[PC] [MMORPG] Eigen MMORPG Maken!

Discussie in 'Games' gestart door Brolly, 15 nov 2005.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja en dan machine guns geven aan de characters? Dat lijkt mij wel vet :D

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dan geef ik meteen voorbeeld:

Jouw personage die erg goed is in de sub-skill Twin Pistols raast met ongelooflijke snelheid op een draak over één van de dorpjes en ziet een andere draak naderen. Het is iemand van een vijandig Guild, dus jij trekt 2 pistolen en opent het vuur. De andere speler maakt een duik naar beneden en vuurt een salvo met zijn M-16 af!

Zie je het al voor je?!!?! Ikke wel!

EDIT: Ik heb wat namen aangepast in de Guilds. Bekijk de samenvatting maar.

Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  3. Victor

Victor Guest

Ik heb een mogelijk achtergrondverhaal getypt. Het is een samenvatting en nog niet helemaal af, dus let daarop. ;)

Urutopia
    600 jaar voor de Nistoriaanse Oorlog

In het prille begin, lang voor de eerste kogel werd afgevuurt, was er een keizerrijk, en dat rijk heette: Urutopia.

Grootse dingen had het bereikt, iedereen moest gehoorzamen. Altijd stond de Keizerlijke Politie klaar om eventuele rebellerende facties neer te slaan. Deze mensen spraken een vreemde taal, die nog het meest lijkt op het huidige Japans. Deze mensen konder zich goed verweren met het zwaard, waren de beste met pijl en boog, en wisten genoeg van magie. Niemand weet waar ze vandaan kwamen, en wat ze allemaal hebben gedaan om overal de macht te krijgen. Alleen is er bekend dat ze oorlogzuchtig waren en dat ze er altijd al geweest schijnen te zijn. Ze waren altijd op zoek naar nieuwe oorlogsprooien en dat gaat terug tot het eerste schrift. Het is vreemd.

De Urutopische Opstand
    500 jaar voor de Nistoriaanse Oorlog

Aan alles moet een eind komen, zo ook aan de vrede in Urutopia.
    Omdat de toenmalige keizer inhalig was en nooit naar iemand luisterde, broeide er al langer een opstand in het rijk. De Politie kon het volk niet meer in bedwang houden, er waren teveel opstandelingen. Ook het leger kon niks doen, ze hadden verloren. Urutopia was ten einde.

Arfonta
    450 jaar voor de Nistoriaanse Oorlog

Na 50 jaar burgerloorlog was het rijk Arfonta gevormd, onder leiding van de magiër Wistoton.
    Deze 100 jaar oude man was de meest wrede keizer die het land ooit gekend had. Iedereen die het niet met hem eens was kon een executie krijgen. Rebellen hielpen hem alleen maar, zo kon hij zijn nieuwe gruwelijke wapens testen: geweren. Deze wapens konder metalen voorwerpen -genaamd kogels- met extreem hoge snelheid wegschieten. Uitgevonden door Wistoton’s persoonlijke slaafjes: Nerven. Slaven die overwonnen waren in de Zesde Werste Oorlog.

Arfonta was altijd bezig nieuw land te winnen. Wistoton keek niet op van een oorlogje meer of minder, zolang hijzelf er maar beter van werd. Razende voertuigen, legers, geweren, zwaarden, pijlen, alles om zijn vijanden maar neer te halen.

De enige poging om Wistoton te vermoorden met één van zijn eigen wapens mislukte vreselijk. De assasijn werd vroegtijdig onderschept door één van de wachters, en werd verbrand. Dit schrok iedereen die tegen Wistoton was af, niemand durfde meer wat te doen. Jammerlijk, want een vroegtijdige dood zou het rijk gered hebben.

Het Bloed
    400 jaar voor de Nistoriaanse Oorlog

‘’Het volk maakt mij niks uit, zoalng ik maar blijf leven’’ sprak de oude magiër op zijn sterfbed.
    Nadat Wistoton 50 jaar aan de macht was geweest werd hij getroffen door een ziekte die hij zelf had laten uitbreken. Nadat hij het Portaal van de Ouden had geopend, brak er een ziekte uit die ledematen verwrong en bloed zwart liet worden. Driekwart van de bevolking van Arfonta stierf, inclusief Wistoton en de hele senaat. Was Wistoton toch vermoord, dan was de ziekte nooit uitgebroken en was er nog kans op een gestabiliseerde staat. In plaats van dat moest de hele bevolking eronder lijden.

De Arfontische Burgeroorlog
    380 jaar voor de Nistoriaanse Oorlog

Nu Wistoton dood was en er geen politie meer was om de orde te houden brak de grootste burgeroorlog allertijden uit. 200 jaar lang woedde er pijn en lijden door het land. Als er een nieuwe leider was, werd die meteen vermoord door een opstandeling die dan zelf weer leider werd. Zo ging dat maar door tot er een eindelijk een trefzekere leider aan de top stond: Mirodon.

Mirodon
    180 jaar voor de Nistoriaanse Oorlog

Mirodon was geliefd door het volk, hij deed alles wat ze van hem verwachtten. Niemand stuurde een huurmoordenaar, iets wat vroeger altijd gebeurde. Zou er dan eindelijk rust komen in het land?

