1. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Kan deze thread niet dicht. Topic starter heeft het over forums en moderators in het algemeen.

Lijkt me overbodig om hierover te discusieren.

Waarom post je je thread niet op www.forum-over-forums.nl beginnen.

Als je dan toch het er over wil hebben, begin dan over de mods hier. Gelijk ook met vb komen.

Dus thread kan op slot.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik spreek nooit een eend tegen ... heb ik een keer gedaan en dit was het resultaat :D

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Waarom? Ga je nu juist niet in op wat de topicstarter al stelt door te zeggen dat dit topic waarschijnlijk op slot gaat?

Open.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ajk had een goed argument

maar je hebt gelijk.. ook een goed argument om hem open te laten

5. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Juist ja, hij verwacht het zelf al.

Wordt enkel aangegeven zodat je juist de thread open houdt.

Laat de user iig wel on"forum" posten.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet niet waar AJK naar refereert? Die link doet het sowieso niet, en ik vraag me af waarom je op een extern forum moet klagen over deze community? Dan leren we er alsnog niks van, en ik ben wel benieuwd naar wat de topicstarter verder nog te zeggen heeft.

7. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Zoals al eerder gepost. De topicstarter heeft het over moderators en forums in algemene zin. Lijkt me niet echt handig als iedereen hier gaat discusieren over moderators en forums ergens anders. Laat ze het dan doen op een andere plaats binnen dit forum. De green mile of eend ergelijke plaats.

ps. Doet de link het echt niet??? ;)

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    LOL was dat opzettelijk? :D

Goed, laat ik ff inhoudelijk op het verhaal ingaan.

Ten eerste wil ik van de topicstarter wel eens weten waar hij het recht vandaan haalt om zo tegen de moderators uit te vallen, aangezien hij nog maar sinds een dag geregistreerd staat. Don't get me wrong, het kan zijn dat je het forum al maanden bezoekt als gast: in dat geval heb je natuurlijk alle recht van spreken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je je eerder hebt aangemeld onder een andere account, en het kennelijk zo bont hebt gemaakt dat je een ban hebt verdiend, en nu je gal komt spuien. In dat geval heb ik weinig medelijden met je. Alle waarschuwingen, bans en dergelijke worden onder de moderators besproken, en imho zijn vrijwel alle daarvan meer dan terecht. Dat je dan pissig bent omdat je geband bent, daar kan ik niet rouwig om zijn. Daarom hoop ik dat je dat ff uit wil leggen, zodat daar iig geen onduidelijkheden over bestaan.

Goed, ik ben misschien nog maar een weekje mod, maar ook voor die tijd heb ik het moderator-beleid nooit in twijfel getrokken, en heb ik nooit het gevoel gehad dat moderators hun "macht" misbruikten. Dat klinkt misschien schijnheilig, maar zo is het nu eenmaal, en nu bekijk ik de zaak als member (wat ik natuurlijk nog steeds ben en blijf), en niet als mod.

Je hebt hier te maken met een forum waar potentieel meer dan 5000 man aan deel kunnen nemen. Met een dergelijke drukte is het gewoon noodzakelijk dat er strenger gemodereerd wordt, aangezien het anders totaal uit de hand loopt. Een voorbeeld: het Lan/Live forum. Vorige week was het daar een totaal gekkenhuis, aangezien iedereen met problemen wanhopig een thread opende in de hoop snel geholpen te worden, zonder te kijken of een dergelijke thread al bestaat. Tja, als 50 mensen dat doen, en je laat al die 50 threads rustig open staan, dan wordt het natuurlijk een totaal onoverzichtelijke chaos op het forum. Wat Wouter al zei: zulke mensen hebben het idee van een forum totaal verkeerd begrepen.

Die FAQ is er niet voor niets, en iedere member zou die gewoon eens goed door moeten lezen. Het kost je hooguit een paar minuten, maar daarmee leer je wel wat er wel en wat er niet kan op het forum, en waar je op moet letten om het forum overzichtelijk, informatief en niet te vergeten gezellig te houden. In de FAQ staan gewoon duidelijke richtlijnen, en die zijn helemaal niet teveel gevraagd, en als iedereen zich daar nou aan zou houden, dan zouden veel van zulke threads totaal onnodig zijn.

