1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modchips = Legaal

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door XB0X, 4 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Beetje jammer om GothicRulez nu de zwarte piet toe te schuiven.
    Het is algemeen bekent dat elke mod-chip thread binnen drie seconden gesloten wordt, en nu doet Gothic dat ok gewoon netjes en dan ga je hem publiekelijk aan de schandpaal nagelen, dat vind ik toch wel erg zwak.

2. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Blijkbaar mag het wel, en hij is voor de mensen die wel over modchips enzo, willen praten en discuseren.

Laatst bewerkt: 4 jan 2004
  3. Extreme

Extreme Fear the Extreme!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat dat z'n bedoeling was. Maar om zo'n thread die goed gebracht werd zó abrubt te sluiten was ook een beetje vaag. Daar mag gerust iets over gezegd worden.

4. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    En hij is net nieuw, dus dat verklaart veel. Nee das grof, kan gebeuren.

(Dit was sarcastisch bedoelt)

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat toch niet om een modchip topic, maar om ons beleid. Daar we dat altijd helder en duidelijk willen hebben hebben we ooit besloten hier zo min mogelijk topics te plaatsen omdat we soms teveel als dictatoriaal en boemannen werden gezien. Gothic kon dat inderdaad niet weten. Ik zeg alleen dat het fout was, ik val hem daar verder toch niet persoonlijk op aan?

En owja jongens; Het gaat hier dus om een beleidspunt, niet om de discussie over wel of geen modchips want die is al te vaak gevoerd.

6. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het best een strenge regel, ik dnek dat er een leuke (intressante) discussie zou kunnen ontstaan.
    bv, waarom zou je je xbox niet ombouwen?

ik ben er wel tegen, maar daarom kunnen we er wel over praten.
    en ik denk dat het je afvalt, hoeveel mensen hier met een omgebouwde xbox zitten.

7. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

ach, dan kan je toch ook wel een japanse xbox er bij kopen voor je verzameling.....

8. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Zo bedoelt hij het toch vast niet? :eek:

Ik begrijp waar je het over heb :mad: 8)

In zekere zin heb je een beetje gelijk in elke tread waar het woord "modchip" in voorkwam is wel iemand gewaarschuwd/geband :eek:

Maar dat terzijde; ik ben tegen modden omdat het gewoon illegaal is, dit heeft de dreamcast ook de das omgedaan, en de meeste van ons kunnen het gewoon niet hebben zonder xbox hé? :p:cool:

9. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, maar dat lost nintendo weer op door het uitbrengen van een freeloader |:-

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Owh :confused:
    Jij weet meer dan ik _O_

11. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik neem mezelf als voorbeeld ;)
    Er zit ook een deel sarcasme in mijn verhaal, houd daar dus rekening mee ;) :+

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Mensen, deze discussie is echt al duizend keer op Xboxworld gevoerd en elke keer moeten er twee zaken opnieuw duidelijk gemaakt worden.

1: Op Xboxworld.nl wordt niet over modchips geschreven.
    Waarom? Omdat dat het forumbeleid is. Omdat een topic over modchips heel gauw in de richting gaat van illegaliteit.

Wij weten allemaal dat er duizend en een mogelijkheden zijn om je Xbox legaal en illegaal te modden. Of MS dat leuk vindt of niet is daarbij niet belangrijk; dat heeft alleen effect op je garantie en evt je toegang tot Xbox Live.

We weten allemaal dat er duizend en een legale en illegale redenen zijn om een Xbox te modden. Die redenen zal ik hier niet opnieuw opsommen.

Allemaal onbelangrijk.

Het forumbeleid is Op Xboxworld.nl wordt niet over modchips geschreven.

2: Discussies hierover worden afgekapt.
    Waarom? Omdat we het forum beleid niet ter discussie stellen.

Bij het inrichten/onderhouden van Xboxworld.nl zijn een aantal keuzes gemaakt. Een van die keuzes was "Wat voor soort publiek willen we hier graag hebben?". Als onderdeel van die keuzes is bepaald dat we geen behoefte hebben aan kwantiteit, maar aan kwaliteit.

Als we kwantiteit willen plaatsen we wel wat foto's van Xboxen met daarnaast een naakte griet. Dat is duizend keer effectiever dan discussies over modchips toelaten.

Maar dat willen we dus niet.

Is dat beleid dan democratisch? Nou, kort maar krachtig: Nee.

Xboxworld.nl is een forum, beheerd en onderhouden door een groepje piepels die het samen leuk vinden om een hoogwaardig forum over de Xbox te beheren. Deze piepels bepalen samen hoe ze dat forum willen runnen en wat ze wel of niet op dat forum willen.

Dat is ondemocratisch. Dat is gewoon "Wij bepalen hoe we het willen en als je dat niet bevalt heb je de democratische keuze om niet op ons forum te participeren. Wij vinden het hardstikke fijn als jullie op ons forum meedoen en aktief zijn, maar wel binnen onze regels."

En daarmee basta.

Arrogant als ik ben, sluit ik dus toch dit topic. Niet om iemand de mond te snoeren, maar gewoon omdat dat in overeenstemming is met het forumbeleid. Als je het er niet mee eens bent kun je een verzoek sturen naar een van de admins en vragen of crew/team/mods het beleid willen herzien.

Case closed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina