1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Morrowind Help Topic [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Darkwing, 6 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb hem gevonden en vermoord op een 2e save maar hij had de wraightgard niet bij zich???
     
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de GOTY edition of de oude versie? Volgens mij als je bij deel 3 hem vermoorde kon je de wraithguard van hem afnemen, de prophecy overslaan en de main quest uitspelen. Misschien hebben ze dat gefixed bij GOTY...? Ik heb het zelf nooit gedaan maar ik heb het wel gelezen op UESP.
     
  3. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de gewone versie.
     
  4. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan geeft hij de Wraith Guard op het einde van de mq je kunt hem niet afpakken of so...
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Main_Quest:Meet_Vivec

    Alternate Route #1: Killing Vivec

    The main quest can diverge significantly here for those who wish to do things the hard way. Instead of meeting Vivec and acquiring the Wraithguard as described above, a powerful character can instead simply break into Vivec's Palace, kill the god and steal the Wraithguard (which is simply named as an Unique Dwemer Artifact). Of course, this is far from easy, but certainly possible. Once this is done, you are basically forced into ending the main quest the hard way. Vivec is level 100 and packs a huge wallop when he hits you, so be prepared for a very long and difficult fight. By obtaining the artifact in this manner, you can basically bypass all the previous portions of the main quest (I assume).
    Unfortunately, things become complicated in that it was Vivec who taught you how to properly use the Wraithguard, so when you kill him and steal the glove, it is not functioning. There is one character in the game that will be able to aid you with the artifact (think about someone intimate with ancient Dwemer artifacts)...Yagrum Bagarn, the last living Dwarf found in the Corprusarmium under Tel Fyr.
    Travel to Tel Fyr and speak with Yagrum about the artifact, which he'll indeed identify as the Wraithguard, providing that you have a reputation of 20 and a disposition with Yagrum of 90 (or, alternatively, a reputation of 30 and the papers Dagoth Ur's Plans and The Plan to Defeath Dagoth Ur, found in Vivec's Palace). The Dwarf actually help make the Wraithguard and says that he can most likely figure it out, but he needs Kagrenac's Planbook and Journals. The planbook is in Tureynulal (Kagrenac's Library) and the journals in Enudusal (Kagrenac's Study), both within the Ghostfence region.
    Return to Yagrum with the Planbook and Journal and he will activate the Wraithguard. The only catch here, and it is a rather large one, is that since you stole and hacked into the artifact, it will backfire the first time you equip it, dealing anywhere from 201 to 225 hp of damage to you. You best buff up as much as you can so that you are not killed immediately. This is just a one time thing and the gauntlet will work normally afterwards.
    From here on, you can follow the remaining walkthrough of the main quest as you wish, knowing that you had to be different and do things the hard way.

    M.a.w, het is niet eens een bug, maar echt een manier om sneller de main quest uit te spelen.

    Alternate Route #2: Just Wait

    There is a way of bypassing the fourth and fifth trials without killing Vivec. If you take a long time to complete the 3rd trial (eg: while completing other quests) then Nibani tells you that she is worried and that you should see the Archdeacon in Vivec High Fane. He then points you in the direction of Vivec who will recognise you and give you Wraithguard. This will save a lot of hiking around the various camps and councillors (although I guess you have to be really very late in the main quest before this is proposed).
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  6. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow lachen dat heb ik nooit geweten..ik vond Vivec trouwens niet eens zo heel moeilijk, en toen was ik ongeveer lv 30 of so.
     
  7. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben level 72 volgens mij en had hem neer met 6 klappen dus dat viel wel mee maar wel bedankt chill.
     
  8. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk op dat lv kun je hem makkelijk aan, maar probeer dat maar eens op lv 25 of lager. Dan zul je toch echt veel moeite doen. Ben nou trouwens lv 69, en dat vind ik wel genoeg.
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was lvl 230 ofzo toen ik ermee stopte, gewoon die master trainer glitch misbruiken...iedereen gaat dood met 1 klap.
     