Zo, ik heb mijn zegje gedaan. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Iemand die hier reacties op heeft sta ik graag te woord.

9. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Nou....??? Dat week nog zo nie :+

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ach en als je ze breekt word je gepunished ... regels zijn regels :+

11. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst mijn waardering voor de mods, ik heb het ook een tijd gedaan (nee, niet hier) en het is vaak heel ondankbaar werk. Na deze veer nu het commentaar :)

Wat mij opvalt aan de fora/forums hier is dat men probeert orde op zaken te stellen door alles in zoveel mogelijk vakjes te verdelen. Om er voor te zorgen dat iedereen daar aan meewerkt moeten jullie wel veel regels opstellen én deze ook streng naleven middels slotjes etc.

Een practisch voorbeeld: stel ik heb een probleem met me Communicator in Unreal Championship. Ik weet dus of dat aan Live! of aan UC ligt. Ik moet nu eerst kiezen uit 3 fora/forums (Games, Live Gaming of Live) en dan nog de diverse [Centraal] topics langsgaan ("Problemen met Communicator", "Unreal Championship", "Ervaring met Xbox Live"). Heb je dan het geluk dat je de goeie plek kiest, dan heb je nog kans dat een mod je vraag afdoet met "dat had je ook aan de M$ helpdesk kunnen vragen" (antwoord Fardo in http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=21056).
    Tjaaa wat moet je dan??

Ik zou dus voor een iets flexibeler opstelling kiezen. Ipv een slotje een keer een topic verplaatsen. De [centraal] topics (als je die al wilt houden) boven aan een forum zetten zodat je ze niet op page 3 pas terugvindt. En natuurlijk de echte lamers blijven afstraffen }:]

Just my 2c.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Lacht je hebt gelijk dat ik daar verwiijs naar de M$ helpdesk, omdat we dit niet zeker weten ... de enige die deze vraag met een redelijk antwoord kan beantwoorden is de helpdesk van Micrsoft. We verplaatsen meestal ook de topic of voegen deze samen ... Maar soms kan je met behulp van de zoek funktie dezelfde vraag vinden en de topic waarna jij refereert is nog niet gesloten ;). Het probleem met Centrale topics is dat je ze niet sticky wil maken, omdat dat dan nieuwe topics niet opvallen. Vandaar dat ik gekozen heb voor een index ... het is dan een kleine moeite om daar te kijken of er al een centrale topic is ...

en mijn volledige antwoord luide:

dus ik ben niet van mening dat ik de vraag weg schoof of de vraag niet had beantwoord

13. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het forum eenmaal doorhebt is dat idd niet zo'n grote moeite, maar ik denk wel dat je dan 80% van de bezoekers hier overschat (/me duikt voor de flames). Als een website bezoeker het niet binnen 5 seconden ziet staan dan vindt 'ie al dat het niet bestaat, dus dan kan ie wel een nieuw topic starten..

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Gelukkig is daar de zoek funktie voor uitgevonden ;)

maar je hebt gelijk soms worden de bezoekers overschat ... maar heel vaak zie ik 3 threads onder elkaar staan met de zelfde titel en de zelfde vraag ... en dan word het forum er niet duidelijk op. Trouwens de beste fora's hebben strenge mods...

15. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Okeej, ik vondt het gedrag van de moderators/administrator altijd Toppie!, maar vandaag is daar door Wouter verandering in gekomen.. Sorry.. maar wat hij deed maakt het forum niet meer een leuke bezigheid.

Ik zal het kopieren:

vinden jullie dat nou ook ,dan ben je net
    zo lekker aan het spelen en dan moet je naar je vrouwtje toe
    alleen weer te laat zoals gewoonlijk.
    gelijk weer zeuren van ,je was weer aan het xboxen zeker!?

hebben jullie dit nou ook???

Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged

17-04-2003 13:23

nickyb
    xbox 4ever

Live Gamertag:
    volgens mij zijn hier al een paar threads over
    /Mod: Heerlijk nuttige bijdrage, bedankt!

17-04-2003 13:25

matn
    Merth the Menoscript

Live Gamertag: Waarom is Adsl basic zo duur :confused:
    gewoon ja zeggen....

Haves: Sega Soccer Slam, Halo, JSRF, NBA Inside Drive 2002, Splinter Cell, 3 Demodiscs, Marvel vs Capcom 2, Quantem Redshift, Ralisport Challenge, Dead or alive 3, Metal gear solid 2 Substance, Dead to rights, Mechassault
    Wants: Kung fu chaos, Brute Force, PDO
    Succesvol zaken gedaan met : Undertaker_fm

17-04-2003 13:49

Tigerstyle
    XGonna give it to ya

Live Gamertag: TTiGeRSTyLe
    Jezusmina, ik weet niet welke MOD dat zei, maar ik hoop dat hij hier terugkomt. Sorry, maar ik vondt de bijdrage van Nickyb JUIST goed, alleen jammer dat hij er geen link bij gaf. hij hielp in principe de mods, dat mag je wel aprricieren. Tss....

Maargoed, nee, dat heb ik niet, Mijn broer heeft nou een vriendin die JUIST daarom een xbox wil kopen

X z my gal

17-04-2003 13:54

WouteR
    Administrator

Huilen doe je maar in het website problemen topic, ook jij bedankt voor je bijdrage!

Gezocht: Enthousiaste XBW-er met verstand van PHP en MySQL.

17-04-2003 13:55

jerz
    JerZ

Live Gamertag:
    nee......maar wat wil je nou eigenlijk berijken met dit topic?

Owner of: xbox game console-3 gewone controllers-1 S controller-DVD kit-Thrustmaster sound set-Halo-Splintercell-Timesplitters2-THPS3+4-PGR-DOA3-JSRF-Turok-Oddworld-mechassault-moh:f-Unreal Championship...en that's it!

17-04-2003 13:55

Sidereal
    XboXXX

Live Gamertag: soon....
    @WouteR

verkeerde been uit bed gestapt?

deals met: Koei

17-04-2003 13:56

boomer
    Boomer in the house

Originally posted by WouteR
    Huilen doe je maar in het website problemen topic, ook jij bedankt voor je bijdrage!
    --------------------------------------------------------------------------------

Jezus je bent zeker sagarijnig ofzo, want je boort hem meteen de grond in! Ik ben voor een streng beleid, maar zohoeft het niet.

17-04-2003 13:56

huubmeilink
    Rijssen MAssIve

Live Gamertag:
    hij wil een oplossing voor het probleem met zijn vriendin neem ik aan...

17-04-2003 13:57

Tigerstyle
    XGonna give it to ya

Live Gamertag: TTiGeRSTyLe
    Sorry, maar WTF?!!!

Wouter, zeg dan niets, of vermijd het forum, maar dit is natuurlijk ONZIN, mijn bijdrage WAS JUIST GOED, een stuk over het topic. En dan ook nog de tekst erbij, HUILEN doe je maar.. ?????

heel erg fijn.....

X z my gal

17-04-2003 13:58

jerz
    JerZ

Live Gamertag:
    een oplossing: neem je xbox mee naar je vriendin, en ga samen xboxen

Owner of: xbox game console-3 gewone controllers-1 S controller-DVD kit-Thrustmaster sound set-Halo-Splintercell-Timesplitters2-THPS3+4-PGR-DOA3-JSRF-Turok-Oddworld-mechassault-moh:f-Unreal Championship...en that's it!

de Link: (makkelijker lezen) http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&postid=372151

16. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik geloof dat de desbetreffende mod vandaag even zijn dag niet heeft, ik zag ook al post in de verkeerde threads zo stond er opeens in de thread over irritante dingen opeens de opmerking: Nicky B post dit maar hier.
    Terwijl Nicky B helemaal niet in dat onderwerp gepost had.. haha maar ja we hebben allemaal weleens een off-day toch?? zal morgen wel weer over zijn.

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind dat ik niet te streng was , maar goed er zijn regels waar je je aan moet houden punt!

beetje kort maar ben te ziek om te typen :mad:

18. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 apr 2003
  19. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
  20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    die topic heb ik net gesloten ... vanwege de onduidelijkheid en op de verkeerde plaats gepost

Deel Deze Pagina