1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mozilla Firefox

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door pippinNL, 11 feb 2005.

  1. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk teken moet ik dan tussen de sites zetten bij startpagina? In Firefox is dat |. Maar deze werkt hier niet.

    @ Cygnum, is er een plug-in voor dat besturen met de muis? Als firefox verder dezelfde mogelijkheden heeft houd ik toch liever die. Is een stuk rustiger.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ga naar maxhton opties --> startpage --> Open Group ... ;) zo hoef je nix meer in te tikken :)
     
  3. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    @Hordo: het is me al gelukt met de instellingen te kloten zodat ik hem het fijnst vind.

    Maxthon vind ik zeker wel lekker werken, net wat beter dan fire fox als je alles hebt ingesteld zoals jij wilt.
     
  5. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja dat argument van chaos vind ik wel erg overdreven. je kunt al die 'chaos' gewoon uitzetten en dan heb je een groter schermoppervlak dan in firefox.

    Ow en een nieuw venster gelijkt activeren kan gewoon bij tab options, of dat pijltje recht onderin op de balk naast de popup blocker en dat containertje met aantal geblockde popups. Ik vind Maxthon de beste browser die er te vinden is, en ik heb ze serieus allemaal geprobeerd. Van Crazy Browser, Avant tot Firefox, Opera, Netscape, Green Browser, Slim Browser en Mozilla :). De support voor Maxthon is zo groot, de plugin database zo uitgebreid en wat je al gelijk met de browser kunt is zo nergens.

    Ik heb beide browser goed geprobeerd en het feit is gewoon dat Maxthon veel beter in te stellen is en veel meer opties gelijk al heeft zonder dat je die moet installeren zoals bij Firefox met die mouse gestures. Die plugin van Firefox kan trouwens niet meer dan met Maxthon, maar goed :). Sure Firefox is goed als je enkel wilt surfen, maar als je meer wilt van je browser is het toch niet alles. Ik werd de conflicten met verschillende plugins die ik moest installeren om iets meer tab functies te krijgen gewoon beu. Daarnaast kon ik naar mijn mening veel te weinig customizen zonder 5 plugins te downloaden. Dat gepaard met de langzame opstartsnelheid en de functies die ik alsnog miste en wel in maxthon had, lieten mij weer teruggaan.

    Om maar even wat functies te noemen die voor mij nu vanzelfsprekend zijn:

    Super Drag and Drop: De mogelijkheid om een stuk tekst te verslepen en dan automatisch een google search daarover te krijgen. Mits het een url is opent hij die en als het een plaatje is zet hij hem in een ander venster.
    Boss Key: De mogelijkheid om Maxthon compleet te verbergen
    Resume last page: Gewoon de pagina's die je open had staan weer terug kunnen krijgen als de browser sluit.
    Undo close page: Een pagina die je hebt gesloten weer terug halen, geschiedenis van 15 url's ofzo.
    De optie om als je browser sluit alles schoon te maken cookies/geschiedenis etc.
    URL aliassen: Instellen dat als je bijvoorbeeld xbw typt in de balk, de browser automatisch naar www.xbw.nl gaat.
    Search engines toevoegen en aanpassen
    Zeer specifieke content en banner blocker die super in te stellen is.
    De mogelijkheid om vanuit je browser programma's op te starten.

    En zo kan ik nog wel even doorgaan :)
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb Firefox, en ik zal die Maxthon ook 's installeren. Kijken hoe die werkt! :)
    Vind het alleen jammer dat als ik Firefox als standaard browser instel, hij dat ook doet op de account van m'n ouders. Is er een mogelijkheid dat ik standaard Firefox als browser heb en m'n ouders gewoon IE als standaard browser houden?
     
  8. blonkie

    blonkie XBW V.I.P.

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had vroeger ook al eens maxthon geïnstalleerd en vond die toen ook al echt sucken, nu zag ik weer deze thread en kdacht , kzal hem maar weer eens instaleren. Maar daarjuist start hem op (veel trager dan firefox) , 5 seconden ermee gewerkt en heb hem dan direct weer verwijderd , zoon kutbrowser!
     
  9. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het allemaal afhangt van je eigen stijl. Ik wil gewoon een browser die ik zelf kan uitbreiden. Bij Firefox is dat zo. Bij Maxthon zitten er al ik weet niet hoeveel dingen op die ik toch nooit van z'n leven zal gebruiken. Dan heb ik toch echt liever Firefox...
     
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Liever dat het er al inzit dan dat ik het middels 40 plugins moet installeren :) Het klinkt leuk dat zelf uitbreiden, maar als je eenmaal gewend bent geraakt aan de functies die in maxthon standaard zitten is er no way dat je genoegen neemt met een browser waar je die functionaliteit niet hebt of zelf moet toevoegen met vaak veel mindere plugins.

    Maxthon haalt bijvoorbeeld lege plekken weg waar banners eerst zaten, zodat je niet tegen lege plekken aankijkt tijdens het browsen. Daarnaast heb ik nu al zoveel plugins die ik niet kan missen :) ik heb firefox nog steeds geinstalled maar als ik het gebruik voel ik me kreupel.
     
  11. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Die opstart snelheid zegt meer over de snelheid van je PC denk ik. Daarnaast, Firefox heeft een prestart al in je geheugen staan waardoor hij sneller kan opstarten als je dat instelt. Als nog strakt maxthon sneller op hier, en die heeft die functionaliteit niet :p. Daarnaast zegt het wel wat over je, 5 seconden mee gewerkt haha :) dan moeten we je niet al te serieus nemen. Je moet er net als in Firefox even tijd in steken om het zo te maken zoals jij het wilt. Maarja als je dat niet kunt verdien je het eigenlijk ook niet :)
     
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Even een screenshot van mijn Maxthon dan:

    [​IMG]

    Voor de duidelijkheid, die balken met extra icoontjes kunnen dus weg, maar die plugins gebruik ik regelmatig en die programma's start ik regelmatig op.
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    hmmmja, ik volg het al een tijdje, en ben het met Hordo eens. Echter kan je Maxthon ook anders instellen...zoals je oude IE bijvoorbeeld.

    [​IMG]
     
  14. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Firefox:

    [​IMG]

    Dit noem ik pas rust en overzicht!
     
  15. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    @Cyngunm: Welke Firefox skin heb je?
     
  16. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Pinball
     
  17. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan in Maxthon uiteraard ook. Het probleem is ik wil bij mijn favorieten, mijn programma en mijn plugins kunnen komen. De rust heb je dan wel, het overzicht? Er is weinig meer om overzicht over te hebben :)
     
  18. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon weten waar alles staat, als je dat eenmaal weet is het zekersteweten wel overzichtelijk.
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ja natuurlijk. Maar dan ben je daar weer een hele tijd mee bezig. Als ik een browser installeer wil ik dat hij binnen een half uur voldoet aan al mijn eisen. Dat deed Firefox niet, Opera niet en de rest van de browsers ook niet.

    @Fardo: MyIE2 is de oude versie van wat nu Maxthon is.
     
  20. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had er maar tien minuutjes voor nodig, zal wel met m'n fotografische geheugen te maken hebben...
     

Deel Deze Pagina