Tsja, wanneer je rijdt tegen iemand die powerslide, rijdt 'ie je gewoon gigantisch voor je kloten. Ik vind het echt geweldig om iemand die denkt dat 'ie de ideale lijn rijdt zonder powerslide buitenom in te halen en dan het commentaar te horen. Leer het je nu aan wanneer je snel wilt rijden. Het kost wat dagen tot een week aan doorzettingsvermogen, en elke baan moet je opnieuw leren kennen, maar het is het echt waard.
Gemiddeld rondje Mugello:
1e bocht (haarspeld): Hard remmen, halverwege beginnen powersliden.
2e bocht (chicane links/rechts): Kan je op zeker nemen door uit te laten rollen naar links (eventueel wat bijremmen), en naar rechts te powersliden. Met wat meer risico kun je ook de linker powersliden.
3e bocht (chicane links/rechts): Zie vorige
4e bocht (chicane rechts/links): Zelfde verhaal, maar nu omgekeerd. Kijk uit bij het powersliden naar links, aangezien het hier naar beneden loopt is er groter risico dat je op je muil gaat.
5e bocht (snelle bocht rechts): Met een beetje timing volgas, anders even liften.
6e bocht (snelle bocht rechts): Met een beetje timing volgas, anders even liften.
7e bocht (chicane rechts/links): Remmen, powerslide naar rechts en zodra je motor parallel met het middelste stukje weg is, gelijk de powerslide omdraaien naar links zodat je de bocht kort kunt nemen.
8e bocht (haarspeld rechts): Vol remmen en halverwege (of iets eerder) beginnen met powersliden op een snelheid waardoor je de bocht kunt halen.
9e bocht (chicane): Moet makkelijk volgas te halen zijn.
10e bocht (haarspeld): Vol remmen en vroeg beginnen te powersliden, kom je meestal wel ruim genoeg uit.
Ik rem altijd met allebei de triggers tegelijkertijd. Heb verder nog niet geexpirimenteerd met het geleidelijk afwisselen van voorrem en achterrem.
Laatst bewerkt: 13 mei 2006