Creative is in mijn ogen gewoon crappy PC stuff. Ik heb alleen maar slechte ervaringen gehad met creative. Bijvoorbeeld mijn 5.1 set voor de PC die na 3 maanden half opgeblazen was terwijl ik het volume nog nooit over de helft had gedraaid. Ik kan dus niet echt geloven dat Creative pure kwaliteit is.
Apple heeft in het verleden ook wat problemen gehad met de accu's in de iPod. Dat probleem is nu ook verholpen in de 4G.
Bij de iPod komt ook gewoon puur gebruiksgemak en het is bovendien ook een aandachtsmagneet (no kidding). Met iTunes krijg je ook nog eens een heel fijn muziekprogramma die de iPod echt perfect heeft geïntegreerd. Kortom, niets dan lof over de iPod. De zen moet zichzelf nog maar bewijzen, maar ik weet nu al dat ie nooit zo populair zal worden als de iPod (wat misschien ook wel weer een voordeel is als je appart wilt zijn).
Om mij weer aan te sluiten bij Orcrist, Het clickwheel is idd ook handig om door nummers heen te scrollen. Ik heb zelf ook een stuk of 10 livesets van minimaal 1 uur, maar daar zitten ook stukken tussen die ik niet goed vind. Met het clickwheel kan je precies scrollen naar het stuk waar je naartoe wilt. Dus geen gekloot met een uur de doorspoelknop ingedrukt houden.
Bij de iPod krijg je ook nog een stel simpele maar vermakelijke spelletjes(waarvan de music quiz mijn favo is), en waar ik zelf heel veel gebruik van maak is de "on the go" playlist. je kiest dan een stel nummers van je iPod uit en zet die in een aparte lijst. Vervolgens kun je precies de nummers luisteren die je graag wilt luisteren. Je hoeft dan niet steeds in je broekzak te graaien om je favo nummers uit te zoeken.
Laatst bewerkt: 18 sep 2004