1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MotoGP: URT 2006

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 11 okt 2005.

  1. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet sowieso naar seed 1 en dan moet je er soms nog 1 credit bij(dat had ik) dan moet je gewoon blijven racen.

    ik had alle credits pas na ongeveer 300 races*)
     
  2. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen, hier een bericht van een n00b.

    Ik heb Moto GP '06 nu een weekje en het gaat redelijk. Heb de vorige delen geen van allen gespeeld, het is dus even wennen. Ik heb het Pro Championship met gemak gewonnen en heb tijden rond de 2000e plaats.

    Maar nu wil ik natuurlijk meer. Ten 1e helpt veel oefenen natuurlijk maar er zijn een aantal dingen waar ik weinig verstand van heb. Ik ben geen fan van powersliden en dat soort gedoe, ik wil het graag realistisch houden.

    -Remmen. Tot nu toe gebruikte ik alleen de algemene rem. Maar nu wil ik voor en achterrem apart gaan gebruiken. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wanneer moet ik alleen de voorrem gebruiken? Wanneer alleen de achterrem? Wanneer beiden? Wanneer tappen? (heb ik ook al veel over gelezen).

    -Bike Setup: Harde banden schijnt een must te zijn, of je nou powerslide of niet. Klopt dit? Wheelbase rond de 1480 en lager proberen als dat goed gaat? suspension 5/5 houden als je niet powerslide?

    -Statsverdeling: Veel mensen hebben 100/0/100/100. Is dit ideaal (en dan de credits die je nog verdient in braking gooien) ?.

    Alvast bedankt voor een antwoord.
     
  3. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal proberen je antwoorden te geven:thumbs:

    remmen: Als ik jouw was zou ik de algemene rem niet gebruiken. Als je gewoon een beetje moet bij remmen gebruik dan de achter rem(niet te veel in de bocht remmen anders val je) De voorem bijna nooit alleen gebruiken alleen in combinatie met de achterrem, als je snel moet stil staan.

    Bike setup: Als ik jouw was zou ik je daar niet te veel mee bezig houden. Maar harde banden geven een betere topsnelheid maar als je weinig powerslide zou ik gewoon medium of soft gebruiken. Weelbase zou ik laten voor wat het is ik zou gewoon 1500 nemen als je iets meer stabiliteit wil neem je een hagere weelbase.

    Statsvedeling: Veel toprijders hebben voor remmen niet veel stats dat komt omdat je remmen dan agresiever zijn en je dus meer snelheid verliest. Maar ik zou als ik jouw was 50 punten voor je braking geven als je merkt dat je soms te veel snelheid verliest kun je er beter wat minder punten voor geven.
    Over het algemeen vind ik 100/25/100/100 het besten maar voor de GP racen soms iets meer 40 ofzo.

    Ik hoop dat ik je wat geholpen heb*)
     
  4. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0

    Bedankt voor je antwoorden.

    Ik was gewend om in de bochten nog te remmen, na het insturen nog. Maar sinds ik hard tyres heb en voor en achterrem apart gaat dat finaal mis natuurlijk. Ik zal voortaan alleen bijremmen met de achterrem :p

    Je zegt dat ik me niet veel bezig moet houden met bike setup maar ik hoor overal dat het belangrijk is. Over het algemeen krijg je met die aanpassingen slechtere controle maar meer snelheid. De kunst is dan om die slechtere controle aan te kunnen.

    Hard Tyres geven bijvoorbeeld veel betere acceleratie hoorde ik.

    Hoe goed zijn jouw rondetijden?
     
  5. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    de bikesetup is wel belangrijk maar het is eerts belangrijk dat je de motor goed ondercontrole hebt, en dan moet je iets aan je motor veranderen maar dat komt pas als je de m,oter goed beheerst en dan kun je de banden enzo veanderen zoals harde banden.....

    mijn lap tijden zijn in Extreme mode de meeste in de top 100 de gp races zijn iets minder daar zit ik tussen de 500 en 200 in
     
  6. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de motor redelijk onder controle.

    Maar juist omdat ik nieuwe instellingen probeerde ben ik de controle totaal kwijt. Nou ja, ik probeer eerst wel het remmen met voor en -achterrem onder de knie te krijgen voordat ik iets anders ga veranderen.
     
  7. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan ook heel slecht met harde banden rijden, je moet daar echt op oefenen, want je kan niet meer terwijl je instuurt remmen. Want dan gaat het sturen erg slecht. Ik doe dus ook nog niks aan m'n bike setup, maar sta nu wel 424ste. Voor mijn doen best goed ;) :9.
    Maar ik zou powersliden soms wel gebruiken als ik jouw was. Vooral bij die haarspeld-bochten, dan kan je sneller uit de bocht komen.
     
  8. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb besloten dat ik toch maar powersliden ga leren in bepaalde bochten. Ik gebruik nu al de rearbrake slide en dat gaat ook aardig.

    Maar medium banden is al een wereld van verschil. Ik blijf voorlopig bij zacht. Heb ook gehoord van iemand dat hij 15e van de wereld is met zachte banden. Het kan dus wel!
     
  9. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is waar die heet geloof ik Poolsplat, mare die doet wel powersides in de bochten
     
  10. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    haha staat poosplat 15e? Damn... zo goed was ie in de vorige versie nu ook weer niet... ik moet motogp weer eens uit de doos halen.
     
  11. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    MX Warrior bedoelde ik.
     
  12. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, maar poolsplat staat ook hoog in de ranking d8 ik en die rijd ook op soft banden
     
  13. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, zonder powerslide zul je in ieder geval niet hoog komen te staan.

    Daar baal ik best van want ik dacht een SIMULATIE gekocht te hebben. Ze hadden die powerslide gewoon uit moeten schakelen in GP Mode. Dat is perfect voor Extreme mode maar GP mode moet realistisch zijn.
     
  14. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn maar weinigen die in de GP mode goed kunne powerslide, Als jij niet powerslide bij de GP mode denk ik dat je best nog wel in de top 100(overall) kunt komen
     
  15. kuchiki Byakuya

    kuchiki Byakuya Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    hey heb echt 1 ding waar ik me echt aan irriteer bij motogp
    doe nu een seizoeen extreme 600 (champion) en bij circuits als autobahn
    halen ze mij gewoon in op de rechte stukken , terwijl ik toch de snelste motor heb voor de extreme 600 en hij is helemaal geupgraded met onderdelen maar toch zijn ze sneller dan mij op het rechte stuk, hoe kan dat?

    heb wel verder de settings wel op default staan van de bike
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Poosplat zou timetrialen met hardbanden stond hij in de top 5. Jammergenoeg doet hij alleen aan racen en het is dan ook logisch dat hij softbanden gebruikt om het grote risico op vallen te vermijden.

    @hierboven: Lees eens de vorige pagina's om wat over bike setups te leren. Ze halen je namelijk in omdat jou bike setup puur voor tracks dient waar je een goede acceleratie nodig hebt.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2006
  17. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraagje..........

    Ik word maar niet veel sneller op Jerez. Volgens mij verlies ik veel tijd door een bepaalde bocht. Het is de 4de bocht(hele lange bocht). Hoe kun je die het beste nemen.

    Ik rem meestal af en dan er doorheen. Of kun je er gewoon met fullspeed doorheen? of een powerslide?(ook op fullspeed?)
     
  18. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de bocht wat afremmen. Tegelijkertijd insnijden en beginnen met powersliden. Vervolgens de hele bocht powersliden. Zorg dat je een hoge suspension hebt, want als tegen te hoge snelheid powerslide in die bocht met een lage suspension val je.
     
  19. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Al stuur je goed in kan je hem vol nemen. Lukt mij ook niet altijd, maar dan laat je gewoon even je gas los.

    (maar denk dat je beter naar Chil kan luisteren, die staat nou eenmaal in de top honderd :+ :b: )


    Maarre kan iemand mij uitleggen waar die multiplier precies voor staat. Wat dat voor effect heeft etc.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2006
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lager de multiplier, hoe groter je acceleration. Hoe hoger de multiplier, hoe groter je top speed. Op parcours met veel bochten neem je dus het best een 21-23, en op parcours met lange rechte stukken 24-26.
     

Deel Deze Pagina