaalt het weer ook jou kleding etc. Lopen je soldaten in een hemdje door de sneeuw, dan gaat hun health er ook af. Of lopen je soldaten in een dik pantser of Harnas in een heet klimaat te vechten dan raken ze sneller uitgeput.

Investeren, Handelen etc.: Het is slim om een basis dorp/stad te bouwen aan een rivier of aan het water. Zo kan je handelen met andere steden. Heb je een basis in de woestijn, dan zul je een tekort aan hout komen. Steen kan je er b.v. wel vinden. Zo kan je handelen en in vorm van ruilen en betalen toch aan de nodige stoffen kunnen komen. Pas op, want het kan natuurlijk ook gevaarlijk zijn op handelsrijs. Vijandige schepen kunnen je aanvallen en je schip zelfs enteren. Zo ben je dus niet alleen je manschappen en schip kwijt, maar ook je lading. Jij kan dat natuurlijk ook bij de vijand doen. Daarom is er dan ook een groot keuze tussen schepen. Vissen kan natuurlijk ook.

Overige: Heb jij een tekort aan wapens, of een tekort aan stoffen voor wapens. Dan ga je natuurlijk op zoek. Maar let wel op, wil jij b.v. naar de stad om wapens te kopen dan moet je opletten dat je niet de verkeerde koopt. Wil je LongBow's, en die bepaalde stad staat erom bekend dat ze daar de beste LongBow's verkopen dan moet je daar naartoe gaan.

Als 2 vijandige legers aan het vechten zijn en jij gaat een van die leger's helpen maak je een goeie indruk en kan je vrede sluiten. Samen kan je onderhandelen en verenigen.

Meer komt later.

Laatst bewerkt: 18 nov 2005
  16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8

Dat je een alternatief voor mana zoekt is prima, zolang je het maar in balans houdt. Het moet duidelijk zijn dat je efficient met je "mana pool" om moet gaan omdat je anders zonder komt te zitten. Belangrijk gameplay element wat ook veel meer diepte in je combat systeem brengt.

17. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    ik zat zo te denken, zal ik deze mmorpg modern maken of juist uit de oude tijden?

misschien moderne dingen in de oude tijd?

18. Victor

Victor Guest

Dat bedoel ik. Ik heb die omgeving gewoon bedacht omdat jij nadrukte dat het zich in deze wereld afspeelde. Nou komt Berrie met dit. Het is maar net wat jij wil. Ikzelf zou gaan voor een klassiek tijdperk met moderne wapens.

Edit: D@ M@STER had het net over bazooka's. Ligt het aan mij, of is dat een belabberd idee? Bazooka's hebben altijd de neiging veel te overpowert te zijn in een game en het evenwicht eruit te halen.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2005
  19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Nee, Hou het gewoon bij oudere dingen. Wat wil je dan? Mensen met harnassen en bazookas en een racekar van hout? 8)

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nou, het zou wel nieuw zijn als we dit deden:

-Middeleeuws tijdperk
    -Wel magie
    -Wapens van deze tijd
    -Vervoersmiddelen: Paarden - Wolven - Draken (Berrie's idee)

Zo geef je een leuke draai aan het concept, en hebben we iets wat ik nog nooit gespeeld en/of gezien heb!
    En het komt voor mij ook mooi uit, al ideeën die ik bedacht heb kunnen ook gebruikt worden als we het zo doen.

Deel Deze Pagina