1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Morrowind review

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Furies, 9 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChaoZ-dRoNe

ChaoZ-dRoNe Keeping shut

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook geen blaadje bij gehad, dus misschien heb ik dat hele probleem niet, en kan hij ook niet komen ofzow, dat blaadje, was dat op een apart blaadje, of stond het in het boekje, of op de map?

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Grafische blunders en rare NPC's?! ik bedoel.. hier zijn misschien een paar kleine foutjes.. maar weinigs schrikbarends.

In de NTSC versie ja, maar die zijn hier zoveel mogelijk uitgehaalt, zodat ie gewoon net zo vaak vast loopt als elke andere game.. AKA zelden tot nooit.

Tuurlijk moet ie lang laden, voor de wereld, en voor de save games. De game is gewoon inmens groot, en moet zooo veeeel laden, dan vind ik het niet gek dat het wat langer duurt.. dat heb ik er graag voorover.. en als je zovaak moet laden doe je toch iets fout. Maar die paar puntjes halen niet de mooie ervaring dat is Morrowind naar beneden.

Hoor je mij dat zeggen dan? Zulke cijfers vind ik ook zwaar overdreven.. maar er zit ook wat tussen den 9,6 en de 6 hoor.. ik dacht meer aan iets in de 8.

Euh.. nou.. niet echt eigenlijk :{

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    7.1

Door coma foutjes is het cijfer een 7.1 geworden ipv de 6. Ook heeft vince wat tekst geschreven :p

nu blij?

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Re: 7.1

jah :9

5. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Ja, de cijfers zijn verneukt. Ja, ik ben een RPG freak. Nee ik ben niet te hard geweest. Ja, jullie willen gewoon dat je eigen keuze wordt goedgekeurd en daarmee je zelfverheerlijking op kan worden gevijzeld (Daar gaat het toch voor de meesten om? Bij een groep horen van mensen die de Goede Beslissingen hebben genomen?).

*zucht* waarom ga ik uberhaupt in discussie? De enige die het hier niet mee eens zijn zijn de mensen waar ik zelf bij hoor nota bene. De RPG freaks die dit spel met huid en haar verslinden al was het text-based geweest...

Het is een goede RPG die gewoon slecht is omgezet, wil niet zeggen dat spel bagger is. Wil wel zeggen dat de meesten heir cijfer-geil zijn en moord en brand schreeuwen omdat iets niet overeenkomt met HUN mening.

Ik heb dit spel zo goed en kwaad als het kan objectief proberen te beoordelen ondanks mijn voorliefde voor het genre. En nu wordt ik uitgescholden omdat ik *niet* biased naar de game gekeken heb? Wie is heir dan vreemd bezig?
    Dacht je dat ik het leuk vond een dikke 60 euro neer te moeten leggen voor een spel waar niet eens de moeite is in genomen een patch IN het spel te verwerken? Waar bugs nog steeds normaal zijn en waar de framerate geen beslissing kan maken over of het vandaag 20 of 30 frames per seconde gaat lopen, op een verlaten zandweg nota bene!

De port van Morrowind is gewoon mislukt. Als je ECHT van deze game wil genieten dan haal je de meest dure PC die er te vidnen is en draai je daar Morrowind PC op.
    Als de Xbox versie je enige optie is, dan heb je alsnog een goede RPG die helaas gewoon slecht geport is. En of het nu een 6 of een 7 is; het blijft een voldoende en daarmee een goed spel. De voordelen van Morrowind wegen daarmee dus op tegen de nadelen! Ben je het daar niet mee eens dan eis ik dat de volgende keer dat je een 5,5 voor een preofwerk/tentamen/examen haalt gewoon op de docent afstapt en zegt dat je gezakt bent omdat het GEEN hoog cijfer was.

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hihi mallerds!

Anyways, goede review Vince!!!!

7. ChaoZ-dRoNe

ChaoZ-dRoNe Keeping shut

Leuk Bevonden:
    0
    Re: 7.1

Tis veel beter, en goed dat hij (cyhwuhx???) het erbij heeft gezet :D

@ cyhwuhx : van die patch wist ik nix, kheb ook geen blaadje oid erbij gekregen waar die op stond, en de maps deden het al automatisch bij mij. Misschien ligt dat aan je versie.
    Net zoals het feit dat ie veel hakkelt enzow, daar heb ik nauwelijks last van.
    De laadtijden zijn te overzien, vooral als je nagaat wat voor wereld je ervoor terugkrijgt, en tussentijdse laadtijden, bijv gewoon tijdens het buitenlopen, heb ik nooit meegemaakt.

Tis al met al een goede review, alleen vind ik dat je teveel naar het negatieve hebt gekeken, en die overdreven veel behandeld, terwijl je naar de pluspunten (in vergelijking met de minpunten) veel minder behandeld (althans zo lijkt het)

Een cijfer beinvloedt veel mensen tot het kopen aldan niet kopen van een game.

Zoals ik zelf ook al meerdere keren heb gezeg (zo niet hier dan op XA) : Een cijfer is en blijft mening gebonden, maar aangezien jij zegt dat het spel je blijft trekken, kon ik al niet snappen dat je een 6 gaf. Hopelijk is dit een verduidelijkend verhaal van mijn kant. En met de review erbij betrekkend kan ik die 7.1 die jij geeft begrijpen. (ik zelf zou toch hoger geven, maar dat is bekend :D)

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    ok.. ik heb totaal geen id wat je nou met deze zin bedoeld.. maar iig.. ik zeg het gewoon omdat ik die 6 zeer onterecht vond.. Dat veel Nederlandse Xboxers op de site komen, en dan een 6je zien staan en dat spel daarom niet kopen.. dat vind ik jammer.

Ik betrap mij er nu op dat ik altijd tegen mensen zeg dat een cijfer niks zegt, maar er is een verschil tussen een cijfer, en een erg slecht cijfer.. een 6 word al snel verbonden met een bagger spel.

Dat hebben ze wel gedaan, vergeleken met de NTSC versie hebben ze de hele verbanddoos opengetrokken, en waarschijnlijk waren ze dit kleine foutje op het allelaatste moment nog tegen gekomen, en konden ze het op deze manier er nog bijzetten, vind ik beter dan dat ze er niks meer aan hadden gedaan.

Op een verlaten zandweg van een gigantische wereld ja.. een verlaten zandweg waar dingen rondom wel leven..

Ik ben het daar gewoon niet mee eens, maar dat is mijn mening.. ik heb zelf een P3 800.. en daar liep ie gewoon niet lekker op, daarnaast loopt ie lekker op me xbox, en kan je er ook nog is lekker bij liggen/zitten.. Ik vind het dus totaal geen mislukte poort.

Maar in je review benoem je bijna alleen de nadelen, en de voordelen zijn een beetje achter wegen gelaten, de voordelen die in mijn ogen de nadelen flink verzachten.

dit voorbeeld heeft er totaal niet mee te maken, want dat is niet te vergelijken.. :{

(ik heb verder niks tegen jouw, en ik respecteer je mening ook, maar ik vond het gewoon zeer jammer dat zo'n spel een 6je kreeg)

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

Dan is het hun eigen schuld dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Als ik een 6 op school kreeg vond ik dat al super goed. Een 9 kreeg ik ook bijna nooit.

Tja zelfde als hierboven.. mensen moeten zelf maar zien dat een 6 en een 7 gewoon voldoende is. We gaan toch geen 9 geven alleen zodat mensen zien van oww die game is wel leuk.

Niet dus, en anders kunnen ze dus geen wonden verbinden. Als ze echt de verbandsdoos hadden opgentrokken hadden ze de engine goed gemaakt zodat het ook op de Xbox allemaal lekker loopt.

Eigen schuld.. hadden ze de engine maar goed moeten aanpassen zodat je grote mooie ruimtes had die soms loaden, zoals in Halo wel het geval is.. het kan echt wel hoor. Ze hadden er alleen geen zin in.

Hij loopt lekker op je Xbox.. je weet toch zelf ook dat je beetje liegt? wees gewoon eerlijk en zegt dat hij niet lekker loopt.. een Xbox hoort dit echt wel aan te kunnen.

Uhm de voordelen wegen ook op tegen de nadelen.. daarom heeft het toch een voldoende? Als er meer nadelen waren dan had het spel wel een 4 gehad of een 5.5 als het allemaal gemiddeld was.

Wel dus.. want als jij dus bij een 6 niet vind dat de voordelen tegen de nadelen opwegen dan moet je ook zien dat als jij bij een 5.5 komt klagen bij de meester dat je een onvoldoende hebt, terwijl dit dus een voldoende is. Je hebt de toets dus goed genoeg gemaakt en dus meer goed gedaan dan fout.

10. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan wel zeggen van, dat is hun eigen schuld dat ze op zo'n cijfer letten, maar de realiteit is gewoon dat veel mensen dit doen, en dus toch die game missen, en dat vind ik jammer.

11. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar het blijft eigen schuld, als een game als deathrow een 9,6 krijgt hoef ik het ook nog geen goed spel te vinden oftewel mensen moeten gewoon niet zoveel naar reviews kijken maar naar hun eigen mening.

12. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom krijgt deathrow dan zo hoog en dit spel niet?

Hoe moet je op je eigen mening van een spel afgaan voordat je het gaat kopen, ik lees dan reviews om te kijken of een spel mijn geld waard is, je kan het pas zelf beoordelen als het te laat is.

Ik vind dat de graphics in morrowind echt niet zo slecht zijn, maar dat is idd een mening, dus dat kan ik moeilijk gaan verdedigen.

Wat ik wel vind is dat gameplay en speelduur veel belangrijker zijn dan of het er mooi uit ziet en of je soms eens even moet wachten voor hij geladen is. Ik vind dat deze dingen in het cijfer dan ook sterker naar voren zouden moeten komen.

Naar aanleiding van deze review en de reacties van de moderators van xboxworld, zal ik niet meer op reviews van xboxworld vertrouwen. Ik kijk voortaan wel op IGN en xboxarena, die hier met duidelijke argumenten hun mening onderbouwd hebben en vervolgens weer onzinnige antwoorden krijgen, die ongeveer neerkomen op "echt niet", "echt wel" en "nu val je iemand aan om zijn mening, dat is niet aardig".

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Oejoejoej meneer heeft weer eens wat te zieken hoor. Op basis van 1 ietwat dubieuze review kan je XBW niet veroordelen.

Daarnaast : Wat boeit het jou dat dat spel een 7.1 krijgt? Jij hebt hem toch al? Daarnaast zou de XboxArena review best wel wat meer kunnen hameren op de lage toegankelijkheid en amusementshalte van Morrowind, dat is iniedergeval mijn mening.

14. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, misschien heb je gelijk. Ik kijk voortaan wel naar zoveel mogelijk reviews, want het blijven meningen van personen en hoe meer je er leest, des te beter beeld krijg je.
    Ik heb trouwens wel naar aanleiding van jullie review Deathrow gekocht, maar daar was ik niet echt blij mee. Gelukkig was er iets mee mis, waardoor ik hem na twee weken mocht ruilen... tegen Morrowind.

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou ook niet blij zijn met Morrowind als ik die zou kopen aan de hand van een 9.6 :)

16. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dat ik hier nu al bekend ben. (of is het berucht?);)

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Laten we het houden op bekend ;)

18. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van voortaan op xboxarena kijken neem ik terug: ik heb daar even gekeken en ze hebben maar van 14 spellen een review, xboxworld heeft er 53.

19. Mc Nappy

Mc Nappy Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    1
    ach ja, onder het motto hoe meer reviews/ meningen , hoe beter geef ik je een link naar een Belgische review, weet je ineens wat ons rare volkje ervan vindt ;)

Morrowind review

btw, wij heben momenteel 46 reviews online, in case you wanna know :p

20. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Kwaliteit staat boven kwantiteit :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina