[MP3] Apple Ipod vs Creative Zen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door HeAvY-GeAR, 14 sep 2004.

1. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 ) ik heb niet gezegd dat mijn vertrouwen in creative crap is door alleen dat 5.1 crap incident. Vrienden van mij hebben er ook al problemen mee gehad.

2 )De accu werkt net goed en daar gaat het om, en tsjah als iTunes niet op 98SE werkt is dat spijtig voor die mensen.

3 ) Spelletjes zijn gewoon een leuke toevoeging en niets essentieels dus. Maar toch altijd leuk als je je verveelt.

4 ) Ik heb het principe van de On the Go playlist niet volledig uitgelegd. Je kan die playlist natuurlijk ook zo weer wissen en andere nummers erin zetten die je op dat moment wilt luisteren. Zo kom je dus nooit met nummers in die playlist die je niet wilt luisteren.

@ Tha-D... het was zogenaamd "grapje" :)

Laatst bewerkt: 18 sep 2004
  2. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iTunes is zeg maar de Windows Media Player van Apple. Gewoon een handig muziekprogramma dus waarmee je ook cd's kunt branden en verschillende playlists aan kan maken.

Je krijgt alle benodigde accesoires bij je iPod. Dat houdt in, je krijgt: Een usb 2.0 kabel, een firewire kabel, oordopjes, oplader en natuurlijk de gebruiksaanwijzing. Ik geloof niet dat ik verder iets vergeten ben.

Een iPod past met gemak in je broekzak

Er zit geen radio op. Dat radio dat je ziet staan is geïntegreerd in iTunes zelf.
    Je kunt wel een accesoire kopen waarmee je radio kunt luisteren.

3. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Wat is de beste keus dan?
    De mini met 4 GB voor €250
    De 20 GB voor € 320
    of De 40 GB voor € 400
    In vergelijking heeft de 40 GB dus eigenlijk de beste prijs/kwaliteit want op de apple site staat dat je er ook een dock bij krijgt TWV €40
    Maar het lijkt me dat je nooit 10000 nummers hebt, volgens mij hebben de meeste mensen 1000 nummers. Is dat genoeg, of kan ik beter de midden weg kiezen van 5000 nummers?

Stel, je hebt iets van 4000 liedjes op je ipod staan en je ziet dat er een nieuw liedje uit is van je favoriete muziekgroep. Kan je dan heel makkelijk dat ene liedje bij die 4000 zetten of moet hij eerst die 4000 liedjes eraf halen zodathij die 4001 liedjes er op kan zetten? Hoe werkt dit?

Komt er binnekort een nieuwere Ipod uit? Want ik heb geen zin om over een jaar weer een nieuwe te kopen. Of worden ze binnekort misschien nog goedkoper?

Op de site van Apple staat dat je boxen op je Ipod kan aansluiten, hoe gaat dit in z'n werk. (bijna jarig, dus party..) Kan ik mijn Creative Inspire 5500 van boven halen en aansluiten op mijn Ipod, zodat ik het geluid lekker hard kan zetten met m'n decoder?

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    1. ipod mini=269€ (250€ voor studenten)
    20gb=329€ (300€ voor studenten)
    40gb=438€ (dacht ik)

2. je kan heel makkelijk weer een liedje erbij zetten, gewoon slepen in itunes en het staat erbij. zelfs bij de goede artiest en album(mits je ID tags correct zijn)

3. de 4e generatie ipod is net een amand uit ofdzo, denk je dat er zo weer ene nieuwe komt? ik niet.

je kunt boxen van apple erop aansluiten ja, je zet hem gewoon in dat ding en het werkt. het is wel duur. als je creative setje een normale koptelefoonaansluiting heeft kun je hem natuurlijk op de ipod aansluiten.

bij de 20gb versie krijg je een usb 1.1 kabel erbij. alleen het docking station is USB 2.0

5. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je iPod komt met iTunes samen. Zonder iTunes heb je practisch niets aan je iPod. Alles wat op je iTunes staat inclusief de aparte playlists wordt automatisch overgezet naar je iPod als je die aansluit. Je kan er ook voor kiezen om alles handmatig te doen maar dat is veel meer werk. Als je een nummer niet meer wilt zul je 'm van iTunes af moete halen en als je dan je iPod aansluit zal ook dat nummer verdwijnen.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel nummers jij hebt, maar de meeste mensen komen niet boven de 4 gigabyte uit. Ikzelf heb de 20 gig omdat ik er ook films e.d. op meesleep. Ik gebruik het dus ook als usb stick zeg maar.

