Morrorwind

Discussie in 'Algemeen' gestart door Vegeta, 11 sep 2003.

1. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    sorry meneer u heeft gelijk hierbij mijn welgemeende excuses ik hoop dat u deze kunt accepteren

2. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Sudeki wordt echt een ECHTE rpg. Morrowind staat bekend om zn grauwe levels, bugs en matige gamepaly. Sudeki gaat dit alles goed maken. Als ze de verwachtingen kunnen waarmaken..... Men spreekt zelfs over dé RPG van 2004. Maar dan denk toch dat Fable dat wordt. Daarna komt uiteraard SUDEKI.

3. daanking

daanking Have you seen him?

Leuk Bevonden:
    0
    vind je het zelf niet een beetje raar om te zeiken op games die met wat upgradable stats zichzelf meteen een rpg noemen, en dan ook nog op Morrowind te gaan zeiken, terwijl dat juist het meest rpg-achtige spel is dat ik ken? FF-serie is iig veel minder een RPG in de strikte zin van het woord (jij wilt toch zo graag 'echte' RPGs?) dan Morrowind. Let op de naam: Role-Playing Game. Je hoort dus een rol te spelen in een hele andere wereld. Lijkt me een stuk beter bij Morrowind passen. Ik stel voor je eens goed te verdiepen in de wereld van The Elder Scrolls en bijvoorbeelde de talloze boeken te lezen die in Morrowind te vinden zijn. Binnen de kortste keren word je helemaal opgeslokt en zit je tegen je vrienden te vertellen wat voor vets er nou weer je personage is overkomen. Speel het spel sowieso niet als een spel. Omdat je zo vrij bent kun je op vele manieren heel snel 'cheaten' (tis niet echt cheaten, je blijft binnen de regels van het spel, maar toch...) en heel snel sterk worden (zoals door gewoon een huis binnen te lopen en alles te jatten). Speel het liever als een belevenis, speel echt de rol die je wil zijn. Probeer dus altijd eerlijk en aardig tegen mensen te zijn (als dat je rol is tenminste, maar dat vind ik altijd het vetst). Dan heb je er ook jaren lol van (geloof mij, ik heb echt 100 keer zoveel Morrowind gespeeld als alle andere spellen die ik heb samen).

DaanKing alias de eeuwige Morrowindverslaafde

4. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    je hebt gelijk het is een role playing game. aar de rol die in morrowind word gegeven ( kies ) spreekt mij totaal niet aan. daar in tegen vind ik het heel lekker om er echt een verhaal bij te hebben ( ff) maar ieder zijn eigen mening natuurlijk. ik vind presoonlijk het vechten het meeste kut bij morrowind omdat ikhet aanvallen met een wapen uitermate saai vind. daarom vind ik het niet zo leuk waarschijnlijk. het bevalde me wel om gewoon een beetje de klootzak uit te hangen en te jatten wat ik wou of iemand roostteren als hij mee missie gaf. maar anyway rol van ffer vind ik leukere door het verhaal kan ik me meer inleven

MAAR ieder zijn eigen game liefhebbing

5. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    2 dingen kloppen niet helemaal. De rol spreekt je niet aan?
    Je wordt uiteindelijk een soort held die het land redt. Ik weet niet wat voor rol je dan wilt spelen in een spel maar dat is toch echt de basis van bijna alle spellen. En als dat je niet bevalt kun je nog altijd alleen maar guilds gaan doen en zo een thief/fighter/mage worden of gewoon free lance wat aanrommelen.
    Maar daarvoor het je het waarschijnlijk niet lang genoeg gespeeld, je moet toch al snel richting lvl 15 zijn voordat je de main quest goed kunt doen. Je kunt wel al eerder de eerste opdrachten doen.
    En het verhaal van Morrowind is juist zo ontzettend uitgebreid. Je kunt een dikke 100 boeken lezen over uiteenlopende onderwerpen die met morrowind te maken hebben. En dan heb je nog de main quest. Het verhaal daarvan zit echt goed in elkaar. Heel uitgebreid, maar ook behoorlijk ingewikkeld soms.
    Maar in het begin is het verhaal inderdaad nog niet echt duidelijk en als je dan alleen maar opdrachten van de guilds gaat doen dan mis je het hele verhaal. Want in de guilds is je enige doel de leider worden door opdrachten te doen, en je hebt ze nodig om doordat je met die opdrachten redelijk makkelijk level's stijgt.
    Het enige waarin ik het echt met je eens ben is het vechten. Dat is gewoon saai. Maar daar draait Morrowind ook niet om. Maar het is ook maar een klein deeltje wat je echt aan het vechten bent. Het gaat meer om het zoeken en de verhalen om je opdracht heen.

