Gaat het nou om een online PC game of om een gewone PC/console game . Maar wat Willem net al zei, met tijden zal niet lukken, aangezien niet iedereen de zelfde stats heeft etc.
Het gaat over een MMORPG= Massive Multiplayer Online Role Playing Game Dus een Online game, MMORPG's worden tot nu toe alleen op de PC gespeeld.
kijk dan ben je blind als je echt helemaal niks ziet, want de Aumentation, duel wielding, Eye sight, en meerdere dingen heeft Willem bedacht, maar meerdere dingen moeten nog komen, het is nog niet helemaal niet af. (jouw ideeen komen ook nog) maar laat de rest maar verder aan mij over, waar ik nu er behoefte aan heb is Omgevingen, en Vijanden want ik raak al een beetje door de war, als iedereen wat anders post, dan kan ik moeilijk alles bij elkaar laten passen. dus vooral nu concentreren op Omgevingen en Vijanden.
Dat vind ik niet zo erg, als ik maar dingen kan herkennen. Als ik mijn werk tenminste terug zie, ben ik tevreden.
Zo ik heb nu alle posts doorgelezen en het klinkt leuk wat jullie doen, maar ff over dat geweren gedoe enzo, dit zijn de opties waar ikm aan denk: 1: Hoe al die geweren en pistolen etc. weg. Hoe het alleen op kruisbogen,werp-speren etc. 2: Als er echt guns in het spel moeten komen doe het dan alla UC2 stijl, dus dat je kogels kan afkatsen misschien zelfs doormidden slaan. Ook is het wel zo leuk dat je dan sneller met een zwaard loopt dan bijv. met een m16. 3: Doe alleen de wat oudere guns, dus: zwaar, lange herlaadtijd,en niet al te precies. Als je het echt bij machine geweren en mensen met een paard pijl en boog houdt raakt het spel te ongebalenceerd.
dat klinkt prima, maar de guns en wapens worden over een tijdje besproken. nu moeten we ons concentreren op vijanden en de omgevingen, ik heb al ene idee om speciale vijanden real time door de wereld reizen, door land, lucht of zee. en niet op 1 plek blijven.
Misschien kun je de voertuigen als beesten doen, een beetje ala WoW. Dan heb ik het bijv. over soort panters, draken, zee monsters etc.
hey willem, hier is mn post, van wat ik er niet vind bij passen : Light Bandit: Bandiet met minimale wapens/pantser Medium Bandit: Bandiet met gemiddelde wapens/pantser Heavy Bandit: Bandiet met zware wapens/pantser Very Heavy Bandit: Bandiet met extra zware wapens/pantser Bandit Bowman: Bandiet met normale boog Bandit Crossbowman: Bandiet met kruisboog Bandit Spearman: Bandiet met een lange speer/lans Bandit Mage: Bandiet met de beschikking over magies Village Guard: Gemiddelde bewaker van dorpen/steden Area Guard: Zware bewaker bij belangrijke plaatsen Guard Crossbowman: Bewaker met kruisboog Deze kunnen opzich wel, maar moeten een naamverandering krijgen. Rebel: Vijandige dorpeling - Bewapend met stokken/hooivorken etc. Rebel Soldier: Goed getrainde rebel Rebel Archer: Rebel met simpele boog Rebel Mage: Rebel met de beschikking over simple magie (Rebellen zijn zwak, maar omdat ze in grote getalen komen vormen ze toch een bedrijging) Wolf: Wolf die met zijn klauwen vecht Hunting Wolf: Erg agressieve wolf Serberus Wolf: Demoniesche wolf met vuur-aanvallen Holy Wolf: Heilige wolf met licht-aanvallen Giant Wasp: Grote agrssieve wesp Giant Wasp king/queen: Leider van de agressieve wespen Undead Wasp: Normale wesp die alleen met magie te verdrijven is Lightning Bolt: Plaatselijke explosie van bliksem Fire Bolt: Plaastelijke explosie van vuur Wind Bolt: Plaatselijke wervelwind Ice Bolt: Plaatselijke ijspinnen Fire Beetle: Grote vuur-tor Ice Beetle: Grote ijs-tor Lightning Beetle: Grote bliksem-tor Wind Beetle: Grote wervelwind-tor Fire Rain: Plaatselijke vuurregen Lightning Rain: Plaatslijke bliksemregen Ice Rain: Plaatselijke ijsregen Wind Rain: Kleine, plaatselijke wervelwinden Bronze Phoenix: Zwakke fenix Silver Phoenix: Gemiddeld sterke fenix Gold Phoenix: Sterke fenix Adamantium Phoenix: Extra sterke fenix Undead Warrior: Geesten-soldaat Undead Crossbowman: Geesten-kruisboogschutter Undead Mortar: Geesten-kannonier Undead Mage: Geesten-tovenaar Undead Troll: Ondode trol Undead Ninja: Ondode ninja kijk ik vind dat deze niet goed, niet om gemeen te doen, maar omdat ze niet echt bij het spel passen, een beetje overdreven zijn. de andere dingen vind ik wel goed, maar sommige moeten wel een naamverandering krijgen, een persoonlijkere naam, zodat het niet eentonig wordt.
undead moeten ook meer persoonlijk zijn, beetje dat zombie achtige type, en dus geen undead ninjas or undead trolls.
Maar je kan een Undead Ninja je dus ook als volgt voorstellen: Een bijna onherkenbaar wezen, gehuld in verschuurde kleding. Vecht met een geroest en bot zwaard. Heeft geen snelheid meer, wat het toch heel anders maakt. Maar ze zien er iets meer als geesten uit.
Ik vind het erg jammer dat er weinig ideeën van mij zijn die goed zijn. Ik doe veel werk, heb veel ideeën en heb nog maar weinig gehoord van jou waarover je erg tevreden was. Als je nou ook een keer dingen recht overneemt, of zegt waar je bronnen vandaan komen weet ik ook of je iets aan mijn ideeën hebt. Anders schrijf ik alleen voor mezelf...
hey dat is een goed idee! mijn bronnen zitten we een beetje op dezelfde denk lengte ik haal mn ideen vooral van realistische fantasy dingen, van mythes en volkores, een beetje uit lord of the rings, harry potter, zulke dingen. en ik heb een heel mooi boek, genaamd ''De wereld van Harry Potter'' dit gaat zeker niet over harry potter, maar over de legendes en folkores waarvan J.K rowling (schrijfster van harry potter) haar inspiratie vandaan haalt. daar staat van alles in van Nicholas Flamel tot de Phoenix, zeker een boek die ik zou aanraden, ook leuk voor de vrij tijd. (en zeker niet duur) hier is die boek te bestellen. hier heb ik een goede link welke beesten heel goed als vijanden kunnen zijn : hiero ik hoop dat je hiervan een beetje meer begrijpt hoe je een realistische fantasy sfeertje kan toevoegen.