Er is nog niets bekend over een nieuwe iPod dus je kan er vanuit gaan dat die er voorlopig nog niet komt.

Wat ze op de Apple site bedoelen is dat je er aparte boxen voor kunt kopen waar ook een soort dockconnecor inzit. Als je je iPod daarin zet kun je je nummers over die boxen afspelen.
    Ik heb echter gewoon een kabeltje bij de lokale electroboer gehaald die je met het ene einde achter in je stereo steekt en het andere gewoon in je koptelefoon uitgang.
    Ik weet niet of je dat bij jouw 5.1 set ook kunt doen maar als je het mij vraagt kun je dat met zo'n beetje alles doen. Je moet dan gewoon even kijken of je ergens "Line out" achterop je 5.1 set hebt staan. Als je dat hebt kun je voor ongeveer €4 een kabeltje kopen waarmee je dan je iPod over je stereo kunt afspelen.

@ !SIC!, Grapjas. Ik heb toch zeker wel een usb 2.0 kabel erbij gekregen hoor. 't staat ten eerste al op de Apple site en ten tweede ook in de handleiding. En daarbij zet iTunes de nummers veels te snel over naar m'n iPod om usb 1.0 te zijn. Ik weet niet wat ze jou hebben meegegeven...

6. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Luc: Je zegt nu dat je er ook films op hebt.
    Kan je er ook films op kijken dan?

Wat wordt bedoeld met student?
    Ben 15 zit op het MBO, (vroege leerling) ben ik dan student?

Met shuffle he, kan het zijn dat je 1000 liedjes hebt en allemaal in shuffle hebt staan, maar dat je na 500 liedjes weer nummer 1 hoort?

7. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Hehe, ik ben blij dat ik toch geen Ipod had gekocht toendertijds :)

Heeft me best wat centjes uitgespaart :)

8. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er wel films op staan maar je kunt ze niet bekijken op je iPod. Tis gewoon om geheuegn uit te sparen op mn PC

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

externe hd? ik snap jou redenatie niet?

inprincipe moet je alle nummers op je pc hebben staan die je af wilt luisteren op je ipod.... tenminste, dat is het makkelijkst en zorgt voor de juiste navigatie met je ID3 Tags..

Ik gebruik nu me laptop niet meer om nummers te synchroniseren, me ipod heeft meer hdd ruimte dan me laptop..

op dit moment heb ik bijna 4500 nummers op me ipod staan, ongeveer de helft van de beschikbare ruimte, veel meer nummers wordt dat denk ik ook niet, maarja weet maar nooit..... partyshuffel is zowel leuk voor elk soort feestje:)

10. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik wil nog even op Nosh reageren over de accu van de ipod.

Dat die andere merken nu me meteen (dat weten we niet, of heb je ergens van die tests staan waarbij ze de accu tot het bot testen op speelduur?) goed/beter werken dan de ipod is simpelweg omdat de ipod er vroeg bij was met HDD players op accu's, dat ze nu wel een goede accu hebben gevonden is het voor andere bedrijven slimmer om nu ook HDD spelers op de markt te brengen en daardoor (imo gezonde) concurrentie te brengen. Maar eigenlijk heeft apple met hun ipod de markt uitgeprobeert met de ipod, en omdat ze nu 1 van de belangrijkste problemen van de ipod hebben opgelost, is het voor andere bedrijven dus een slim moment om ook HDD spelers uit te geven.