Het laatste slachtoffer
    120 jaar voor de Nistoriaanse Oorlog

Ooit had een waarzegger gezegd: ‘Het Bloed zal ooit zijn laatste slachtoffer opeisen. De koning van mijn land zal getroffen worden.’

En dat was zo. Na 60 jaar aan de macht te zijn geweest werd Mirodon getroffen door het Bloed, het laatste offer. Dit zorgde ervoor dat het land in chaos kwam. Weer woedde er een burgeroorlog door het land. Deze keer nog erger dan de vorige. Het land werd uit elkaar gerukt, verscheurt door de hebzucht van vele oorlogsbaronnen. Zo ging het door, 100 jaar lang.

De Drakengilde
    20 jaar voor de Nistoriaanse Oorlog

Men was nog steeds in oorlog, maar verzwakt. De perfecte tijd voor een gilde om de macht te grijpen. Deze krijgers hadden de macht over de Draken gekregen, wat hen ultieme aanvalsmogelijkheden gaf.

Razend en vuurspuwend vlogen de draken over steden en dorpen terwijl de gilde alles verbrandde. Al snel grepen zij de macht in Arfontia en doopte het land tot Drolon. Hun leider, Kasjnok, was een wreed leider voor het volk, maar goed voor zijn mannen. Dit bracht hem in een goede positie om het land te regeren. Zo gezegd, zo gedaan.

De Nistoriaanse Oorlog

In al die jaren van onrust en oorlog was er een land dat zich had losgerukt van het vroegere Urutopia. Dit land heette: Niston. Niston was machtig, heel erg machtig. Het had zich de hele tijd voorbereid op een oorlog. Legers getraind, wapens gemaakt, en gewacht tot het land op zijn zwakst was. Die tijd was nu.

Op een grauwe dag kwam er een boodschapper van de Draken bij Kasjnok met het bericht: ‘De grens is aangevallen! Nistonse soldaten vernietigen alles wat ze kunnen zien! Stuur snel versterking!’ Kasjnok, geschokt door dit bericht liet iedere man verplicht in dienst en stuurde hen naar de grens. Helaas was Niston te sterk en iedereen moest eraan geloven. Aan het einde van de oorlog waren er 3 miljoen doden gevallen aan de kant van Drolon. Niston had maar 1000 mensen verloren.

Niston was een leider die goed was voor het volk en voor zijn mannen. Hij behield de vrede met andere landen zoals Gertokin. Hij was geliefd door zijn vrienden en gehaat door zijn vijanden. Er was één minpunt aan zijn gezag: hij zag graag oorlogen gebeuren. Dus wat hij deed was de gildes tegen elkaar opzetten. Zo kwamen er kleine oorlogen om zijn honger te stillen.

De oorlogen woeden nog steeds, zelfs nu Niston bijna de troon zal afstaan aan zijn opvolger.

4. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Mooi gedaan!
    Ik denk dat we (of Brolly) hier wel iets mee kan. Erg goed bedacht, mijn compimenten!

5. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Mijn mening: Moderne wapens in de middeleeuwen vind ik niets.

Doe het dan in deze tijd, een beetje gangster iets ofzo. Over de middeleeuwen is er al een spel: Runescape.

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja, maar dát is geen spel met moderne wapens en een oud sfeertje.
    Runescape is een spel met alleen maar middeleeuwen enzo. BTw speel jij dat dan? ik wel :D

7. Victor

Victor Guest

Ik stel dan ook geen Middeleeuwen voor, maar meer een fantasy achtige setting.

8. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik speel het ja.

Maar Moderne wapens in de Middeleeuwen maakt het spel wel erg raar.
    Doe dan zoals iemand al zei een fantasie wereld.

9. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    Victor zeer mooi, lekker sfeertje vooral met die drakengilde 8)

btw ik denk dat er tijdreizen in het spel maar eens moet voorkomen, bijvoorbeeld :

het spel begint zo : je bent een soldaat uit 2144, er is een tijdportaal gevonden onder de zee, tussen de stad/eiland miami, San Juan Puerto Rico, en Bermuda, ook genaamd de Bermuda Triangle, de regering bouwt zich net op na de 4e wereld oorlog, oorlog heerste tussen Amerika/Europa/Rusland tegen Azie , Azie beschikte over de Spear Of Destiny waarmee landen werden vervaagd.

De tijd moet terug gedraaid worden.

7 miljard mensen waren in strijde, 2 miljard overleefde het.
    De Spear Of Destiny, is de speer die Christus doorboorde, toen hij aan de kruis hing, de speer werd later in stukken verdeeld, en verdween van de aardbodem, er wordt gezegd dat de drager, onmenselijke gaven kreeg, behulp van demonen.

