1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MotoGP: URT 2006

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 11 okt 2005.

1. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    De AI is inderdaad een drama. Sterker nog, het is heel moeilijk om een inhaalrace te starten omdat de AI dwars door je heenrijdt. En dan val je ook nog eens veel sneller dan de AI.

Kwalificaties zijn ook totaal onrealistisch. Sommigen eindigen op 30 seconden|:- In de race zit vervolgens iedereen vlak bij elkaar en rijdt de CPU ook veel sneller dan in de kwalificatie.

2. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst klaag je over het feit dat ze moeilijk in te halen zijn (wat in het echt ook zo is, je kan niet zomaar 3, 4 rijders in één keer voorbij gaan) en dan klaag je dat de kwalificaties te makkelijk zijn...jezus christus, ga dan gewoon in legend rijden...het is normaal dat ze 30 sec. achterstaan op rookie of pro.

3. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Kwalificatie is idd erg nep, ze rijden allemaal rondjes die zeker 1 minuut langzamer zijn dan dat ze normaal kunnen. Tevens rijden ze je meestal ook nog eens ontiechelijk in de weg, want ze moeten wel perse op de ideale lijn rijden. Overigens telt zelfs je outlap mee als rondetijd.

En bij een start, in plaats van dat ze mekaar gaan ontwijken, gaan ze er gewoon langzaam achter rijden, als iemand niet goed van zijn plek af komt. Ze proberen bij de eerste bocht ook niet mekaar in te halen, maar juist netjes bij mekaar aan te sluiten. De start zien er dan ook erg suf uit.

En dan starten in de regen, ik heb inmiddels alles wel geprobeerd, het is onmogelijk om een goede start te maken. Ik heb geen helemaal geen grip, volgas, halfgas, beetje gas, het werkt allemaal niet.

4. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Online is de start niet echt nep ;).

Weleens meegemaakt dat je met 12 van de 16 crasht bij de eerste bocht 8)...

5. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je het al hebt gemerkt, maar de AI is zo gemaakt dat als jij traag rijd gaan zij ook lichtjes vertragen en omgekeerd. Daarom lijkt het alsof ze in de kwalificaties veel trager rijden. De verschillen zijn gewoon veel kleiner in een race ten gevolge van wat ik in de eerste zin aangaf.

6. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, daar merk ik vrij weinig van. Ik haal ze stuk voor stuk in, en ze gaan echt niet harder rijden. Jij zegt in je andere post dat het in het echt moeilijk is om in te halen. Klopt, alleen als je hem er in het echt naast zet, dan knalt de ander niet gewoon doodleuk op de ideale lijn door hoor, en dat gebeurd wel in dit spel.

7. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Err, ze zijn moeilijk in te halen omdat het Destruction Derby AI is. Ze beuken op je in alsof het niks is. Heeft niks te maken met snelheid.

Kwalificaties slaan inderdaad nergens op. Ben je blind ofzo? Ik heb het over het verschil tussen de nr 1 en nr 18 in de kwalificatie (meestal rond de 30 seconden). Heeft er niks mee te maken hoe moeilijk het is om op pole position te komen en dus ook niet met de moeilijkheidsgraad. In de kwalificaties reed Capirossi de hele tijd ongeveer achter me en dan zie ik later terug dat hij een tijd heeft die 20 seconde langzamer is? Realisme is ver te zoeken. In de race rijden ze ook gewoon 20 seconde sneller dan hun kwalificatietijd. Dus wat zit je nou te jezus christussen.

Lol, ook al zoiets ja. Ik kwam op pole vanuit de pit op pro :lol:

8. MarijnB

MarijnB Special User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind idd ook dat de singelplayer niet geweldig is. Maar dit spel komt pas echt tot zn recht op live omdat de races (bijna) altijd spannend zijn van begin tot eind.

Ik heb eigenlijk alleen de singelplayer gespeeld voor de achievements en rider credits*)

9. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat voorbeeld nou eens eerder zou vermelden. Ik persoonlijk let daar niet op, ook ben je nogal dom als je in alle difficulty modes gaat kwalificeren...zelf in legend is het onnodig. In tegenstelling tot mierenneukers hield Climax zich bezig met realistische gameplay te maken (physics...) en minder met zo'n details.(ze hadden een strak schema, de game moest af in 1 jaar)

Overigens moet je maar eens beter leren inhalen als je zo'n pest hebt aan de AI, ze vertragen heus wel maar blijven inderdaad altijd op hun lijn. (wat in de vorige delen ook zo was). Behalve op Shanghai in de regen is de game echt gemakkelijk in singleplayer.

