De "ultieme setup" in het spel is:
Harde banden voor en achter, 1400 wheelbase, 10/10 suspension en een iets lagere mulitplier (23??). Alleen ermee rijden is andere koek
Ook de controller setup is erg belangrijk. Ik kan het gas alleen goed doseren als die op de rechtertrekker zit, pookje vind ik waardeloos.
De achterrem is minder belangrijk alleen je kan niet te schuin hangen als je die gebruikt omdat je anders onderuit gaat.
Daarom kan de voorrem ook wel op A want dan kun je die 'tappen' om bochten scherper in te snijden. Ik vind het alleen irritant als de voorbanden bij het aanremmen blokkeren en voor betere controle heb ik die op linkertrekker.
Ik rijd zelf hiermee:
Linker trekker: Voorrem
Rechtertrekker: Gas
A button: Achterrem
B button: Naar voren leunen
X button: Naar achter leunen
Ik doe het zo: Hard remmen voor een scherpe bocht, voorrem knijpen + achterrem blokkeren + achteruit leunen.
Dan voorrem loslaten en op de achterrem de bocht in driften.
Om de draaicirkel te verkleinen de bocht in hangen en voorrem zachtjes knijpen.
Gas geven om de drift in te zetten.
Gas moduleren tot je de goede lijn hebt (hard gas is kortere draai maar teveel is schuiver )
Naar voren hangen en de drift loslaten.
Voor snellere bochten hoef je niet hard te remmen en alleen even het achterwiel te blokkeren om de drift in te zetten. Goed het gas moduleren want snelle bochten zijn linke soep
Ik rijd zelf alleen carreer races met hard/hard, 1460 wheelbase, 10/10 suspension en 23 multiplier. Ik ga wel vaak op mn bek daarom zuig ik ook online...
Volgorde (mate van belang) om sneller te zijn is imo:
** een goede controller setup is denk ik het belangrijkst.
** Ga rijden op harde banden!! Anders rijdt/drift je motor kut. edit: Motor is ook veel sneller op harde banden. Een powerslide is tevens makkelijker in te zetten en, geloof het of niet, ook makkelijker beheersbaar.
** Als je daaraan gewend bent kun je de wheelbase verkleinen voor kortere bochten en meer wendbaarheid, wordt je motor wel weer onstabiel van en je valt sneller. Je moet goed het gas doseren in de bocht anders vlieg je eraf.
** Een lagere multiplier betekent harder optrekken. Het is imo minder belangrijk wat je top is, het gaat erom hoe snel je die bereikt
** Een hardere suspension is goed voor de snelle bochten maar je krijgt wel een stuiterende motor.
Ohja, je kan natuurlijk alleen snel zijn als je comfortabel op je motor rijdt. Daarom beginnen met harde banden (ik zou zeggen sla medium over en ga niet meer terug want dan wen je nooit) en daarna in kleine stapjes naar de ultieme setup toe werken. Voor online races neemt het niet zo nauw en is 1460 ruim voldoende. 1500 is natuurlijk altijd beter dan bijvoorbeeld 1460 als je daarmee vaak valt! (zoals ik )
Laatst bewerkt: 17 jul 2006