Ik zou dus eens wat missies voor Caius Cosadus gaan doen en je in het verhaal proberen te verdiepen. Want als je daar eenmaal inzit ben je echt maanden bezig.

6. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    ok ik zal het nogmaal gaan proberen jullie hebben me een beetje overgehaald maar ik blijf het zeggen ik vind ff leuker omdat je gewoon flink knokt en bij morrowind vond ik het zoeken ook maar saai.

7. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    da_ masterchief daan_king en perfect shit het spijt me. ik heb vanavond effe The elder scrolls 3: Morrowind in me xbox gestouwd. had nog een ventje ( orc ) hij (ik) was lid van the legion in gnisis en moest een aantal missies doen. ik moet zeggen de eerste missies waren heel saai maar toen ik een beetje verder ging begon ik het waarachtig leuk te vinden. missies worden complexer en leuker bedacht en dit zijn dan nog maar de missies die los staan van het verhaal. lache hoor. tis dat ik morgen kotor krijg anders zou ik dit weekend lekker eens morrowind gaan spelen. heheh waarschijnlijk na kotor ga ik eeens lekker me best doen op morrowind wel effe een vraagje ben orc level 5 in gnisis waar kan ik een beetje lekkere wapens en shit vinden

8. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Enigszins ben ik het wel met hem eens. En jullie kunnen zeiken wat je wilt maar zijn punten zijn wel van toepassing. Zo vond ik het vechten nou ook niet uitermate spannend. En dan doel ik vooral op de animaties die erbij kwamen kijken. Allemaal erg simpel, terwijl het in een game als Final Fantasy heel mooi gedaan is.

En dan het verhaal, ik hoorde iemand zeggen dat je heel veel te weten kan komen over de wereld van Morrowind door al de boeken te lezen in het spel. Doed, hoeveel tijd heb je wel niet over? 8) Dat is gewoon onbegonnen werk en deze manier van 'een verhaal over laten komen' vind ik een beetje lame. Kom dan tenminste met goede tussenfilmpjes ofzo..

Mainquest van Morrowind is inderdaad erg vermakelijk, als je je er echt in verdiept. Rush je er echter doorheen dan houd je er eigenlijk weinig lol aan over. En aangezien Sith_Vegeta mij niet het type lijkt rustig zijn tijd overal voor te nemen raad ik hem dan ook aan het spel te ruilen. Wacht dan een paar maanden en koop Sudeki, die lijkt me aan je reacties te zien veel beter bij jou passen. Snelle actie en een grijpend verhaal. :)

9. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Dat het vechten niet geweldig is geef ik ook meteen toe in mn post.
    Ik ga ook niet alle boeken zomaar lezen 8). Maar je wordt vaker verwezen naar een boek zodat je wat meer over de achtergrond te weten komt. Vooral in de main quest is het aan te raden om de boeken dan door te lezen.
    En je komt het verhaal ook wel te weten door gewoon met de mensen te praten, maar dan mis je soms iets kleins. Die stukken tekst moet je ook wel lezen, maar dat is gewoon de stijl die de makers gekozen hebben. Niks aan te doen, en die stukken zijn meestal niet zo lang.

_O_ we zeiden het toch :p Sith_Vegeta.
    Voor vragen moet je in de Morrowind helpthread zijn. Als je daar nog ff aangeeft wat voor soort armor je zoekt dan kan ik ff kijken waar je wat goeds kunt vinden.

10. daanking

daanking Have you seen him?

Leuk Bevonden:
    0
    Sith_Vegeta, excuses aanvaard!
    Ik moet echter ook wel toegeven dat het vechten inderdaad niet erg interessant is, maar zoals al gezegd is draait het spel daar niet om. Veel plezier met KOTOR. Ik ga em ook nog kopen, maar ben nu bezig met Pirates of the Caribean (ook een heel erg vet spel als je je erin verdiept). Je kunt trouwes in Morrowind wel een goed (legaal, jatten kan iedereen, toch?) zwaard halen vlakbij Suran. Daar staat een Orc die het slecht trekt dat ie zo sterk is dat niemand hem kan vermoorden (ieder heeft zo zijn eigen problemen...). Nou een goede daad is gauw gedaan: daag hem uit en vermoord hem (misschien niet echt een goed moment om het te doen op lvl 5, maar misschien kan je wat zieke enchantments ofzo gebruiken om het nog te halen). Hij heeft Umbra, een heel goed zwaard en een volledig Orcish armor pakket bij zich (als ik het me goed herinner), dus dat moet wel goed uitkomen denk ik. Er is nog wel beter Medium armor en uiteraard een beter wapen, maar ik ga natuurlijk niet alles verklappen!
    Later

Deel Deze Pagina