Wat ik me afvroeg is het volgende: als je de game begint kan je kiezen uit Lui kang en Kung Lao. Maar kan je later in het verhaal nog van pop veranderen??? Eerste indrukken van het spel zijn wel oke. je kan leuke moves doen en lekkere lange combo's maken. Voor de fans is het idd een musthave.
lijkt me ook best toffe game in koop mode maar single player dan zou ik denk ik snel overstappen naar Ninja Gaiden...
@ Don Juan : nee je kan niet tijdens het spelen overschakelen, je speelt met 1 personage het hele spel door. Of tijdens Ko-op ieder 1 personage, maar switchen kan niet. Kan uiteraard wel de 2de keer voor het andere personage kiezen ( en je unlockt er nog 2 voor in de single-player mode ). @ Zephyrus : Dat denk ik ook want voor jou staat Team Ninja op eenzame hoogte haha ( en NG is natuurlijk een erg vette game ) . Neemt niet weg dat MK: Shoalin Monks weer eens een goede MK game is. En persoonlijk speel ik liever single dan Ko-op. Reden hiervoor staat in mijn voorgaande post
zijn er eigenlijk nog veranderingen in het verhaal Spoiler als je met scorpion of subzero overnieuw speelt? of kom je dan evengoed subzero tegen en moet je dan evengoed scorpion verslaan???
hmm dat is dan weer jammer. Ze hadden beter plot wendingen in het verhaal kunnen doen zodat je missies met Lui kang en Kun lao kan doen.
@ DJ Demonic : Nee er zijn geen veranderingen in het verhaal. Wel heb je een aantal andere moves en fatality's met de andere characters. @ Don Juan : Heeft ook te maken met de Ko-op mode uiteraard, want dan beleef je het verhaal samen met beide characters. Maar was altijd wel een leuk extraatje geweest.
Maar de ko-op volgt natuurlijk dezelfde verhaal als de single of niet??? Maar welke pop is vetter Lui of Kun????
@ Don Juan : ja Ko-op volgt gewoon zelfde verhaal. Maar aangezien je zowel in single als in ko-op steeds beide personages ziet in tussenfilmpjes, komt het op mij over dat het verhaal ook meer voor ko-op geschreven is. Want als je in single mode speelt en je krijgt een filmpje zie je beide personages en moet je weer spelen dan ben je weer alleen. Komt ko-op dan toch wat beter over. Ik persoonlijk vind Lui het leukst om mee te spelen ( als ik moet kiezen tussen Lui en Kung ). Vind Lui wat betere moves hebben.
Ben helaas ook al een bug tegen gekomen, 2.5 uur gespeeld. Geen load bug. Maar wel dat mijn character een keer vast zat,.... in de lucht... Echter voor de rest een enorm tof spel. Leuker nog als dat ik verwacht had. Ook diepgaander kwa moves als dat ik dacht. je kan er aardig leuke combo's uitpompen. Inmiddels ook al een 100+ combo eruit geperst. Ko-op heb ik hem nog niet gespeeld, waarschijnlijk van het weekend wanneer mijn broertje langskomt. Lijkt me echter wel leuker nog als de singleplayer. Fatalaties zijn idd bruut. Ben niet perse een MK liefhebber, vond de laatste 2 wel aardig/goed maar toch heb ik die lang niet zoveel gespeeld als MKII. Maar toch is dit zeker een must have In het begin heb ik even met lui gespeeld. Daarna opnieuw begonnen met Kung Lao. Nou weet ik niet hoe Lui-kang later in het spel is maar Kung is in het begin wat minder als lui-kang maar inmiddels na wat combo's erbij is het een aardig dodelijk figuurtje. Vooral kwa arial attacks.
@ Nemesis : Ko-op is ook wel leuk, maar je moet dan wel beetje samen werken wil je een hoge combo maken. Anders staat de 1 links in het scherm en de ander rechts en dan komt het vaak voor dat je een tegenstander het scherm uitslaat en er niet achteraan kan lopen. Weg combo, maar is natuurlijk wel altijd lol met zijn 2-en.
Hmm, wel hele positieve reacties, zit er zeker serieus over na te denken dit spel te kopen. Maar altijd stel ik dezelfde vraag: hoelang duurt het spel ongeveer en hoe hoog is de replaywaarde? Bij voorbaat dank.
@ Dark Ninja : Single-player doe je een uurtje of 10-15 mee, maar dan heb je nog verschillende characters, secrects, de Vs-mode, de Ko-op mode en je kan de oude MKII uit de arcade-hallen unlocken. Al met al is er dus genoeg te doen, en zoals al eerder gezegd voor de echte MK-fans zeker een toppertje. Hou je niet zo van MK dan is het toch zeker nog wel een goede game, maar MK-fans halen er wel wat meer plezier uit.
Ko-op is zeker leuk. Alleen gebeuren er dan soms wel vage dingen. Gisteren met mijn broertje samen gespeeld, hij met kung lao ik met lui kang. Op een gegeven moment pak ik dat icoontje voor een fatality. Je krijgt dan die tutorial (nou ja groot woord) hoe kung lao een fatality moet doen. Maar nu komt de grap, toen ik een fatality wou doen kreeg ik dat dus niet meer. hehe en ik wist niet hoe de fatalities van lui kang gingen. (inmiddels een lijstje van gamefaqs gehaald) Je moet ook idd samen werken maar dat maakt het alleen maar leuk. Zeker MK extreme volleyball is erg grappig (oftewel vijandje overmeppen) Alleen zoals je al zei je moet wel een beetje bij elkaar in de buurt blijven. Anders is het heel lastig om combo's te maken. Spring gedeeltes zijn ook niet helemaal vloeiend als je met zijn 2-en speelt, maar ach dat zijn kleinigheden ten opzichte van de lol die je met dit spel kan hebben.
@ Nemesis : Ja dat klopt, degene die de fatality uitvoert krijgt ook de tutorial te zien. Dat doet ie dus maar 1x, dus als jij daarna ook fatality wilt uitvoeren dan moet je de code al weten haha. Had ik laatst ook met een kameraad van me. Heb je Ermac trouwens ook al gevonden? En MKII unlockt? MKII is trouwens wel redelijk pittig ( just like in the old days haha ), maar brengt wel herinneringen boven ( wat heb ik daar vroeger veel guldens in gegooid ) .
ah nee nog niet, ik heb nog niet zoveel unlocked. Ben op zich ook nog niet zover, pas een uur of 3 in de single player en een uurtje in ko-op. Zullen ook best wat secrets zijn die ik gemist heb. Maar dat geeft niet. Nadat ik hem met kung lao uitgespeeld heb zal ik het zeker nog een keer herhalen met een ander character
Heb hem nu met beiden characters uitgespeeld. 2de keer spelen ben ik er op 3 uurtjes doorheen gerend haha. Moet wel nog helft van secrets, maar wou Sub en Scorpion graag speelbaar hebben. @ Sparks : en hoe bevalt de game ?
De game is erg vet. Wat me alleen wel opvalt is dat ik nog erg weinig extra's heb gehaald... Ik zie overal die rode balletjes hangen, maar heb tot nu toe nog maar 2 arts en Johnny Cage ge-unlocked... Klopt dat? Is er dan echt zoveel alleen maar voor 2 players te halen?