Over je flash spelers ben ik het helemaal eens, je krijgt ze al bijna bij je boodschappen. Die dingen kosten echt niks meer, en dan krijg je zo'n fragile plastic omhulsel wat een mp3 speler voor moet stellen. Als ik nu nog met mijn mp3 speler (128 mb) aan kom en mensen vragen wat hij heeft gekost, wat €279 was, anderhalf jaar geleden vinden ze het gek. Tuurlijk de waarde van deze spelers daalt door de komst van 256 of zelfs al 512mb flash. Maar ik heb daarinetegen een degelijk product in mijn handen, die het nogsteeds perfect doet, er is werkelijk nog niks mis mee. Maar sommige mensen zien dat niet, voor kwaliteit betaal je, of het nou om mp3 spelers gaat, auto's of kleding, dat is gewoon zo. En dan betaal ik persoonlijk liever iets meer.

11. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Is er misschien ergens een test geweest over mp3-spelers?

Je krijgt toch 2 kabeltjes bij je Ipod, een firmware en een usb 2.0 kabel.
    Hoe weet je of je die kabeltjes in je computer kan doen zodat ik m'n ipod kan gebruiken. Of hebben alle computers een firmware ingang en usb ingang?

Laatst bewerkt: 19 sep 2004
  12. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij hebben alle pc's minimaal 1 usb poort en ik heb er zelfs 4 dus...

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

je krijgt een firewire en een USB 2.0 kabel bij een ipod 40 gig... wat je bij de andere versies krijgt weet ik niet....

een USB 2.0 kabel is ook compatible met een USB 1.1 ( een aansluiting die vrijwel alle computers heeft die minder dan 5 jaar oud is )

Een Firewire aansluiting is tegenwoordig ook een standaard bij nieuwe computers. Apple computers hebben al langer een firewire aansluiting!

14. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb een computer van 2-3 jaar oud, pentium 4 en 1400MHZ.
    Zit er dan een firewire en usb aansluiting op?
    Kan je met beide kabeltjes hetzelfde doen? (bestanden van de computer naar je Ipod sturen) Alleen uit jou verhaal eastmaster begrijp ik dat firmwire sneller is.

En even heel iets anders, ik zie op de apple site dat je alleen met een creditcard kan betalen, of zie ik dat verkeerd.

15. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

Theoretisch is firewire sneller dan USB 2.0 maar het verschil is niet echt te merken. ik gebruik de USB 2.0 kabel uit practische overwegingen....

De oplader die meegeleverd wordt moet namelijk ook via een firewire kabel worden aangesloten op je ipod. Daarom heb ik er voor gekozen om hem via usb aante sluiten, hoef ik niet steeds achter me computer te kruipen als ik de kabel nodig heb....
    Het kan namelijk gebeuren dat je iPod een reset nodig heeft, dan kan alleen als je hem aansluit op de AC adapter.

16. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Firmwire bestaat niet;) Firewire bedoel je en dat is behoorlijk snel. Ik betwijfel echter of jij een aansluiting daarvoor hebt. Ik zelf heb een PC die nu 2 jaar oud is en die heeft ook geen firewire.
    Zo'n beetje elke PC heeft wel usb en ik denk ook wel dat jij PC, gezien de leeftijd, usb 2.0 ondersteund. Bij de 20 Gb iPod krijg je ook gewoon een usb 2.0 kabel.

17. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb nog ff een vraagje over de zen, ik heb de eerste versie van de zen met USB 1.1 en firewire. alleen zit er alleen een USB kabel bij. en aangezien firewire stukken sneller is (toch?) wil ik zo'n kabeltje kopen. weet iemand waar ik die kan vinden en hoe duur dat is?

//edit:

[plaatje]http://www.gamers-depot.com/accessories/creative/nomad_zen/shot3.jpg[/plaatje]

hier kun je de ingang zien die op de zen zit.

Laatst bewerkt: 19 sep 2004
  18. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon bij Media Markt of een pc zaak

19. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    heb je ook een firewire-poort op je pc?

20. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ik inderdaad eerst even afvragen. Niet elke PC heeft dat namelijk. De wat nieuwere wel maar als je een PC van ouder dan 2 jaar hebt zou ik zo en zo even checken.

Deel Deze Pagina