hij wil sowieso geen Ipod, want hij wil maar iets van 60nr's...dan zou ik voor een iRiver gaan....en de Ipod is super shockproof al doe ik het ding in de blender, hij blijft draaien
Dat valt best mee. MP3 is al gecompresseerd maar op 128 kbit en hoger merk je niet veel verschil doordat alleen de benodigde tonen in het bestand zitten. Als je em naar 64 kbit compresseert wordt de kwaliteit wel minder maar heb je wel dubbel zoveel ruimte voor nummers. En aangezien het toch maar uit van die oortjes komt is het kwaliteitsverlies niet zo groot vind ik.
Als je er mee gaat sporten zou ik een compact model nemen met flash geheugen. Bewegende delen moet je dan echt niet hebben en gewicht is ook belangrijk. 128Mb is echt niks, daar past net 1 cd op als je goede kwaliteit wil. 512 zou ik als minimum aanbevelen, dan kan je er tenminste nog iets op kwijt. Van minder ga je snel spijt krijgen denk ik, vooral als je hem meer gaat gebruiken. MP3tjes van 128kb/s klinken vaak een beetje vlak of dof. Op 192kb/s klinkt het zeer goed, dat is ook de aan te bevelen bitrate. Ik weet dat er van Nike ooit mp3 spelertjes waren waar SD of MMC kaartjes in moesten, alleen maar ellende met die dingen. Een speler met een USB2.0 High Speed aansluiting is ook aan te bevelen, dan gaat het overzetten van muziek wat sneller. Je PC moet het ook ondersteunen natuurlijk. Laat je niet foppen door USB2.0 Full Speed, want dat is net zo snel als USB1.1. De iFP-895 van iRiver heeft bijvoorbeeld USB2.0, 512Mb geheugen en speelt alle formaten af: MPEG 1/2/2.5 Layer 3 (is dus ook MP, WMA, ASF, OGG. Mijn vriendin heeft een iRiver (395T), die zijn wel mooi en spelen alles af. Er gaat een AA batterij in, makkelijk te verwisselen en overal verkrijgbaar. Hij werkt ook op een oplaadbare AA en daar doet ie erg lang mee. http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=iFP-395T Persoonlijk zou ik voor de iRiver gaan, ik vind ze namelijk ook erg mooi.
als ik mijn audiokey van packerd bell uit me klauwe laat vallen als ik aan het luisteren ben en ik pak hem op draait het nummer nog steeds
ik sport altijd met me iriver mp3 speler, zit een bandje bij om aan je armen of broek vast te zetten. iriver is goede kwaliteit maar ze zijn wel duur
die ipod mini is wel chillie, maar de gewone ipod, hoe groot is ie? Want ik wil eentje die niet groter is dan de ipod mini, en aan de naam te horen ( en aant geheugen), is de ipod groter dan de mini. Ik wil eentje met minimaal 4 GB geheugen. Kun je tenminste een paar cds op zetten en wat livesets. Maar die mini heeft een speelduur van 8 uur, wat ik best wel weinig vind, Sowieso vind ik 250 euro best wel veel..... Ik ben 1 november jarig, miss dat ze dan een stuk goedkoper zijn???
jah 1 november worden ze goedkoper heb ik gehoord maar ik heb wel beetje spijt dat ik een mp3 speler heb gekocht met 256mb, daar kan ±5uur muziek op. ik download ook veel livesets en dan is 256mb vaak niet genoeg.
Ga er maar niet vanuit dat hij dan goedkoper is. Ik denk dat dat pas komt als er een nieuwe versie uitkomt, wat dus nog wel ff kan duren. Maar hoezo is €250 veel. Oké, het is veel geld, maar als je een goede flash speler met 256 hebt, ben je dat ook kwijt. Mijn mp3 speler kostte mij zelfs €270 en die heeft 128MB. Maar daar kijk je vaak ook kwaliteit voor terug, en een prachtig design *)
Voor 70 euro kan je al een goeie mp3 speler halen. Ik zou philips halen 200 euro met 1,5 gig ruimte weet zo ff niet type nummer kan je bij paradigit halen. is dacht ik philips HDD100 ofzo iets? Is klein heeft een accu kan je 10 uur mee luisteren. Leek me wel een relaxt ding geen klachten over gehoord.
Ik heb zelf de EZAV XEn Digital audio player, voicercorder/radio/line-in/7 equalizers/265MB geheugen/mooi design/179 euro geloof ik.
BTW die ik zei was Philips HDD060 MP3-Speler 1,5 GB Bij paradigit 180 euro ff gezocht. Je kan ook als je andere merk wil van creative wel 10 euro duurder Creative MuVo 2 1,5 GB. Zal wel neit veel uitmaken op grote na dus dan zou ik voor philips gaan heb nooit echt die muvo onder ogen gehad. Ik zelf zoek eigenlijk een Mp3 speler die FM aan kan en uitbereidtbaar is. Niet dat ik vast zit aan de grote die ze aanbieden want zal me niks verbazen als die kaartjes straks super goedkoop zijn.
Dat ziet er uit als een hele doede mp3speler Maar ff serieus: gebruik voortaan a.u.b. even de knop om een mislukte post aan te passen, dat staat stukken netter en is minder storend dan 2 posts onder elkaar te zetten.
Een Iriver Flash player van 256 of 512 is ook aan te raden. Voor gewoon sporten is het ideaal, omdat je dan echt niet heel je muziek collectie bij je hoeft te hebben en aangezien de batt. van de flash players van Iriver meer dan 40 uur mee gaat is dit natuurlijk een mega groot voordeel op de spelers van apple. Kijk bv. eens op www.mp3man.nl Daar hebben ze ongeveer heel het arsortiment Irivers wel. (ik heb zelf al een wat ouder model, de IFP 390 256 mb) en daar ben ik meer dan tevreden over edit/ oo ik bekeek alleen de eerste pagina en dacht dat er nog niks over irivers gezegd was beetje nutteloze post dus *)
Ik ben ook van plan (al een tijdje) een mp3 speler te gaan kopen zit te twijfelen tussen een ipod 20 gig of deze: [plaatje]http://www.iriver.com/images/product/ifp995_1.jpg[/plaatje] [plaatje]http://www.hardspell.com/newsimage/20042315132394068.jpg[/plaatje] [plaatje]http://www.iriver.com/images/product/ifp990_4.jpg[/plaatje] dit is dus de iriver iFP-900
Ik zoek ook een mp3 speler gewoon eentje van 128 mb niet al te luxe en voor een redelijk lage prijs weet iemand er eente