  10. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe niet aan glitches...das wel erg lame, lv 230...
     
  11. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraag je hebt dat daedric armour dat is zon beetje het sterkste maar met dat enchanten dan kan je het veel sterker maken, bij elk armour staat dan hoeveel enchantsments het kan hebben maar welk armour is daarbij het beste bijvoorbeeld die daedric guantlets die zijn heel goed maar daedric graves dat is niets. Wie weet wat het beste is?
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  13. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet waar je de Ebony Scimitar haalt?
     
  14. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Standaardwapen van een high ordinator in het temple district in Mournhold (Tribunal expansion).
     
  15. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker alleen de goty editie of niet? zo ja iemand anders die weet waar je hem in de gewone morrowind kan krijgen?
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen in GOTY edition inderdaad. En in Vvardenfell vind je hem niet jammergenoeg.

    De Daedric Crescent lijkt er een beetje op en is krachtiger.
    Heb je die al of niet? KLIK
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  17. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Die daedric cresent heb ik maar ik wil juist een wapen waar ik een goede constant effect op kan doen, maar toch bedankt want ik heb daar nu de cuircass of the saviors hide gevonden.

    Ik wil er achter komen wat de aller beste armour is in alle opzichten dus ik hoef nu geen links die kan ik zelf wel vinden maar kan iedereen zeggen welk armour die gebruikt met welke enchantsment er op en welke wapens. Als je iets hebt geënchant kan je dan ook zeggen hoeveel enchantments die kan hebben. Alvast bedankt.

    En weet iemand of je meerdere mark/recall spells kan maken bijv 1 voor mud crab, 1 voor thuis basis
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  18. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik gebruikte altijd als armor altijd een mix van alle speciale armors, aangezien zij ook de beste enchantments erop hebben (enchantments die je niet zelf kan maken)
    Fists of Randaguhl
    Ebony Mail
    Boots of Blinding Speed
    Masque of clavicus vile
    Alleen de pauldrons en graves waren deadric.

    Maar het beste armor om te enchanten is deadric armor (het meeste op deadric tower shield --> alleen te krijgen via een golden saint)
    De hoeveelheid enchantment points durf ik niet uit m'n hoofd te zeggen. Ik meen dat het varieerd tussen de 7 (deadric graves) en de 200 (deadric tower shield). Maar ik kan me hier even vergissen.
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Swords hebben een lage enchant value, en in Oblivion zal je niet eens kunnen een constant effect op een wapen stoppen. Met een staff zal je alleen maar magie kunnen gebruiken, je zal er nie mee kunnen slaan en je zal ook geen effecten 'on self' kunnen enchanten.

    Meerdere mark/recall locations kan niet.

    Ik heb btw bijna helemaal hetzelfde als Benneke, alleen gebruik ik dragonbone cuirass omdat je daar 100% immuun bent voor vuur + ik heb een fortified heavy armor skill van boven de 125, dus maakt niet uit welke ik draag. Chrysamere vind ik persoonlijk het meest stabiele wapen + weegt niet overdreven veel. Ik draag nog 2 ringen en een amulet en ook veel kleren (allemaal exquisite, die hebben de hoogste enchantment value) waarop ik constant effects heb geenchant...bv. night eye om het blind effect van de boots te counteren enz.
    Ook draagde ik altijd een constant effect invisibility met me mee zodat onderweg de mongooltjes me niet stoorden. Azura's ring is handig. En tenslotte had ik een ring met constant effect levitate 5pt (laag, maar door de boots ga ik toch snel al vliegend), wat erg handig is als je locaties probeert te vinden en je wilt niet gestoord worden door willekeurige enemies.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  20. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0

    Ten eerste ik wist niet dat je meerdere ringen tegelijk kon. |:- Of heb ik je nu verkeerd begrepen?
    Ik heb ook exquisite kleren maar geen pants die kan ik nergens vinden weet iemand waar je die kan krijgen.
    En die invisibility is ook wel een goed idee.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina