Molukse wijk duldt geen vreemden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 6 mrt 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    In de trant van, dit is het nieuws:

Uiteraard mogen hun zelf bepalen wie er komt te wonen, dat mogen wij toch ook? :{. Het lijkt wel alsof het elke week erger wordt, so what dat het model huurders zijn? We zijn in Nederland bezig met intergratie en we proberen clusters juist te voorkomen om zo mensen verplicht te laten omgaan met andere groepen. En nu horen we dit een wijk die zich lekker wil indekken en een soort molukkertown wil worden.

Ik zou bijna tegen zulke gasten zeggen ga maar weg uit Nederland, want Nederland is alleen voor Nederlanders :{. Beetje de intergratie ondermijnen en er ook nog voor zorgen dat mensen geen eerlijke kans hebben op een woning. Dat die WVS hieraan meewerkt vind ik ongebegrijpelijk..

2. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Wtf man laat die molukkers daar lekker de tering krijgen. Volgende keer plat bombarderen die handel. Het moet niet gekker worden. Laat ze voortaan maar lekker molukse wijken maken op de molukken.

3. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is echt het toppunt van integratie zeg met een hoopje op elkaar gaan zitten en iedereen weg pesten. Als je bij elkaar wil wonen doe je dat toch lekker in je eigen land.

4. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    "nederland is alleen voor nederlanders"

wat willen ze daar op zeggen? mogen ze hier wonen is het weer fout.

en wat je al zegt, we moeten zo veel mogelijk de verschillende groepen "verdelen" door nederland voor een betere multiculturele samenleving dus ik sluit bij je aan,,,,....

5. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Mja met de Molukkers is dat wel een ander verhaal natuurlijk maar nog. Als ze zo graag bij elkaar willen zijn moeten ze maar een buurthuis oprichten :confused:

De verhuurorganisatie is de baas en zij wijzen woningen. Sowieso al vreemd dat het een totale Molukse wijk is geworden. Maar goed, als je zoiets gaat eisen kan je natuurlijk de kaats terugverwachten ja. Dan eisen ''Nederlanders'' dat er geen Molukkers meer naar hun scholen mogen en niet bij hun mogen werken. Maar dát is dan weer discriminatie.. :confused:

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Gerbo _O_

7. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Tja :) Die WVS had in eerste instantie moeten voorkomen dat de Molukkers hun zin zouden krijgen. Dat is het ontstaan van dit probleem. Maar daar is nu weinig meer aan te veranderen. Het zou echt te idioot voor woordne zijn als ze weer zo'n commissie mogen oprichten. Dat wil elke bevolkingsgroep straks een blokje en heb je zo The Ghetto's of Sittard :)

8. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    maar goed het zijn wel model huurders, dus ze veroorzaken geen overlast en betalen de huur ( bijna ) altijd op tijd. dus wel zekerheid voor de woningbouwvereniging. maar goed,..... ik wijk nog niet van mijn standpunt af

9. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Omg.. Ik heb al respect voor dat nederlandse gezin dat ze daar uit vrije wil willen gaan wonen.. Ik zou het voor geen geld willen :{

Maar dit is echt te gek voor woorden hoor. Kom nou, wat denken ze nou wel niet? Ze mogen naar Nederland komen, en dan gaan ze daar ook nog vrolijk net doen alsof zij daar de boel beheersen :confused:
    Er klopt zowiezo al geen flikker van van dat het een compleet molukse wijk is.. Hoezo slecht voor de integratie? :{

10. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Maar nog steeds heeft de regering niets door...

11. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind het hun goed recht.
    De Molukkers hebben die straten toegewezen gekregen, en zij mochten oorspronkelijk bepalen wat voor gezin er in welk huis komt te wonen. Zo hebben ze daar een hele hechte gemeenschap opgebouwt. Ik kan me goed voorstellen dat zij het niet op prijs stellen, als de WVS hun afspraken ineens niet meer na komt.
    En kom niet aanzetten met dat het slecht is voor de intergratie. Alle Molukkers praten vloeiend Nederlands. Sterker nog, de meeste praten alleen maar Nederlands. En ze zijn allemaal Christen. Het enige verschil is hun huidskleur.
    Ook is het een hele keurige wijk. Geen overlast en alles. Ik snap juist niet waarom de WVS daar nu perse zo'n problemen wil gaan veroorzaken door daar de rust te verstoren.

12. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me aan dit nieuws wel niet zo ergeren.
    Ik had laatst zo iets op Netwerk gezien van een enquete waar uit blijkt dat buitenlanders er juist 'bij willen horen', dan denk ik niet dat het zo erg opschiet als die Molukkers daar de hele zooi gaan weigeren.
    Ik vind de zogenaamde zwarte buurten sowieso niet zo'n goed idee, zo raken de 'rasechte Nederlanders' en de buitenlanders niet echt in contact, niet dat ze persé contact MOETEN krijgen maar imo hoeft er niet zo vijandelijk te worden gereageerd op 'andere mensen' in hun wijk.
    Toch heeft dat Nederlandse gezin eigenlijk deze hele discussie op gang gebracht, want zeg nou zelf, wie wil er nou als enige Nederlandse gezin in een wijk vol met Molukkers/andere buitenlanders wonen? (Wat Dodgie al zei)
    Ik niet in ieder geval, dat is gewoon naar mijn idee vragen om problemen.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2004
  13. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geef hun de schuld maar... Kom op zeg! DENK NA! Die mensen willen tog ook ergens wonen, schijt aan die molukkers die huizen reserveren voor hun familie... :confused: Dat kan en mag gewoon niet :confused: Waar slaat dit op? Hoe kan dit de schuld zijn van de familie die tot dit huis is toegewezen...

14. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, zij gaan er niet over welk huis ze toegewezen krijgen. Ik snap best dat men liever niet als enigste in de buurt niet moluks is en dus graag hebben dat, of er meer mensen van "on-molukse" afkomst er komen wonen, of een ander huis toegewezen krijgen.
    Van de andere kant komt het wel rascistisch over bij die molukkers, en zullejn ze op ten duur mischien geen "on-molukkers" dulden in hun straatje.

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    In Geleen (dat ligt tussen Sittard en mijn woonplaats) ligt ook een Molukse wijk. Een goede vriend van mij is ook Moluks. Maar dat zou je écht niet zeggen, buiten dat hij wat bruiner is. Maar hier geven die Molukse wijken helemaal niet zo'n problemen . Nouja problemen, het gaat eigenlijk alleen maar over een woning. Ik vind dat die Nederlanders daar gewoon mogen wonen, ook al zou ik het voor geen goud willen.

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Als de molukkers gaan bepalen wie waar in Nederland gaat wonen mogen ze van mij de hele handel terugsturen naar indonesië. Het moet toch niet gekker worden hoor. Omgedraaide wereld dit.

17. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    alsjeblieft niet weer een thread waarin een krantenartikel leid tot racistische opmerkingen. die draaien allemaal op hetzelfde uit: "nederland is vol" of "buitenlanders moeten weg". daar heb je zo weinig aan

18. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    omg.. nou dit weer.. en als wij zeggen: 'deze wijk is alleen voor Nederlanders' dan zijn we nazi's, fasisten, aso's en noem het allemaal maar op.. ja.. dan discrimineren wij nette nederlanders..
    nee dit land gaat naar de klote.. Wij staan altijd alles maar toe.. je hoeft maar in een kamp te gaan wonen en je hoeft geen belasting te betalen, je hoeft maar een buitenlander te zijn en je mag alles bouwen/zeggen/en nederlanders jouw wil op leggen.. en we zeggen er niks van...
    ik geloof dat ik maar naar belgie ga verhuizen, daar hebben ze tenmiste het vlaams blok

19. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jij bent echt het toppunt van domheid.

Einde diensbericht :{.

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Vind ik dus niet, Doeraks opmerking is voorspellend. In dit soort threads begint het vaak met een redelijk intelligente discussie, daarna komen er sommige lui die niks anders roepen dan Nederland is vol. Dat zijn er overigens maar een paar die we de thread niet moeten laten bederven.

Ik vind dit een heel apart probleem. Ik zou het echter beschrijven als een tegenreactie in plaats van een bevestiging van het gebrek aan de wil om te integreren. Het bewijst alleen maar dat het integratiebeleid mislukt is. Dit probleem is een uitwasseming van de creatie van een dergelijke wijk.

Deel Deze Pagina