1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mozilla Firefox

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door pippinNL, 11 feb 2005.

  1. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    nu dit topic toch half over Maxthon gaat......

    is er een instelling dat die een link vanuit een mail, in een tab in maxthon opent, ipv een IE venster te openen

    zelfde geld voor links in messenger, godse irritant :D
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb Firefox even gehad maar was er niet geheel tevreden over. De plugins werkten niet lekker (eerst weer apart installeren etc en niet geheel zelfde plugin als in IE). De tabbladen werken maar half, aangezien er nog genoeg keer een nieuw venster werd geopend. Ook de adresbalk leek een klein bugje te hebben, waardoor ie af en toe terugsprong naar vorige url (wanneer je een gedeelte van de url verwijderde om vervolgens de pagina te willen openen).

    Heb nu MyIE2 (vanaf vanmiddag). Bevalt me best. Alleen vind ik het irritand dat er bij het opstarten een popup komt met de vraag of ik met vorige tabs wil verdergaan, ipv direct naar startpagina te gaan. En wanneer er iets in een nieuwe tab geopend wordt, blijf je in de huidige tab en dat wil ik niet, ik open hem immers niets voor niets. Heb instellingen hiervoor nog niet kunnen vinden.
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Waarom Maxthon niet? Nieuwe verbeterde versie...
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zat op de site en toen begon ik myIE2 te downen. Nog maar eens goed zoeken naar Maxthon. :)

    edit:
    Heb nu Maxthon. Geen probleem meer van de tabs, geen popup meer @ start. Alleen werkt google toolbar niet. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2005
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Okay, nu voor mij een erg belangrijke vraag...
    Werkt Rabobank internetbankieren met Maxthon?

    Rabobank ondersteund FireFox in iedergeval niet |:-

    Hopelijk weet iemand het antwoord hierop.

    Thanks
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik zou toch zweren dat ik alleen maar met Firefox web, en dat Rabobank het hier wel doet. Volgens mij doe je toch iets verkeerd.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb ook geregeld problemen gehad met Firefox en Rabobank. Volgens mij doet ie het wel met Maxthon, aangezien dit IE is of heeft veel weg heeft van IE. Morgen even proberen.
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Rabobank Internet bankieren werkt op zich wel onder firefox, maar ik krijg soms wel eens rare foutmeldingen bij het bevestigen van overschrijvingen en dergelijke.

    Over het algemeen ben ik erg tevreden met Firefox. Ik ken weinig sites die het niet of slecht doen in Firefox, en het heeft gewoon flink wat voordelen boven IE. Het enige nadeel vind ik dat het behoorlijk wat RAM-geheugen inneemt. Ik weet niet of meer mensen daar last van hebben, maar Firefox vreet bij mij gemiddeld zo'n 50 MB geheugen op, en dat vind ik toch vrij veel :eek:
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Waarom zou je de google toolbar willen als ik vragen mag? Alles wat de toolbar kan, kan de normale searchbar in maxthon ook. Behalve page ranking dan. Ik heb liever die aan te passen searchbar dan een aparte bar van google.

    Ik heb vandaag weer een firefox proberen goed in te stellen (omdat flash in internet explorer bij mij voor een of andere vage reden sloom gaat soms), maar er is geen beginnen aan. Als je firefox hebt gedownload krijg je gewoon niets. Je kan niet eens kiezen om een link in een nieuwe tab te openen.. wat is dan het nut van een tabbed browser weet je.. het ontgaat me. Ik moet eerst 7 plugins installeren om die functionaliteit te krijgen.. en die doen het dan natuurlijk niet meer als er een nieuwe firefox versie uitkomt. :mad:
     
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Noem 1 voordeel.
     
  11. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Tabbed Browsing.
     
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Het is maar wat je tabbed browsing noemt. Voordat je echt kunt gebruik maken van de voordelen van tabbed browsing zul je extensions moeten downloaden. Normaal gesporken kun je niet eens aangeven dat je dingen wil openen in nieuwe tabs en moet je deze aanmaken door te dubbelklikken.. lekker handig :). Echt te triest imho, ze noemen het als feature maar er zijn geen enkele opties om de tabs te customizen. Daarnaast opent Firefox soms meerder instanties van zichzelf, opties om dit niet te doen zijn uiteraard niet aanwezig...
     
  13. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Toch maar ff nog een voorbeeld, waarom moeilijk doen met vage commando's als je in Maxthon gewoon alle geopende tabs aan een groep kunt toevoegen en die groep kunt openen bij startup? Geen gezooi met | of whatever. Werkt gewoon out of the box, geen wazige en onnodige plugins voor nodig.
     
  14. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Postbank doet het online in FF, alleen nu niet meer in IE, terwijl hij dat eerst wel deed. Ook hotmail doet het opeens niet meer in IE :confused:
     
  15. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, je kan ook gewoon op je middelste muisknop drukken.. opent gewoon in een tab hoor, weinig moeite lijkt me dat :)
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind tabblad niet fijn werken met FF. Ene keer een tabblad, ander keer een nieuw venster. In Maxthon werkt het tenminste echt goed.

    En die googlebar vind ik wel prettig, snel even een plaatje of item op het web zoeken. De searchbar gaat naar een zoekpagina, powered by yahoo, ondanks dat ik google instel.
     
  17. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    searchbar is in maxthon is idd niet echt prettig, dacht dat ik hem verkeerd had ingesteld. ,maar ben dus niet de enige
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Tabbed browsing gebruik ik niet eens zo veel, en als ik een link wel in een nieuwe tab wil openen is dat simpelweg een kwestie van ctrl + klikken. Een aantal voordelen van FF vind ik de overzichtelijkheid van je bookmarks, de bookmarks toolbar, meerdere zoekmachines in de searchbar, popup blocker, eenvoudig zoeken naar woorden in een pagina, RSS herkenning, uitgebreid en overzichtelijk Page Source bekijken, Javascript Console, DOM inspector, Download Manager, veel mogelijke extentions, enz. enz. enz.

    Misschien heeft Maxthon dat ook wel allemaal, zo ja dan wil ik dat wel eens proberen. Voorlopig houd ik het bij Firefox :)
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga me dankzij deze thread binnenkort toch eens verdiepen in maython.
    Bedankt voor de nuttige tips en adviezen mensen *)
     
  20. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Je default search engine moet je instellen bij die dropdown aan de rechterkant van de bar, of je kunt gewoon bij search engines google toevoegen en dan als alias * nemen, dat is de default search alias. Bij mij werkt de searchbar perfecto, snel zoeken naar woorden op de pagina en ik heb veel meer search engines dan alleen google erin. Ook vandale.nl, tweakers, xbw etc :). Voor mij is de google toolbar nutteloos :) heb hem uiteraard wel eens geprobeerd, maar het voegt niets toe.
     

Deel Deze Pagina