Laatst bewerkt: 19 aug 2006
  10. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een realistisch spel. En dat is dit niet. Iedereen klaagt over de AI en jij beweert dat ze het aan de rijder zelf ligt. Tuurlijk is inhalen mogelijk als je ze ontwijkt, maar dat maakt de AI nog niet goed.

Dom om te kwalificeren? Wat als je het circuit nog niet kent? Niet iedereen speelt dit spel al 4 jaar lang.

Jij bent een enorme Climax fanboy. Ze kunnen niks fout doen in jouw ogen, overal heb je een excuus voor. Ze waren te druk bezig met realistische physics? Je bedoelt zoals de powerslide die dit spel domineert? Ook realistisch zeker. Ga morgen maar weer genieten op Eurosport van al die toppers die powerslidend onwaarschijnlijke rondetijden neerzetten.

11. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Climax had 1 jaar tijd om deze game te ontwikkelen, Fact. Ze concentreerden zich duidelijk op de multiplayer wat resulteerde in een alweer teleurstellende singleplayer, Fact. De singleplayer is makkelijk, ondanks inhalen soms frustrerend kan zijn waardoor je valt en opnieuw moet beginnen met een race, Fact.

Als jij jezelf wilt verblinden voor de goede physics, competitieve gameplay online door naar dergelijke details te kijken en te blijven zeuren daarover, then that's fine by me, maar ik heb nooit gezegd dat alles aan de game goed is. Als je een beetje de thread volgde had je dat wel door. Er zitten een reeks bugs in die je savegame corrupt maken, de logo ontwerper is erop achteruit gegaan, ze hebben teveel tijd gestopt in de extreme mode, ze hebben duidelijk geen zin om patches te maken aangezien al de track glitches er nog altijd inzitten...als je daarover zou zeuren dan heb ik daar niets op tegen, maar dit is op de eerste plaats een multiplayer game, dus je moet niet verwachten dat dingen als kwalificatie tot in de puntjes goed zijn uitgewerkt he.;)

I.v.m powersliding, je kiest er persoonlijk voor om veel te powersliden of niet te powersliden. Ik ken gasten die nooit powersliden maar met een degelijke setup wel snelle tijden kunnen zetten.

@2de alinea: Klik dan op 'practice', die mode hebben ze niet voor niets gemaakt.

12. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de AI het belangrijkste van een Moto GP game, na het realisme in de besturing van de motor. Waarom ik de echte Moto GP zo geweldig vind, is omdat ze rijden in groepen, optimaal profiteren van de slipstream, en een gaatje induiken zodra dat gelaten wordt. Allemaal onmogelijk hier. Slipstream zit er niet eens in.

Jij legt je prioriteiten misschien op multiplayer maar het is onzin om te stellen dat dit in de 1e plaats een multiplayer game is. Daar zitten ook bugs in, zoals dat je elkaar amper kan verstaan in de lobby. En als de collision aan staat knalt iedereen op elkaar in de 1e bocht.

Ik heb practice gebruikt ja, maar je doet net of ik achterlijk ben dat ik de kwalificatie gebruik. Is toch doodnormaal? En als jij kan winnen op Legend terwijl je van achterste startplaats start, zegt dat ook iets over de game.

Powersliding moet gewoon alleen in de Extreme mode zitten. Daarvoor is die Extreme mode toch gemaakt? GP Mode zou realistisch moeten zijn. Tuurlijk zijn er goede tijden neer te zetten zonder powersliding maar je hebt een enorm nadeel op powersliders en de echte top van de wereld zul je nooit bereiken.

Maar goed, het is nu wel duidelijk wat ik allemaal kut vind aan dit spel. Daarom verkoop ik hem ook.

13. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef toe dat de singleplayer alles behalve de spanning bevat van de echte moto gp, voor mij is het meer een mode waarin ik zo snel mogelijk door de races heen ga om al de credits te verzamelen, maar dat betekent niet dat ik er geen fun mee beleef en dat betekent niet dat ik de physics, mogelijkheden met de bike setup etc niet waardeer, integendeel, dit is de enige racegame die ik graag speel omdat de online competitie (die nu wel kleiner is dan bij voorgaande delen) je ertoe aanzet om uren te zoeken naar de perfecte setup voor je bike.

Multiplayer is en blijft wat deze game groot heeft gemaakt...de communicatieproblemen en bugs komen omdat ze duidelijk te weinig tijd hebben gekregen van THQ, want bij de drie voorgaande delen waren de lobby en de functies net subliem. Dat neemt niet weg dat timetrialen en races niet leuk zijn online (allerbelangrijkste voor mij).

Misschien moet je maar eens Tourist Trophy aanschaffen als je over een PS2 beschikt, een game die ongetwijfeld een uitgebreidere en gedetailleerdere singleplayer heeft, maar helaas geen online functies.

14. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, gister mijn eerste seizoen op legend (Extreme 600) gespeeld. Nogmaals, ik vind het spel heel erg tof, maar de fouten in het spel zijn werkelijk lachwekkend. Ten eerste weer de kwalificatie. Op legend rijden ze in de kwalificatie wel op een redelijk tempo, en idd, als jij langzamer gaat rijden, dan doen zij dat ook, ik wilde een gaatje laten, maar dat heeft geen nut. Meestal stond ik al na lap 1 op pole, het rondje waar je er eerst 3 seconde over doet om naar start finish te komen. En dan nog zit ik 3 seconde onder de pole tijd. Bij de race is het een ander verhaal, daar zijn je tegenstanders veel sneller. Om nog eens terug te komen op de kwalificatie, ik reed gister een pole tijd, maar werd in dat rondje ingehaald door een ander, en op de hielen gezeten door nog 2 anderen. (het was geen geweldig rondje). Gek genoeg waren hun kwalificatie tijden 20 tm 26 seconde langzamer dan mijn tijd. En dat terwijl ze gewoon sneller rondreden op de baan. Hun ronden tellen dus gewoon niet mee, en dat is vrij nep.

Tot nu toe had ik alle races gewonnen, en gister ook weer 1, al was het op 0.00 seconde, in de herhaling was te zien dat ik een halve motorlengte voorsprong had. Ik werd ook als 1e geklassificeerd, maar ik kreeg maar 20 punten :mad: , en die Bialecki beuker kreeg er 25.

Toch ga ik hem vanmiddag verder uitspelen, want het is een redelijk verslavend spelletje. :)

15. MarijnB

MarijnB Special User

Leuk Bevonden:
    0
    Al dat gezeur over de fouten in dit spel:mad: Iemand die dit spel nog nooit heeft gespeeld zou denken dat het een vet slecht spel is en dat is het zeker niet. Geen enkel spel is bijna perfect er kunnen altijd dingen beter zo ook bij motogp.

Zo als ik wel vaker heb gezegd dit spel moet het niet van de singeplayer hebben. Online is dit spel echter vreselijk verslavend en de races zijn voor iedereen leuk. De gene die laaste staan knokken voor de laaste plaatsen en als je eerste staat betekent nog niet dat je de race makkelijk uit kan racen. Wat kies je er voor om iets te versnellen of en dan neem je dus meer risico op een crash.

Dus laten we het voortaan over de leuke dingen hebben zo als de race op live, de bikesetup en andere dingen:thumbs:

16. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt :)

Het is overal een gevecht. Zowel voor de 1e als 14e plek.
    Je kan als je constant rijdt makkelijk bij de eersten eindigen. Meestal vallen er een aantal. Erg leuk online ja dit spel!

Singleplayer moet je doen om je eigen motor snel en goed te maken...

17. Daninho NL

Daninho NL 360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds 1 dag MotoGP, en ben er meteen helemaal verslingerd aan, net zoals bij de vorige versie's. Het is echt een game om de vingers bij af te likken. Goede Graphics, lekkere gameplay, lastig onder de knie te krijgen, waardoor de uitdaging nog groter is. Daarnaast blijft het spelen op XBOX Live! het allerleukste!

18. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Die andere motoren rijden er bij kwalificatie er voor poep mee. Als je in de pit zit kan je hun tijden al zien, en die veranderen niet. Dus dat ze nou langzamer rijden, maakt weinig uit.
    Maar ik moet wel zeggen de de AI erg slecht is. Ze rijden de hele tijd in hun lijn, of jij toevallig nou in de weg staat of niet, erg irritant. Maar als je eenmaal je motor goed hebt, speel je toch bijna niet meer offline, maar lekker online.

btw Heeft iemand een idee hoe je die "kickstart" doet. Ik zie online altijd 3 of 4 mensen er als een gek van door gaan bij de start. Het kan niet echt aan de gear-ratio liggen, want de top-speed ligt nog erg hoog.

Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  19. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe start je goed op Medium banden? Ik kom gewoon niet vooruit. En gebruikt iemand uberhaupt wel eens de hard tyres? Mijn motor is een ondersturend wrak als ik die banden eronder gooi, rechtelijn snelheid is wel veel beter, maar ik kom echt geen bochten door. Ik zie iig geen voordeel in die hard tyres.

20. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Doormiddel van rechter analoge stick met gevoel vooruit :). Hierna doe ik gewoon de groene knop voor gas.

Deel Deze Pagina