1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motogp 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door mello1982, 13 mrt 2004.

  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb MotoGP 2 en ik vind het echt een waanzinnig goed spel.
    Had 'm gekocht meteen toen ie uit kwam en het is nog steeds 1 van de beste racers op de Xbox.
    Ik heb nu ook Project Gotham Racing 2 en daarmee heb ik toch wel de 2 beste racers in handen.
    Dus ik houd MotoGP 3 toch wel in de gaten!

    (heb ook nog DTM Race Driver, Sega GT 2002, Rallisport Challenge, Colin McRae Rally 4...maar de meeste feeling hebik toch wel bij MotoGP 2 en PGR 2 :) )
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2004
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Vysio: MotoGP2 is juist de pure evolutie van MotoGP1. Vraag me dan ook af welke elementen/punten je dan terug zou willen zien daar eigenlijk alles gewoon is verbeterd en uitgebouwd. Over die reactie bijvoorbeeld, juist MotoGP is daarin wat trager, wat logger lijkt het.
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik hoop zelf dat het over de top powersliden weer wat uit de game wordt gehaald. En dat de RC iets handelbaarder is; niet door de powerslide makkelijker te maken met het apparaat, maar door de motor wat minder log te maken. Om wat soepeler door de bochten kunnen rijden.

    Waar ik het meest op hoop is dat de feel de het spel weer zo wordt, dat het goed mogelijk is om spannende races te houden. Dan is het dus belangrijk dat je met een snelle setup niet om de 2 ronden op je muil gaat. In MotoGP2 is het (vooral met de RC) bijna onmogelijk om er nog iets aan te doen, als je gaat vallen. Van mijn part halen ze wat snelheid uit het spel (nu moet je zo ontzettend snel reageren), zodat de rondetijden ook weer iets meer richting de werkelijke rondetijden gaan liggen. Hiermee bedoel ik niet dat het spel er makkelijker op moet worden. Ik hoop enkel dat er een klein beetje 'over the top' gevoel weggehaald gaat worden. Persoonlijke voorkeur :)

    Verder hoop ik op een erg uitgebreide singleplayer careermode, daar schort het nu toch een beetja aan. Waarin alle GP klasses vertegenwoordigd zijn. Dus de 125CC, 250CC en de MotoGP. Waarbij het in de de 125CC makkelijk te besturen motoren zijn, de 250CC al wat feller en moeilijker en de MotoGP klasse moet zo hardcore blijven (maar wel iets soepeler) als hij nu is. Natuurlijk hoop ik daarbij gelijk dat alle klasses hun eigen scoreborden krijgen op Live. Zodat ook voor de mensen die net beginnen of die niet met de RC's en andere 4-takten overweg kunnen of willen, er een competitief element in het spel zit. Lijkt me best gaaf eigenlijk! Ik heb op internetfora gelezen dat de developers van MGP1 en 2 dit al in 2 hadden willen stoppen, maar dat dat teveel werk zou zijn geworden. Hopen dat het nu komt!

    Draft mag van mij compleet wegblijven, want op de 1 of andere manier weet ik nu al dat als het er weer in komt (hoe minuscuul ook), er weer mensen de hele dag achter elkaar aan gaan slipstreamsletten (waar ik zelf ook een tijdje debet aan was in MGP2). Kortom; als het aan mij ligt gaat MotoGP3 meer om de race-ervaring. Natuurlijk wil iedereen weer graag bovenaan de scoreborden staan, maar laten we alsjeblieft hopen dat dat gaat gebeuren door gewoon met elkaar te racen in spannende races, ipv 16 persoons multiplayer timetrials.

    Oh, als ik nu toch bezig ben ga ik maar even door ook. Hopelijk komt er ook banden slijtage in het spel. Bij langere races wordt je bandenkeuze dan echt doorslaggevend. Kies je voor harde banden, dan blijven ze langer goed maar heb je minder grip. Kies je voor zachte banden, heb je meer grip maar slijten ze sneller. Als vervolgens grip ook afhankelijk van het weer (warmer of kouder wegdek maakt ook verschil) zou zijn, is dat helemaal mooi.

    Dan moet er ook maar gelijk realtime veranderend weer in het spel komen. Rijdt je een 25 ronde race en de weersvoorspelling luidt dat er 70% kans op regen is, dan wordt het leuk om te zien hoe men start. Op slicks om even snel die voorsprong te pakken? Of juist niet? Ook krijg je dan gelijk het pitstop gebeuren erbij. Moet je tijdens de race over van droogweer naar regenbanden, of andersom. Vet!

    Met deze wijzigingen (bandenslijtage, realtime weersveranderingen) komt er ook gelijk een tactisch element om de hoek kijken bij langere races. Iets wat nu nog lichtelijk schort aan MotoGP2.

    Whehehe ideen genoeg! Hopelijk gaan enkelen hiervan het halen naar MotoGP3. Ben benieuwd :cool:
     
  4. mello1982

    mello1982 xbox playah

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    realtime weer is een goed idee ja:D
     
  5. Royal

    Royal Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    dus ook pit stops in het spel :)

    dat zou wel leuk zijn voor competities !
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik snap het niet helemaal :) Een snelle set-up is, met álles, altijd risicovol. Dat is toch de afweging die je maakt? Technisch de top (risicovol) of meer op eigen kracht (minder risico) proberen een zo goed mogelijk raceresultaat te halen?

    Waarom zou je de rondetijden richting het 'echt' willen halen? Je kan immers toch niet meten met het echt en welke rondetijden zouden dan exact hetzelfde moeten zijn? Zou dus betekenen dat er maar een héél select groepje (net als in het echt immers) die tijden haalt? Wanneer de gehele wereld sowieso 5 tot 10 seconden boven die echte tijden zit heb je al niks bereikt denk ik.


    In dubio. Vooral wat betreft die klasse's en scoreboards. Zeiden we bij PGR2 niet immers dat er teveel scoreboards waren? Natuurlijk is het leuk dat er 'voor elk wat wils' bij is maar was het bij MGP2 niet mooi dat je gewoon wist waar iemand stond omdat er gewoon 1 ranking was waar je kwaliteit (als in snel één rondje rijden) van af kon lezen? De kracht van MotoGP is juist altijd geweest dat iedereen er na een klein beetje oefening mee over weg kon, maar dat je, om echt goede resultaten te boeken, exceptioneel met die motor om moest kunnen gaan. De moeilijkheidgradatie lag dus gewoon binnen 1 klasse. Door verschillende klasse's, welke dus eigenlijk direct moeilijkheidsgradatie's vormen volgens jou, te hanteren krijg je denk ik juist minder race-vorm omdat men probeert de eigen ranglijsten te toppen met de beste tijden.

    Ik zelf heb ook altijd gestreden voor banden slijtage, fuel consumption, pit stops, veranderend weer, bandenkeuze etc en het kan ook wel tof zijn of worden. Maar hoe dat in de praktijk uitpakt is lastig natuurlijk. Zijn al die factoren bijvoorbeeld niet te doorslaggevend, niet te superieur boven de uiteindelijke rijkwaliteiten? Het merendeel van de uitvallers van de Formule 1 zijn immers veroorzaakt door technische mankementen, daar heeft de rijder zelf niks mee te maken maar is er daardoor wel de dupe van. In een videogame kan je natuurlijk wel gokken op wat voor weer het wordt en natuurlijk kan het analyseren van gegevens leuk zijn, maar dat maakt het spel meer een manager dan dat het inderdaad echt puur om het racen gaat.

    Oej ziet er klein beetje aanvallend uit allemaal, niet de bedoeling :) Meer gezonde discussie over wat wel en niet werkt ;)
     
  7. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    ik vind iig dat de powerslide helemaal eruit moet. Was leuk voor 2 delen maar ik vond het gewoon te onrealistisch. Dan kun je wel zeggen van die sims die je op 100% kan zetten maar dan ga je weer bij elk klein foutje op je face. Slipstreamen lijkt me iets om alleen mogelijk te maken bij collisions on.