In 2143 werd de Speer weer gevonden, door een Sekte van kwaad, en mensen hun slaven maakte, ze namen 12 kernbommen over van een gedeelte van rusland, een lanceerde er 1 op Washington, en 1 op Parijs, twee wereldsteden werden gelijk gemaakt met de grond, de Amerikaans regering zette hun leger in richting Jeruzalem, waar de Sekte zich bevond, de hadden toen die tijd hun eigen leger gekregen, en hebben de Amerikaanse legers vernietigd, Europa verzamelde hun eigen legers in Warchau, maar hadden hetzelfde lot als de Amerikanen.

de Regeringen besloten om onderzoek te doen naar de Tijdportaal, die nooit gevonden is, vanwege de onrustende berichten van de Bermuda Triangle, elke vliegtuig,schip verdween naderhand hij de driehoek benaderde, deze mysterie werd nooit ontraadseld, tot nu toe.
    Onderzoekers hebben besloten om met een duikboot naar de tijdportaal te zoeken, ze vonden hem in een grot met buitenaardse tekst gemarkeerd.
    de tijdportaal werd meegenomen, om soldaten de verleden terug te sturen om de leiders van de sekte gevangen te nemen, één ding gaat fout, de gehele continenten Europa, Azie worden teruggenomen in de tijd, samen met alle technology en mensen, naar het jaar 1023.

dit bijvoorbeeld, ik zeg maar wat, let niet op fouten, rap geschreven.
    het kan geheel ook wat anders worden.
    want tijdreizen heeft dan het meeste zin, om Zwaarden en Guns samen te brengen.
    bijvoorbeeld soldaten tegen Tovenaars, laat je fantasie op vrij loop, maadag komen de MMORPG guidelines om de eerste pagina.

Laatst bewerkt: 20 nov 2005
  10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Sounds like timesplitters to me.. ;)

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Brolly, dit vindt ik een geweldig idee! Maar de middeleeuwen speelden zich af 1400/1500. Maar dat maakt niet uit. Ik vind het een erg goed idee, mijn complimenten. En de spelers hebben dus de beschikking over de moderne wapens, en de NPC's over de ouderwetste wapens? Of kan je dat ook zelf kiezen?

12. Victor

Victor Guest

Brolly, heel aardig van je om het zo samen te brengen, maar herriner: het HOEFT niet realistisch te zijn. Het is en blijft een game. Daarom hoef je het niet zo samen te brengen.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2005
  13. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    of ik weet iets beters, je bent maar een persoon uit de middeleeuwen en opeens zie een enorme tijdportaal open gaan, en allemaal soldaten en infantrie komen tevoorschijn met moderne wapens, gehele leger kampen zie je tevoorschijn komen, onrust heerst, de gildes worden gewaarschuwd, mensen op draken vallen de soldaten aan, zoiets bijvoorbeeld.

maar vanaf het perspectief als een persoon uit de middeleeuwen met een zwaard, en opeens moderne voertuigen ziet.
    lijkt me iets cooler.

:+

14. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik vind wel dat je moet kiezen. En een spel in dat Genre moet zich gewoon in het verleden afspelen vind ik. Dat er fantasie aan de pas word gebracht vind ik geen probleem, zolang het maar goed is. Je kan het wel zo doen, wat heel leuk kan zijn, dat je in de loop der tijd je steeds verder moderniseert. Dat je je steeds verder ontwikkelt. Alhoewel je dan natuurlijk ook uiteindelijk in deze tijd beland. Ik zou zelf voor 'Middeleeuwen' kiezen. Maar het is natuurlijk aan jou.

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wat Brolly hier als laatste postte klinkt ook goed, het is als persoon uit de middeleeuwen natuurlijk helemaal overweldigend als er opeens zulke 'mensen' aankomen.
    Maar hoe wou je dit in een MMORPG verwerken? Dan moet het een normale game worden.
    Gewoon een normale singleplayer, zoals bij Fable en Jade Empire. Een rode draad, waar rond je verschillende dingen kan doen.

16. Victor

Victor Guest

Juist, bedankt voor de 'verlichting' Willem.

Het verhaal dat brolly postte is teveel gemaakt voor een singleplayer RPG. Er moet meer een langdradig iets in, een rode draad die steeds weer terugkomt. Zoals WoW: Orcs en Mensen.

17. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    neej het moet perse een MMORPG zijn, maar dan moeten er wel moderne wapens erin zitten.

18. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Fout, de Middeleeuwen speelde af vanaf 500 tot 1500, dus 1023 kan dus wel degelijk. :)

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ow. Nou ja, maakt niet uit.

@Brolly. Een MMORPG met daarin (tijdens het spelen dus) een verhaal waarin binnen een tijdlijn allerlei dingen gebeuren, gaat gewoon niet. Dat is veel te ingewikkeld, aangezien niet iedereen de zelfde stats. heeft. Die zullen dat niet tegen de vijanden van het verhaal kunnen vechten. Veel te moeilijk.
    Maak er gewoon een singleplayer game van. En dan bedenken we nog wel een leuke multiplayer.

20. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    het hoeft geen tijdlijn te hebben, maar misschien speciale events, bijvoorbeeld een enorme Monster uit Hell dat ontsnapt is en dat alle spelers samen moeten werken om hem te vermoorden, en daarbij ook guns kan gebruiken zou echt sensationeel zijn.

maareh morgen post ik de gehele spel bedoeling op de eerste pagina.

Deel Deze Pagina