Waarom noem je geen sporten die vergelijkbaar zijn, zoals hard lopen bijvoorbeeld?? Dat is toch ook een sport waar het om de snelste persoon gaat en waar zoiets als pootje haken niet wordt geaccepteerd... Ik snap je wel, en ik heb ook wel vertrouwen in een aantal mensen, maar niet in de gene die ik niet ken... het gebeurt me regelmatig dat ik in de eerste bocht onderste boven wordt gereden door iemand die niet kan rijden... als je dat een wedstrijd noemt, dan hoeft het van mij niet.
Mijn definitie van een wedstrijd is dat iedereen dezelfde kansen moet krijgen om te winnen. Vandaar allemaal demo motoren en dan gewoon mano e mano racen en wie het snelste is, of de beste controle heeft over zijn bike wint... simpel.
Nogmaals… ik zou het met je eens zijn als ik zeker wist dat iedereen goed kon rijden en elkaar ruimte zou geven maar dat kun je mij niet garanderen. Dus die vergelijking van jou met prof sporters gaat niet op omdat je van hen een bepaalt niveau mag verwachten.
Ja, toch wel... ik beschouw mezelf toch wel als een sociale speler al heb ik zelf ook regelmatig iemand onderste boven gekegeld, maar dat was dan haast alleen in normale potjes waar het nergens om ging. De mensen die met mij rijden op de zondag avond competitie weten dat ik daar erg voorzichtig ben en mensen voorlaat die sneller zijn. Zo heb ik afgelopen zondag twee bochten voor het einde mijn tweede plaats nog afgestaan omdat degene achter mij sneller was.
Ik weet van een aantal mensen waar ik vaak mee rij dat zij ook zo spelen, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
Ik rij voor mijn lol en hou van competitie, maar no-collisions brengen een element in het spel dat erg negatief kan uitwerken… dan maar liever niet.
In de volgende ronde kunnen ze misschien wel weer aan, omdat ik verwacht dat dan het kaf van het koren is gescheiden
Laatst bewerkt: 13 jun 2003