1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MotoGP: URT 2006

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 11 okt 2005.

  1. kuchiki Byakuya

    kuchiki Byakuya Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    hey hoe bedoelen jullie de setting op driften zetten?? hoe doe je dat dan? en wat moet je verstellen tell me please:thumbs:

    gaat die bike dan net zo rijden als uit de voorgaande delen van motogp op de ps2? dat van als je telkens teveel gas in de bocht geeft dat hij slipt en uitbreekt?
     
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde dat de world best of mensen die puur op driften concentreren een setup gebruiken die daarvoor enorm geschikt is, maar niet geschikt is voor mensen die minder driften of die veel racen en niet veel timetrialen. See for yourself, pruts wat aan je bike setup tot je eentje hebt gevonden die goed bij jou past.
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    De "ultieme setup" in het spel is:

    Harde banden voor en achter, 1400 wheelbase, 10/10 suspension en een iets lagere mulitplier (23??). Alleen ermee rijden is andere koek :)

    Ook de controller setup is erg belangrijk. Ik kan het gas alleen goed doseren als die op de rechtertrekker zit, pookje vind ik waardeloos.
    De achterrem is minder belangrijk alleen je kan niet te schuin hangen als je die gebruikt omdat je anders onderuit gaat.
    Daarom kan de voorrem ook wel op A want dan kun je die 'tappen' om bochten scherper in te snijden. Ik vind het alleen irritant als de voorbanden bij het aanremmen blokkeren en voor betere controle heb ik die op linkertrekker.

    Ik rijd zelf hiermee:
    Linker trekker: Voorrem
    Rechtertrekker: Gas
    A button: Achterrem
    B button: Naar voren leunen
    X button: Naar achter leunen

    Ik doe het zo: Hard remmen voor een scherpe bocht, voorrem knijpen + achterrem blokkeren + achteruit leunen.
    Dan voorrem loslaten en op de achterrem de bocht in driften.
    Om de draaicirkel te verkleinen de bocht in hangen en voorrem zachtjes knijpen.
    Gas geven om de drift in te zetten.
    Gas moduleren tot je de goede lijn hebt (hard gas is kortere draai maar teveel is schuiver ;))
    Naar voren hangen en de drift loslaten.

    Voor snellere bochten hoef je niet hard te remmen en alleen even het achterwiel te blokkeren om de drift in te zetten. Goed het gas moduleren want snelle bochten zijn linke soep :9

    Ik rijd zelf alleen carreer races met hard/hard, 1460 wheelbase, 10/10 suspension en 23 multiplier. Ik ga wel vaak op mn bek :D daarom zuig ik ook online...

    Volgorde (mate van belang) om sneller te zijn is imo:
    ** een goede controller setup is denk ik het belangrijkst.
    ** Ga rijden op harde banden!! Anders rijdt/drift je motor kut. edit: Motor is ook veel sneller op harde banden. Een powerslide is tevens makkelijker in te zetten en, geloof het of niet, ook makkelijker beheersbaar.
    ** Als je daaraan gewend bent kun je de wheelbase verkleinen voor kortere bochten en meer wendbaarheid, wordt je motor wel weer onstabiel van en je valt sneller. Je moet goed het gas doseren in de bocht anders vlieg je eraf.
    ** Een lagere multiplier betekent harder optrekken. Het is imo minder belangrijk wat je top is, het gaat erom hoe snel je die bereikt :cool:
    ** Een hardere suspension is goed voor de snelle bochten maar je krijgt wel een stuiterende motor.

    Ohja, je kan natuurlijk alleen snel zijn als je comfortabel op je motor rijdt. Daarom beginnen met harde banden (ik zou zeggen sla medium over en ga niet meer terug want dan wen je nooit) en daarna in kleine stapjes naar de ultieme setup toe werken. Voor online races neemt het niet zo nauw en is 1460 ruim voldoende. 1500 is natuurlijk altijd beter dan bijvoorbeeld 1460 als je daarmee vaak valt! (zoals ik ;))
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  4. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ohja, nog een paar opmerkingen (beetje laat voor een edit):

    In extreme mode handelen de motors heel lekker en kun je veel gemakkelijker powersliden. Je kunt daar met die fijne motors en eenvoudige banen misschien eerder leren met een lastigere setup leren rijden, je kunt ook lekker met je motor gooien want ze zijn een stuk vergevingsgezinder.
    Ik rijd zelf altijd met hard/hard, 1400, 10/10 zonder te crashen.

