1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mortal Kombat X

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 2 jun 2014.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja. Want als een ouwe lul vechten kan egnie

LocKuM vindt dit leuk.
  2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik vind dat ook maar niks :+

@LocKuM: ja Thunder god. D'vorah en Mileena voelen vrij goed aan. Denk dat ik daar wel mee uit de voeten kan. Unbreakable sub zero is ook een goeie.

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Jij weet echt veel van de opties van karakters. Weet je nog een goede overhead combo opener voor Cybernetic kano? Behalve jump in punch natuurlijk.

Laatst bewerkt: 2 mei 2015
  4. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoe doe je eigenlijk steeds dat je die combo in centre uitvoert. Nu gaat ie steeds naar de corner en daar is het makkelijker opvangen na rum

Ik zie bij sommige enemies echt geen openingen om combos erin te gooien. Echt irritant

Laatst bewerkt: 2 mei 2015
  5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Sommige characters heb ik snel in training genomen omdat ik constant door hun shit wordt geraakt, Raiden was daar 1 van. Daarnaast pik ik wat op als ik een stream kijk. Meeste spul is echt gewoon op het testyourmight forum te vinden. Ik weet nagenoeg niets van Kano maar ik zie TS Sabin/NycFurby/Arturo Sanchez veel Cybernetic Kano en Takeda spelen, hij was een tester voor MKX. Jij bent niet de enige die problemen heeft om Cybernetic Kano te spelen en mensen te openen aangezien hij geen goede overhead starter heeft, weinig reden om ooit staand te blokken tegen hem. Je moet het vooral hebben van een sterke neutral en punish game, iets wat mij niet makkelijk lijkt in MKX aangezien deze game zo ontzettend offensief is.

Hopelijk heb je hier wat aan:
    Kano Cybernetic Discussie
    Kano Combos
    How can Cybernetic Kano open up people?

Arturo Sanchez heeft ook een korte tutorial voor Cybernetic Kano gemaakt:

FinalBob en BigSyke vinden dit leuk.
  6. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Op de PS4 is dit volgens mij die middelste grote knop. Op de xbox is het 'back' of hoe dat nu ook heet

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Je moet niet wachten tot je een opening ziet, maar er zelf een opening proberen te creëren, dus je moet risico's nemen. Je vertrouwd erop dat de tegenstander jou een kans geeft, je bent dus afhankelijk van wat hij doet. Dit kan werken wanneer je ziet dat diegene constant random specials en strings eruit gooit ongeacht of het veilig is of niet, maar wat nu wanneer je tegen iemand vecht die erg veilig speelt?

Cassie kan tot een flowchart worden gemaakt want haar gameplan is echt heel simpel, het lastigste aan haar is de excecutie van haar combos.
    Wat je met Cassie wilt gebruiken tijdens het neutrale spel, dus waar beide characters geen echt voordeel hebben zijn deze aanvallen:
    B1, die leidt tot de string B124
    D4, is een snelle low aanval die ver gaat en veel voordeel geeft op hit
    D3, dit is ook een low met minder bereik maar veel sneller dan D4
    *Waarom geen D1 in plaats van D3, de reden is omdat D1 precies net zo snel is en ietsje minder bereik heeft en niet low raakt
    Dat zijn letterlijk de enige 3 pokes die je moet gebruiken voor verschillende afstanden en om je offensief te starten. Helaas wordt je voorspelbaar wanneer je alleen maar deze 3 aanvallen gebruikt dus je kan ook anderen ertussen gooien om de de tegenstander banger te maken om naar voren te lopen. B2 is bij voorbeeld een uitstekende aanval met veel afstand dat ook deel is van een goede string; B212D1+2. Deze string kan je ook gebruiken als "hitconfirm" en als de eerste 2 aanvallen raken kan je een cancel in flip doen. De string zelf is ook behoorlijk veilig.

Wanneer je D4 raakt kan je erna een B1 doen dat weer leidt tot B124, of naar binnen rennen voor een throw, rennen en een D3, je kan ook proberen in te springen(ze hebben dan minder tijd om zelf te springen of een D2 te doen) Je kan letterlijk zo creatief zijn als je wilt. Dit werkt niet alleen voor Cassie maar voor elk character.

B124
    Op hit: je kijkt of b1 raakt en je doet dan b12 xx flip ... etc
    Op blok: je kijkt of b1 wordt geblokt en doet b12 of b124.
    *Er zit een gat tussen de 2 en 4, hier kan dus een armoured move of x-ray doorheen worden geramd.

B124 is 0 op blok dus zowel jij als de tegenstander kan op hetzelfde moment een knop drukken. Jij drukt hier D3
    Nadat D3 raakt kan je een overhead of een low doen in flip, je hebt 2 opties:
    (low) DF1 xx flip(df1 is een 3 hit string, laat de 2e aanval raken voorat je de flip doet)
    (overhead) F3 xx flip
    *Je kan niet zien of deze aanvallen raken of niet, je moet toegewijd zijn aan de aanval en de cancel. Als het wordt geblokt heb je pech gehad
    *D3 is niet positief op blok dus let goed op of je erna een knop wil drukken.

Je kan ook de DF1 normaal doen voor 9%
    Je kan ook de F34(Hollywood only, en veilig op block!) voor 18%, of F33 doen voor 14% maar niet veilig, is -8.
    ---------------
    Je kan ook enhanced nutcracker(BD+3 of Enhanced flip(DB+2) doen op momenten dat je verwacht dat de tegenstander een knop drukt. Bijvoorbeeld na B12 of B124, na D3.
    Ik zou voor enhanced flip gaan omdat die heel veel pushback heeft op block, en een gegarandeerde combo geeft terwijl enhanced nutcracker alleen maar een gegarandeerde mixup geeft op hit.

Een andere manier is na een D3 of na B124 een beetje naar achteren te lopen en kijken of ze een anval doen, dan op reactie een b12 doen om hun gemiste aanval af te straffen.

Als een tegenstander constant over je heen zit te springen, GOK wanneer ze het gaan doen en doe een neutral jump 1/2. Dit leidt ook tot een combo:
    NJ1/2, J1/2, run, 212, B12 xx nutcracker(BD+3 24%
    Makkelijkere combo:
    NJ1/2, J1/2, B12 xx BF4

Dit antwoord tegen het constant gespring over je heen werkt met bijna alle characters.
    ---------------
    Excuses voor wederom een té grote post. Ik zie namelijk vaak vragen voorbij komen en uitspraken die voor mij erg herkenbaar zijn omdat ik precies dezelfde dezelfde ervaringen had, al dan niet in MKX maar bijvoorbeeld in Street Fighter. Veel dingen die werken in één vechtgame kunnen ook worden toegepast in andere vechtgames, vooral in 2D vechtgames.

Anyway, ik wil niet als een douchebag overkomen die even de betweter uithangt:oops:

TLDR; please carry on
    En een grappig video van Justin Wong tegen een jong ventje online...

Laatst bewerkt: 3 mei 2015
    Servantes, FinalBob en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  8. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee ik ga morgen zeker oefenen met je tips. Ben weer iets verder met de combos. Heb een 31% die me soms lukt. (In training) Even kijken of ik het zo goed zeg. F44 of 242 dan nj1/2 back flip run b12 en dan grab in brawler of akimbo of flip. Ex nutcracker zou helemaal mooi zijn als die land maar is nog niet gelukt. Die deed 31% als ik em goed uitvoerde. Alle losse.moves heb ik nu wel onder de knie. Moet ze alleen perfect leren linken

Had die combo van dit filmpje. En ipv playtime kan dus ook b12

Laatst bewerkt: 3 mei 2015
  9. opeltwintop2007

opeltwintop2007 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    jullie schudden nogal ferme combos uit je mouw, ik ben al tevreden met 8 of 9 hits :)

hoe kun je iemand uitdagen in faction ?

10. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233

Sonny en Maddmonkey vinden dit leuk.
  11. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Heb paar mensen toegevoegd op de ps4..
    Mochten er meer mensen zijn.
    Mijn tag is Gys1978

Weten jullie wanneer de volgende invasion Is? Of Is dat steeds random? Kan er weinig over vinden ..

12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435

damn... ziet er ziek uit :p ben benieuwd

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Zie alleen reclame voor hun DLC of mis ik wat?

14. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja Jason lieten ze zien. Nu een vragenronde ofzo. Ik wil niets per se spoileren, maar Jason heeft wel toffe variaties. Helaas veel command grabs

Edit:

Korte samenvatting van wat er gezegd is:
    - Jason morgen als je de pack hebt+ Horror skin pack
    - Morgen komt de android app
    - Morgen komt er een patch voor de PC om het op hetzelfde niveau te krijgen als de console versies
    - volgende week (ofzo) komt er op een network patch. In ieder geval voor de PS4. Voor de xbox weet ik niet, maar hoop dan ook.

Laatst bewerkt: 4 mei 2015
  15. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    That predator teaser though.

16. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Hoppa eindelijk alle skins voor Scorpion binnen!
    Laatste was Injustice, heb er toch nog even over gedaan. Vind hem iig best gaaf.

17. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Jason en Horror Pack binnen gehaald. Horror Pack is aanwezig alleen Jason zie ik nergens staan.

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Als je de season pass hebt alleen toch.

19. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
  20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    De app wil niet installeren bij mij. Ruimte genoeg en alles gedownload maar installeren lukt niet.

Deel Deze Pagina