Draft mag van mij compleet wegblijven, want op de 1 of andere manier weet ik nu al dat als het er weer in komt (hoe minuscuul ook), er weer mensen de hele dag achter elkaar aan gaan slipstreamsletten (waar ik zelf ook een tijdje debet aan was in MGP2). Kortom; als het aan mij ligt gaat MotoGP3 meer om de race-ervaring. Natuurlijk wil iedereen weer graag bovenaan de scoreborden staan, maar laten we alsjeblieft hopen dat dat gaat gebeuren door gewoon met elkaar te racen in spannende races, ipv 16 persoons multiplayer timetrials.
Oh, als ik nu toch bezig ben ga ik maar even door ook. Hopelijk komt er ook banden slijtage in het spel. Bij langere races wordt je bandenkeuze dan echt doorslaggevend. Kies je voor harde banden, dan blijven ze langer goed maar heb je minder grip. Kies je voor zachte banden, heb je meer grip maar slijten ze sneller. Als vervolgens grip ook afhankelijk van het weer (warmer of kouder wegdek maakt ook verschil) zou zijn, is dat helemaal mooi.
Dan moet er ook maar gelijk realtime veranderend weer in het spel komen. Rijdt je een 25 ronde race en de weersvoorspelling luidt dat er 70% kans op regen is, dan wordt het leuk om te zien hoe men start. Op slicks om even snel die voorsprong te pakken? Of juist niet? Ook krijg je dan gelijk het pitstop gebeuren erbij. Moet je tijdens de race over van droogweer naar regenbanden, of andersom. Vet!
Met deze wijzigingen (bandenslijtage, realtime weersveranderingen) komt er ook gelijk een tactisch element om de hoek kijken bij langere races. Iets wat nu nog lichtelijk schort aan MotoGP2.
Whehehe ideen genoeg! Hopelijk gaan enkelen hiervan het halen naar MotoGP3. Ben benieuwd
Klik om te vergroten...