    De gearing setup heb ik ergens van internet geplukt, daar valt het laatste beetje tijdwinst te halen, kan best veel schelen.

    Dit is van een of andere brit Rude Awakening, hijs best goed volgens mij. Ik gebruik voor het gemak de custom gearing met multiplier 22 en das snel genoeg voor de carreer en zeker sneller dan de standaard setup.

    Default gearing:
    Multiplier 23
    Rest standaard

    Custom Gearing:
    Multiplier 23
    1st: 1.80
    2nd: 2.40
    3rd: 2.80
    4th: 3.40
    5th: 3.80
    6th: 4.35

    Banen:
    (Baan: Gebruikte set gearing, multiplier)
    Whale Coast: Custom, 22
    Andalucia: Default, 23
    Riviera: Default, 23
    Tuscany: Custom, 23
    Barcelona: Custom, 22
    Low Country: Custom, 22
    Copacabana: Custom, 21
    Autobahn: Custom, 23
    Shires: Custom, 22
    Prague: Default, 23
    Algarve: Custom,21
    Tokyo: Custom,22 of 23
    Gulf: Custom, 23
    Malay: Custom, 23
    Outback: Custom,22
    Sevilla: Custom, 22


    Mietje :p hier een beetje stoer komen doen en dan niet je setup delen? Als je toch zo goed bent, kan je toch wel een beetje concurrentie aan :D
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, iedereen moet zijn eigen setup zoeken omdat iedereen een persoonlijke rijstijl heeft. Sommigen gaan later remmen en komen trager uit een bocht, waar anderen dan weer later remmen en sneller accelereren.

    Van op andere fora heb ik ondervonden dat er enorm veel varieteit is onder de setups in de top 100, 200, noem maar op. Overigens heb ik voor elk circuit een andere setup en gebruik ik verschillende motoren, zelf al lijken ze niet echt geschikt op het eerste gezicht. Jij mag nog zoveel zeuren over multipliers als je wilt...de gears zelf zijn veel belangrijker en laten we niet vergeten, want dat zouden we nog eens over het hoofd zien hier..., leer eerst de circuits, de beste lijnen en de motoren kennen.;)

    Overigens ga ik echt niet setups weggeven waar ik uren aan gewerkt hebt aan mensen die nooit iets in return zullen doen.;)
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  6. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja dat is waar, voor de top tijden in timetrial zijn inderdaad veel mogelijkheden voor de gearing en daar valt ook best wat te halen :)

    Ik heb trouwens voor de extreme tracks een custom gearing setup gepost van Ruda met de bijbehorende multiplier voor iedere track. Ik was op de extreme tracks nooit snel omdat ik altijd langzamere gearing gebruikte dus dit heeft mij gewoon geholpen om makkelijker door die chamionships heen te fietsen in carreer mode voor die verrekte achievements (eindelijk... ik hoef nog maar 1 keertje 8))

    Die tips die ik gaf maken je natuurlijk niet meteen een top10 rijder, lol. Het was meer als tips bedoeld om makkelijk sneller te worden in gewone races. Harde banden en kortere wheelbase en iets lagere multiplier zijn makkelijke dingen die al een behoorlijk verschil maken in races. Voor de top tijden komt er natuurlijk iets meer bij kijken :)
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar Ruda is lang niet meer zo goed als vroeger. Die setups zijn volgens mij ook van Moto GP 3 als ik me niet vergis.