    Ik zie het liefst dat het besturingssysteem vrij arcade word maar toch met wat realistische fhysics erin.

    maar hoe je dat op een goede manier uitgewerkt krijgt dat niet iedereen de zelfde tijden gaat rijden lijkt me ook een zeer lastige opgave. Pit stops klinken misschien leuk maar gaan denk ik uiteindelijk vervelen, iedereen moet ze immers maken en omdat bij mgp1,2 iedereen vrijwel alleen op ronde tijden reed, is het alleen maar irritant als je moet stoppen omdat je dan 2 rondes mist om tijden in te rijden.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2004
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dát is dus juist géén probleem. Het is immers de bedoeling om het online time-trialen zoveel mogelijk te ontmoedigen.
     
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    No offense taken! Een leuke discussie juist ;)

    Een snelle setup is risicovol. Yep, moet het ook absoluut zijn. Maar als je met de snelle 'glitch setup' (is geen glitch, maar je weet wat ik bedoel; hard-high-10-10-1400) op of tegen de max rijdt, hoor je niet om de ronde op je muil te gaan. Wat het spel meer 'pace' en playability zou geven is als je dan een klein beetje teveel rechtdoor zou sturen, of wat grip zou verliezen en daarom wat afremmen of slingeren (PGR2). Niet om elke keer gelijk de baan horizontaal te bezichtigen. Hoevaak zie je in het echt rijders daadwerkelijk crashen? Juist, ze moeten het behoorlijk te bont maken willen ze ondersteboven gaan. Je ziet ze bijna altijd nog netjes corrigeren (wat natuurlijk ook niet makkelijk is, maar wel mogelijk moet zijn).

    Dat we nu rondes rijden op een compleet identieke baan, die via satelietbeelden tot op de centimeter nauwkeurig nagemaakt zijn, maar toch 20-25 seconden sneller over een rondje doen dan een reallife MotoGP coureur, dat steekt me. Dat was in MotoGP ook al, maar toen lag het op 10-15 seconden wat ik zelf veel leuker vond. Ook reed ik in MotoGP 1 veel en veel constanter. Dat gevoel, dat zou ik graag in MotoGP 3 ook zien. Dat je compleet door een bocht kunt powersliden, dat heb ik nu wel een beetje gezien. Maar om mee te komen, moet je nu wel. Don't get me wrong, MotoGP 2 is de creme de la creme. Maar als er toch een nieuw deel komt, dan heb ik ook zo mijn 'hopes' :)

    Hoho. In PGR2 heb je iets van 100 banen. Met natuurlijk de talloze scoreboarden voor alle KWS challenges, Arcade challenges en dan ook nog de Car en Circuit challenges opgesplitst.

    Als je in 3 verschillende klasses tijden kunt zetten, maar allen op dezelfde baan is het in mijn ogen heel wat anders. De personen die echt bij de top horen in de MotoGP zullen sowieso daar hun pijlen meer op richten. Maar omdat de andere klasses ook op precies dezelfde baan verreden worden, is het niet heel veel meer moeite om ook op andere motoren diezelfde banen te berijden. Want zeg nou zelf, het is toch zonde dat er maar 2 motoren uit het prachtige, diverse aanbod in MotoGP2 worden gebruikt? Op deze manier heb je meer diversiteit, en diepgang.

    Wat je ook ziet in andere spellen is dat met minder snel materiaal / minder snelle auto's, de races altijd closer zijn. Dus ook daar ben ik het niet helemaal met je mee eens :+ De superieure techniek en controle over de motor zal nogsteeds in het voordeel van de echte talenten zijn, maar alles wat er net onder zit komt veel dichter bij elkaar. Tel daarbij op dat de motoren in de lagere klassen wat soepeler rijden en je dus minder vaak valt en het ideale platform voor toffe, spannende races is daar.

    Hoe tactisch is het racen nu? In MotoGP 1 moest ik mijn taktische vermogen veel vaker inschakelen als in MotoGP2. Natuurlijk ook omdat ik te vaak ondersteboven knalde, maar het is gewoon heerlijk als je de 5 laatste ronden net onder je max rijd, om vervolgens aan het einde net dat beetje meer eruit te kunnen persen en de ander het nakijken te geven.

    Natuurlijk moeten de genoemde features allemaal in- en uitschakelbaar zijn door de host. En moet alles goed gebalanceerd worden. Maar in mijn ogen kunnen bandenslijtage en bandenkeus / weersveranderingen zeker bijdragen aan spannendere races (vooral voor de puristen, die er zelf voor kiezen). Daar hoef je absoluut geen manager voor te zijn. In de MGP2 competitie reed ik ook vaak in de kwalificatie met een wat pittigere setup dan in de race. Of andersom. Ook daar paste je snel even je setup aan, aan wat je op die dag lekker lag kwa instellingen en baan etc. Is gebeurd in een zucht en een scheet hoor! :)

    anyway, genoeg verhaal. Er is in mijn ogen nog genoeg te veranderen / verbeteren. Maar dankzij het tiepen van dit verhaal krijg ik wel zin om MotoGP / MotoGP 2 weer vaker op te starten. Hehe, mijn passie voor deze spellen zit diep. En dat komt vast niet omdat ik deze 2 edities zo slecht vind. Absoluut niet, maar het zou gewoon nog net wat beter gebalanceerd kunnen vind ik!
     
  10. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Damn we hebben hier 2 afgestudeerden MotoGP ;)

    Door heel die discussie van jullie had ik gisteren weer even mijn demo gespeeld. Zonde eigenlijk dat ik 2 had weg gedaan besefte ik.

    Ik hoop dat er in MGP 3 dingen komen die jullie voorstellen. Ook zou het vet zijn als er een scoreboard kwam die gebasseerd was op raceuitslagen, dus geen time trials.

    Ik hoop echt dat THQ goed onderzoek doet over wat mogelijk is en wat nog beter kan. Deel 2 vond ik geen uitmelkdeel dus hopelijk wordt deel 3 dat ook niet.
     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    :) hehe we vinden MotoGP allebei wel een erg goed spel ja :9

    Maar scoreboards gebaseerd op raceuitslagen? Please no! Dan krijg je weer hetzelfde als met de Kudos-ranking. Mensen gaan tegen minder goede spelers spelen en hele dagen tegen AI bikes rondrijden om maar meer punten te halen. Het zal toch denkik gewoon gebaseerd moeten blijven op rondetijden.

    Laten we hopen dat het racen met anderen zo tof is, dat niemand de behoefte voelt die tijden in de Time-Trial te zetten. Nouja, dat kan natuurlijk altijd als er geen buddies online zijn. Maar zoals al eerder aangegeven; laten we hopen dat het in MotoGP3 echt weer om de race ervaring gaat. Het is toch veel vetter om in een directe confrontatie met je vrienden (of mensen boven / net onder je op de ranking) hun tijden te verbeteren?

    Lijkt mij wel iig. In MotoGP reed ik bijna nooit nieuwe Personal Bests in time-trials. Ik baal er nu btw flink van dat ik MotoGP 1 niet meer heb. Ga gelijk ff regelen in Xbazar :cool:
     
  12. McGreen

    McGreen The Iceman

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    wanneer komt MotoGP 3 uit, of is dat nog niet bekend?
     
  13. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke discussie.

    Ik ben het er mee eens dat er spannendere races moeten komen, en dat er minder factotoren moeten komen die bij voorbaat al een groot voordeel of nadeel kunnen geven.
    Het argument tegen de opmerking dat MotoGP3 realistischer moet worden qua rijden is dat je het realisme bij MotoGP2 op 100% kon zetten. Maar hoe vaak werd dat gedaan? Nooit nee. Ik ben van mening dat er in MotoGP3 slechts 1 realiteitsgraad moet zijn, of als laagste al een vrij hoge (50% ongeveer)

    Ik denk dat er zo min mogelijk technische factoren moeten komen die de racer bij voorbaat voordeel kunnen geven. Dat de een veel snellere motors heeft dan de andere verknalt het racegevoel.

    Spannende races kunnen bereikt worden als de keuzes (banden, versnellingen, klasses) net zo veel voordelen als nadelen hebben ten opzichte van een andere keuze. Dit is bij MotoGP2 niet het geval. Dit komt omdat een snellere tijd halen belangrijker is dan een race winnen. Een groot nadeel (snel op je bek vallen) wordt daardoor snel voor lief genomen, waardoor iedereen om het rondje op zijn bek gaat.

    Ik denk niet dat er verschillende scoreboards moeten komen voor klasses (onoverzicht, en zoals ik net zei moet een keuze voor een klasse net zo veel voordeel als nadeel hebben, je zult er met elke klasse eenzelfde tijd kunnen rijden als een andere klasse, imo), wel denk ik dat het leuk is als bij de scoreboards bij de persoon een gemiddelde relatieve positie te zien zal zijn. Met relatief bedoel ik dat 7e van de 14 plaatsen net zo veel moet meetellen als 2e van de 4 plaatsen.

    Het 'racegevoel' ken ik wel bij Midtown Madness 3 (waar je vrijwel geen technische keuzeopties hebt naast MT-AT, de auto's zijn goed uitgebalanceerd), en dat is hetgeen wat me bleef trekken aan die game. Ik hoop dat ze me dit gevoel kunnen bezorgen in MotoGP3.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2004
  14. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
     
  15. Quadra

    Quadra M-a-x-i-m-u-s

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon het zelfde systeem als moto gp2 alleen als de nsr er is, moet de rc rijden zonder de draft erbij opgeteld zoals nu anders moet ik weer leren met de rc te rijden en daar heb ik geen zin in :D gewoon de ouwde vertrouwde nsr
     
  16. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    als je online geen tijden meer kan rijden wordt het spel denk ik vrijwel niet meer verkocht. Bij mgp draait alles nog steeds om de plaatsing op de lijst. Als je nou online geen tijden meer te kunt rijden, word je genoodzaakt om offline te gaan time-trailen wat erg snel zal gaan vervelen en dus niet echt voor langer spelbehoud is.

    Wel ben ik het met je eens dat er bij Mgp2 teveel alleen voor de tijden werd gereden en niet voor het plezier van de races, wat voor mij bij de demo wel het geval was.

    misschien (nou niet allemaal mij gaan afzeiken) is het wel mogelijk om in de stats niet de tijden op te nemen maar juist de finish posities van de spelers, en daar een soort "ELO" systeem van te maken waarbij je bij het winnen van hoger geplaatste spelers meer punten krijgt als wanneer je wint van lager geplaatste spelers. Zo krijg je wel echt een groot comptetitie gevoel bij de races en ontmoedig je ook het online 1 rondje time-trailen. Dit systeem moet dan lijkt mij wel een aantal afgescheiden speelmodi krijgen, zoals bijv de 3 ronde race, 15 en real laps oid.
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb het niet over het verbieden van tijden rijden, maar om het ontmoedigen. Natuurlijk, tijden moeten worden gemeten, dat is leuk. Maar races moeten daadwerkelijk races zijn, om positie dus. Zoals het vroeger bij de Online Demo was.

    Ik persoonlijk vind een ELO systeem te subjectief. Het zegt niet precies hoe goed je bent en blijft voor velen wat dubieus. Kwaliteit moet concreet kunnen worden uitgemeten.
     
  18. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Veel objectiever dan een ELO systeem kan je niet krijgen, denk ik :D.

    Het lastige is alleen dat je dan als goede speler tegen een slechte speler slechts negatieve punten scoort (de verwachting dat je zou winnen volgens zo'n systeem is dus nagenoeg 100%, wat waarschijnlijk ook klopt). Zal dus niemand doen, oftewel dat wordt lekker wachten op mensen van je eigen niveau. Het lastige is dat die mensen minder aanwezig zullen zijn naarmate je beter wordt. Dus hoe beter je bent hoe minder je speelt! Niet ideaal voor vrijetijds besteding...
     
  19. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet of je dan ook echt minder zult spelen. Je zult op een hoge positie natuurlijk niet meer zo snel kunnen stijgen, maar dat was ook niet zo met het rondetijden systeem nadat je op elke baan een goede tijd had gezet ging er ook niet zo gemakkelijk meer wat tijd af. En ik neem aan dat je niet kan dalen als je steeds blijft winnen, ook al speel je tegen lagere mensen je positie moet dan gewoon gelijk blijven als je zou verliezen.
     
  20. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk ook niet dat men minder zal spelen, dat doe je bij Rainbow toch ook niet?

    Nogmaals ik vind de tijden eigenlijk wellicht nog belangrjiker het is dan ook niet het een of de ander. Als je voor de tijden wil gaan ga je voor de tijden, ga je voor positie ranking ga je dat lekker doen. ieder zijn eigen ding
     

Deel Deze Pagina