1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MotoGP: URT 2006

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 11 okt 2005.

1. mello206cc

mello206cc streetrace 4ever

Leuk Bevonden:
    0
    hoeveelste is rossi geworden vandaag????

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    14e...hij ging onderuit in de eerste bocht...:'-( (Werd aangetikt)

3. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is me toch ook wat...komt Moto GP 06 uit...denk je dat de rijders ook daadwerkelijk van dit nieuwe seizoen 2006 zijn en zie je ineens ergens Rossi op een blauwe Yamaha die hij vorig seizoen had:confused:
    Noem het dan Moto GP 05:mad:

Vind ik nogal vervelend dus ik twijfel of ik um ga kopen:{

4. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de filmpjes nou niet echt overtuigend. Heb van al mijn xbox games toch nog echt de meeste lol gehad van de moto gp1 live! demo. Maarja, toen was alles (lees: LIVE!) nog nieuw. Ik denk eigenlijk niet dat moto gp 06 de serie naar een next-gen niveau zal brengen. Moto gp1 was toen nml. wel next-gen.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2006
  5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Reden #1:

Reden #2:
    Ik hou van deze spellen _O_

Reden #3:

Filmpje zo even checken :cool:

6. NamQo

NamQo CR

Leuk Bevonden:
    0
    wow, inderdaad, dat ziet er goed uit. na die eerste race in Spanje krijg ik wel weer zin om dit spel te halen :)

7. JeePee

JeePee Guest

Die laatste screen is dus niet ingame hè...

Ik weet niet of ik deze ga kopen. Ik wil wel realisme. Dus geen bochten volgas die zelfs een F1 auto niet vol kan nemen. Ook moeten de rondetijden overeenkomen met het echt, in plaats van 40 seconden sneller over een ronde doen dan Rossi. Ook moeten de motoren niet zo lomp aanvoelen als in deel 2 (deel 3 nooit gekend) waar je al midden in de bocht moest stoppen met sturen, omdat het een eeuw duurde voordat je motor weer rechtop stond.

Misschien kan er een XBW challenge gehouden worden :p

8. M@ximuS

M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind net als iemand anders die het zei in dit topic nogal hinderlijk dat ze weer met die extreme dingen aan de wandel zijn gegaan. Geef dan meer detail aan de circuits. Ik koop deze racer om te racen met bikes die in het echt ook bestaan. Niet van die gore afgezaagde bikes in een extreme modus.

9. dikki dik

dikki dik oranje is mooi

Leuk Bevonden:
    0
    die zelfs een f1 auto niet vol kan nemen haha. Met een motor kan je echt wel sneller door de bocht dan met een f1 auto.

Ten eerste je bent al minder breed, betekend ivm de formule 1 auto dat je de bocht ruim een meter ruimer kan nemen en dus met een grotere snelheid de bocht in en uit kan.

Daarnaast kan je met een motor de bocht in leunen, zorgt voor meer grip op de banden en dus sneller de bocht in en uit. Alhoewel het effect van de vleugels van een formule 1 auto ook erg groot is.

Iig pakt de motor bij het eerste punt zijn winst.

10. dikki dik

dikki dik oranje is mooi

Leuk Bevonden:
    0
    die zelfs een f1 auto niet vol kan nemen haha :9 . Met een motor kan je echt wel sneller door de bocht dan met een f1 auto.

Ten eerste je bent al minder breed, betekend ivm een formule 1 auto dat je de bocht ruim een meter ruimer kan ingaan en uitkomen en dus met een grotere snelheid de bocht in en uit kan.

Daarnaast kan je met een motor de bocht in leunen, zorgt voor meer grip op de banden en dus sneller de bocht in en uit. Alhoewel het effect van de vleugels van een formule 1 auto ook erg groot is.

Iig pakt de motor bij het eerste punt zijn winst.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  11. JeePee

JeePee Guest

Waar praat je over?

Hoe breder een voertuig, hoe meer grip. Het beste is om je gewichtsverdeling zo laag mogelijk te houden, en dus moet je 'via de grond' werken. Het liefst maakt men de Formule 1 auto's nog breder, maar dit is tegen de regelementen, omdat de snelheid dan veelste hoog wordt.

De banden van een F1 auto zijn niet gemaakt om op te leunen. Wanneer een F1 auto door een bocht gaat klapt de wang van het rubber helemaal naar buiten, en dat zorgt voor veel en veel meer grip dan leunen. Ook heeft één F1 wiel al bijna de oppervlakte van 2 MotoGP wielen. Komt nog eens bij de F1 4 wielen heeft, en hoe meer rubber op het wegdek, hoe meer grip je hebt.

Vleugels zorgen niet eens voor het meeste downforce van de F1 auto. Dat is de grondplaat. De grondplaat genereerd 35% downforce om precies te zijn. De vleugels 'slechts' 25%. De overige onderdelen de rest.