    Op het laatste zeg je 'tips om makkelijker sneller te worden in gewone races'. Die setup maakt je jammergenoeg een erg inconsistente rijder omdat ze zo risicovol is. De world best zijn nu eenmaal slecht in races maar enorm goed in timetrialen. Ze rijden 20 slechte rondjes waar ze 100 keer op hun bek vallen maar dan rijden ze eens een goede lap, gelijk een top 20 plaats. Ik kan getuigen, want voor die XBLA competitie van afgelopen zaterdag moest ik rijden tegen onder andere SILENT F1 (staat 9de overall) en die bakte er niets van. Er zijn natuurlijk uitzonderingen...Reidy, Poosplat en Brittman zijn dan weer consistente rijders.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  8. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hehe, klopt ja hoe sneller je motor hoe meer risico. Racen met zon extreme setup is idd heel andere koek :)
    Maarre, daarom zeg ik ook niet dat je in een keer 1400 moet gaan rijden. Ik bedoel dus dat de "ultieme setup" (even afgezien van gearing) de snelste is. Als je daarnaar toe kan werken en blijft racen zonder te vallen kan je steeds sneller worden :9

    En harde banden maakt imo al een groot verschil in snelheid! En das echt niet zo moeilijk rijden. Wheelbase van 1480 maakt ook best verschil in wendbaarheid en daar kan ik zelfs aan wennen. Dus dat bedoelde ik met makkelijke tips om wat sneller te worden - kleine aanpassingen in de setup helpen je sneller te rijden, als je dat kan.
     
  9. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe sneller hoe meer risico ja. Nu ik zo'n beetje alle credits heb verzameld en toegekend aan de moter, slipt de motor vaak onderuit als ik de voorrem hanteer. Normaal kon ik redelijk driften door de bochten, maar nu niet meer.

    Hoe hebben jullie de suspension ongeveer ingesteld? Is het beter om de voorsuspension hoger te hebben of juist niet?
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  10. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor een traag circuit met weinig bochten neem je het best 5/5 suspension en voor een circuit met uitgestrekte bochten zoals bv Shangai neem je 7/7 of 8/8. Hangt af van je rijstijl natuurlijk. Als je puur powerslide door alle bochten neem je het best 10/10 in combinatie een hele korte wheelbase en als je meer de richting van NSR wil gaan dan neem je 4/4 of 5/5 met wheelbase 1460 of 1480.
     
  11. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Damn ik heb wel ff wat aan deze info. Heb namelijk nooit bike setup gebruikt.

    Maar ik gebruik nu het pookje voor gas; is dat wel de beste keuze>?
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want zo kan je niet je voorrem en achterrem afzonderlijk gebruiken. Als je de powerslide setup wil gebruiken zoals eerder besproken moet je de volgende control configuration gebruiken:

    Acceleration: Right Trigger
    Voorrem: Left Trigger
    Achterrem: X

    Met de rechter trigger kan je namelijk veel beter de sensitivity van je powerslide controleren. Met de powerslide setup is het de bedoeling in iedere bocht zoveel mogelijk te powersliden. Met de linker trigger kan je nu veel meer je voorrem controleren zodat je je richting corrigeert maar toch niet te veel snelheid verliest. Zo moet je later remmen en kan je sneller accelereren uit een bocht. Druk je linker thumbstick altijd naar voor zodat je altijd naar voor leunt en zo een sneller uit de bocht komt en minder wind opvangt.
     
  13. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ow ok, maar je kan btw dan nog wel afzonderlijk voorrem en achterrem gebruiken; dit zijn namenlijk de linker en rechter trigger. Maar ik ga het wel anders proberen. Hopelijk heeft het positief effect op m'n tijden.
     
  14. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je acceleratie met de rechter trigger niet gewoon kan worden, doe het dan gewoon zoals ik, accelereren met A, voorrem rechter trigger en achterrem linker trigger. Maarja, ik ben dan ook geen drifter.
     
  15. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hehe, ik had zoveel forza gespeeld dat ik niet eens meer anders kán dan gas en rem doseren met de triggers, de A is gewoon de handrem geworden. Met twee vingers remmen is voor mij hopeloos :D
     
  16. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit helemaal niet aan me'n setup van de bike te klote..........heb alles op standaart er heb toch goed tijde op circuits(een paar extreme curciuts in de top 100)
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is net in de top 50 geraken waarvoor je setups nodig hebt.;)
     
  18. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik doe dan toch liever het pookje ipv A. Kan je het gas nog een beetje controleren. Maar ik heb nog steeds niet gas met RT geprobeerd, nog geen tijd gehad. Kijken of ik er aan kan wennen.
     
  19. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Klopt het dat er een patch is uitgekomen ?, ik kreeg dus net de melding dat er een update uitgekomen is voor Motogp06. Iemand meer info hier over ?
     
  20. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina