De Morag Tong is het huurmoordenaarsgilde, maar het is niet de tegenhanger van het Imperial Legion. Als je een opdracht voor de Morag Tong krijgt (lees: als je iemand moet vermoorden voor de Morag Tong), krijg je een writ. Dat is een papier waarop staat dat je voor de Morag Tong die persoon moet vermoorden. Als je dan een bounty krijgt (omdat je die persoon hebt vermoord), kun je naar de eerste beste guard lopen en met hem gaan praten. Waar je dan normaal de keuze krijgt uit Pay Gold, Go to Jail en Resist Arrest krijg je nu ook die drie mogelijkheden plus Show Writ (of iets wat daarop lijkt). Dan wordt je niet opgepakt en volgens mij worden je spullen dan ook niet afgenomen. De mensen van de Morag Tong mogen ook geen mensen vermoorden zonder writ. Als je wordt opgepakt voor moord, terwijl je in de Morag Tong zit en geen writ hebt voor die moord, wordt je volgens mij ook uit de Morag Tong geschopt.
De Morag Tong is er om de rijke mensen te controleren. Arme mensen worden vermoord (Resist Arrest) of gaan naar de gevangenis als ze iets stelen, iemand vermoorden enz. Maar rijke mensen kunnen zich vrijkopen... Het idee is dat de rijken zich toch niet met arme mensen bezig houden en als ze met rijken beginnen te klooien, geven die de Morag Tong (voor veel geld) opdracht om de misdadigers te vermoorden.
Spreek maar eens met een guard over Pay gold (weet niet zeker of dat het was, maar dacht het wel). Dan krijg je dat verhaal.
Edit: The Black Hands Dagger.. krijg je als je master wordt van de Morag Tong.
Edit: @Benneke: je kunt je niet bij Dagoth Ur aansluiten ofzo, heb ik ook al een keer geprobeerd.
Ik heb ook nog een vraag: Kun je je nu wel of niet bij de Twin Lamps (de wij-willen-slaven-helpen organisatie) aansluiten? En nu graag het definitieve antwoord want ik lees overal wel-niet....
Laatst bewerkt: 20 aug 2004