Daar verliest hij juist het meeste. Een motorfiets moet al bijna op het midden van het rechte stuk op de rem gaan staan. De remkracht van een F1 auto is namelijk vele malen groter. Welliswaar is het gewicht dat afgeremt moet worden veel zwaarder, maar de 4 kiramische remschijven die tijdens het remmen warmer worden dan 1000 graden hebben daar niet veel problemen mee. Een motor moet ook nog eens eerder afremmen, omdat hij slomer door de bochten kan _0/

Ga niet de discussie aan of een MotoGP fiets sneller is dan een F1 auto, want op elk punt word de fiets geowned. Qua top, qua remkracht, qua bochtensnelheden, qua optrek (ja, zelfs optrek), qua alles. Of zie jij Valentino Rossi al met 320 kilometer per uur door de 130R op Suzuka gaan _0/

12. deefnl

deefnl addicted

Leuk Bevonden:
    0

lol ik wou ook al zo´n commentaar maken maar jij hebt het veel beter onderbouwd .Dan dat ik kan .

13. Sparco NL

Sparco NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pole Barcelona Moto GP 2005 : 1.42.337

Pole Barcelona F1 2005 : 1.14.819
    : 1.16.602

Pole Maleisie Moto GP 2005 : 2.01.731

Pole Maleisie F1 2006 : 1.33.840

14. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Wel lollig dat Rossi in een testrit ( baan F1 van Italië dacht ik ) ongeveer maar 1 1/2 sec. onder het pole van vorig jaar zat ( heeft toch talent 'the doctor').

15. JeePee

JeePee Guest

1,5 Seconden is verschrikkelijk veel. Komt ook nog eens bij dat Rossi naar alle waarschijnlijkheid op een zacht setje banden en met een bijna lege tank die tijd gereden heeft, dat terwijl de pole van vorig jaar op de naam van Raikkonen stond, die enorm, maar dan ook enorm veel benzine aan boord had. Als Raikkonen met dezelfde afstelling gereden had als Rossi was het verschil waarschijnlijk 3 seconden geweest, en dan sta je gewoon bijna op de laatste startrij. Nee, houd het maar lekker bij de motor Rossi. Ook toen hij voor de eerste keer in de regen naar buiten ging, lag hij in bocht 3 al in de grindbak :+ Rossi heeft Alonso trouwens uitgenodigd voor een Duel. Alonso zei dat hij niet onder de indruk was van Rossi, en Rossi zei daarop: 'Let's race' Nu zijn ze van plan om 1 race in een F1 bak te houden, 1 race op een motorfiets, en 1 race in een rallybak. Nou, ik zet mijn geld op Alonso :D

16. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Alonso heeft al aangeven geen tijd te steken in dat soort onzin.. Heeft het veel te druk met racen op dit moment.

17. BogaddE

BogaddE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    (15/3/2006) Zuid-Europese grootspraak kan wel eens gaan leiden tot het 'gevecht van de eeuw'. Voor de start van het F1 seizoen heeft Valentino Rossi nog eens voor Ferrari mogen testen. Tijdens deze test was Rossi beduidend langzamer dan de andere Ferrari coureurs en 'kenners' beweerden dan ook dat het een goedkope pr-stunt was.

Fernando Alonso deed daar nog een schepje bovenop en liet weten dat hij het maar niets vond dat Ferrari zich met dergelijke onzin bezig hield in plaats van zich op het seizoen voor te bereiden. Bovendien zei hij Rossi niet als geweldig coureur te zien, hooguit iemand die eens op het podium kon komen met een Ferrari. "Maar dat zou mij op een GP-motor ook gemakkelijk lukken, als ik een tijdje op zo'n motor kon oefenen".

Rossi heeft de woorden van Alonso overdacht en liet onlangs in een interview weten: "Ik heb gelezen dat Alonso met een GP-motor een podium kan halen als hij iets kon oefenen. Laten we drie keer racen, één keer in een Formule 1 auto, één keer in een rally-auto en één keer op de motor, we tellen de tijden op en dan zien we wie de allersnelste is!"

De meeste coureurs hadden het hierbij gelaten. Fernando Alonso liet echter via de 'Gazzetto dello Sport' de hele Italiaanse racefans weten: "Valentino wil me drievoudig uitdagen? Ik denk dat het voor het publiek leuk zal worden, daarom laat maar komen, ik ben er bereid voor!"

We zijn benieuwd of één van beide coureurs zich nu wil terug trekken.

Ik denk dat Rossi wel zou winnen omdat ik verwacht dat hij bij de motoGP veel meer tijd zal gaan winnen dan Alonso in de F1 en rally is gewoon afwachten. Maar ik verwacht niet dat dit duel door zal gaan helaas.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2006
  18. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    rossi wint dan , omdat die al meerdere malen getest heeft met een f1 car, en alonso niet met een moto gp, en ik vin alonso een kneus mazzol

19. thepunisher

Leuk Bevonden:
    3
    Dat Rossi wint denk ik ook wel ja...het lijkt me makkelijker om je aan te passen aan een auto dan aan een motor.
    Maar waarom is Alonso een kneus? Ik heb juist respect voor die man...hij heeft zich opgewerkt van Minardi naar Renault....dat zie ik bij Albers of Doornbos niet zo snel gebeuren:+

20. thepunisher

Leuk Bevonden:
    3
    Het is wel een lachertje...het spel MotoGP 06 noemen terwijl het motorseizoen in het spel zich afspeelt in 2005 met tracks en piloten van 2005...

Deel Deze Pagina