1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mp3 Player

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door *NK*, 8 aug 2004.

1. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry ik had niet door dat ik per ongeluk op post had gedrukt :{ het zal niet weer gebeuren ;)

maar heeft niemand ervaring met deze mp3 speler?

2. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik niet maar hij ziet er een beetje standaard uit

3. Trossarms

Trossarms Guest

Oke een vraagje ik wil nou een mp3 speler gaan kopen bij balkay of zoiets weet iemand hier of dit vertrouwbaar is

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik zou er imo weinig van verwachten. Het ding heeft zo te zien geen eens een merk... 8) Ik zou als je dan toch voor een 256 mb spelertje wilt gaan wel willen aanraden een beetje kwaliteit te kopen. Dus misschien een irivertje? Ben je wel het dubbele kwijt(misschien nog wel iets meer), maar je hebt ook kwaliteit.

Jah leuk dat kleurenbeeldschermpje, maar krijg je voor de rest wel waar voor je geld? Met 256MB betaal je al 250. Heb je het door hoeveel minder opslagruimte je hebt in vergelijking met die 20 gig van de ipod? En dan zul je wel de 512MB versie bedoelen, maar dan betaal je dus evenveel voor de 20 gig ipod als voor die iriver. Je krijgt dan wel 39 keer meer op slag ruimte bij de ipod. En ja, je krijgt een kleurenbeeldscherm. En wat heb je daar uiteindelijk aan? Een extra 19,5 gig is altijd wel erg handig, en je kunt er ongelovelijk veel muziek of bestanden op zetten. Daar bij komt nog dat ik persoonlijk vind dat de ipod toch ff wat mooier en slicker uit ziet... Maar zoals ik zeg is dat persoonlijk ;) Kwaliteit van de muziek zal overigens weinig verschillen denk ik. Dus het is maar waar je je prioroteiten stelt uiteindelijk... Kleurenbeeldschermpje<>39 keer meer opslagruimte(20 gig)

Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  5. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn discman heeft het zo goed als begeven, en nu wil ik dus ook overgaan op een mp3 speler. Het probleem echter, welke 8). Ik zit dus te twijfelen tussen een flash speler en een hdd speler. En als het een flash speler wordt, dan wordt dat zeker weten de Iriver IFP-795 van 512 mb. Een hdd speler weet ik nog niet maar ik zat te denken aan een Creative MuVo2 4 gb, of een Ipod mini, in ieder geval in die richting. Nou zat ik de voordelen een beetje te bedenken van elk soort.

Een aantal (voor mij belangrijke) notities van de flash speler van Iriver:
    Niet superveel geheugen (512 mb)
    Geen bewegende delen, dus geschikt voor sporten (hardlopen)
    Klein
    Lange batterijduur (+/- 40 uur)
    Ogg ondersteuning
    Goede geluidskwaliteit en goede oordopjes
    Kan geen films (700+ mb) dragen
    Voice recording

tegenover:

Een hdd speler (bijv. de MuVo2):
    Veel geheugen (4 gb)
    Bewegende delen, dus niet geschikt voor sporten
    Grotere afmetingen
    Korte batterijduur (10-12 uur)
    Redelijke goede geluidskwaliteit, oordopjes zijn niet erg goed
    Kan ook grote bestanden dragen (films ed.)
    Geen voicerecording

Het lijkt alsof de Iriver meer voordelen heeft, maar het ene weegt natuurlijk meer dan het andere. Geluidskwaliteit vind ik bijvoorbeeld erg belangrijk, maar het grote geheugen trekt me ook ontzettend (als ik op vakantie ga wil ik natuurlijk wel wat cd's mee kunnen nemen). Echt een dilema dus. :'-(

Edit: Ik vergeet natuurlijk de prijs te vermelden :eek:. De Iriver kost 229, en de Creative MuVo2 heb ik bij een winkel voor 217 zien liggen.

Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Creative Zen Touch:

- 20 GB +/- 7.500 - 10.000 nrs
    - beschermhoes meegeleverd
    - Afspeeltijd 20 a 24 uur...(ipod 6 a 8)
    - Niet duur (250 euro)
    - blauw scherm
    - Gratis 50 nrs van een een of ander chinees klassiek muziek koor :+

heb em zelf ook en ben er erg tervreden over..

Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  7. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen al voor die 50 nrs koop ik hem. :p

Maar je hebt er nog geen problemen gehad ofzo? En is de geluidskwaliteit nog wat?

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Dat slaat dus nergens op. Als je hem gewoon laat afspelen en hem op normaal geluidsvolume zet dat haal je makkelijk de 12 uur. Waarschijnlijk nog wel een uurtje langer. Verder krijg je bij de ipod geen beschermhoesje en 50 nummers die je er toch meteen vanaf gooit. Tenzij je natuurlijk net van die muziek houd O-) En bij ipod krijg je een veel mooier design(ik weet het het is persoonlijk, maar velen zijn het er met me overeens), en je hebt echt kwaliteit. Overigens zal die creative ook goede kwaliteit zijn. Geluidskwaliteit van de ipod vind ik errug goed, zelfs met standaard oordopjes. Al vinden die oordopjes het niet heel prettig als je hem op de luidste stand zet... :p

Laatst bewerkt: 13 okt 2004
  9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies, daarom heb ik hem ook gekocht natuurlijk doh |:- :+

Problemen? ja een keer.. ik liet hem van 1,20 - 1,50meter vallen bam op de grond.. scherm e.d was allemaal nog intact maar het scherm bleef wel hangen (sloeg vast) maar zit zo`n reset knop op en dan reset je hem, en hij begint weer bij het nummer waar je voor het ''vast-hangen'' gebleven was _O_

Tja ipod zal dan wel mooier dit mooier dat, maar ik heb liever 20GB i.p.v ipod-mini-4-gb voor 10 euro meer zelfs...

en daarbij, +/- 24 uur is wel iets meer dan 12 uur:p

Nadeel?
    Afgooien? heb 19.7200MB (ofzo) geheugen waarom zou ik die eraf gooien..
    vind het wel grappig om naar te luisteren soms.

Laatst bewerkt: 13 okt 2004
  10. Kappy

Kappy koekenbakker

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de blokker verkopen ze nu een mp3 speler van 128 mb voor 50 euro, en ik ben er heel tevreden mee:).

11. Vuilnisman

Vuilnisman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je zelf wel een iPod? of heb je er een gehad?
    Als die batterij kapot is moet je gewoon je iPod naar Apple sturen
    En ik weet niet waar jij je muziek vandaan haalt maar ik kom nog overal MP3'S tegen

Er is zeker wel een nadeel als er geen hoesje of zo voor bescherming bijzit. krijg hele irritante krasjes op je scherm
    Daarom heb ik meteen een Iskin gekocht toen ik me iPod kocht

Goh als je al die spelletjes en zo gaat gebruiken en veel nummers overslaat is de afspeeltijd idd korter

Laatst bewerkt: 14 okt 2004
  12. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    http://www.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=10795

De Creative Zen Micro.

Klinkt erg mooi, en het design ziet er erg strak uit :9
    Kan alleen nergens een prijsindicatie vinden.

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Kijk dit ziet er tenminste goed uit. De ipod blijf ik wat slicker vinden, maar het komt wat mij betreft al heel erg in de buurt. En dan 5 gig, dus kan goed concureren met de mini van ipod. Ja ziet er goed uit. Ik zal ook wel ff kijken of ik de rpijs voor dit beestje kan vinden :9 Niet dat ik hem ga halen want ik ben nog steeds erg blij met mn ipod 20 gig versie :)

14. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik wil ook een nieuwe mp3 speler, ik zag deze bij Dynabyte. Heeft iemand er ervaring mee?

MP3-speler met FM radio • 256 MB • Helder blauw verlicht display • Voor MP3 en WMA • Multiple Mode Equalizer • 240 min. MP3/WMA muziek bij 128Kbps • 960 min. Digital Voice Recording • 12 Maanden garantie

59,95

Mooie prijs, maar is het ook wat?

15. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Net gevonden op Breekpunt:
    Creative wil met de introductie van de Zen Micro een nieuw tijdperk voor digitale audiospelers inluiden.

De Zen Micro is met zijn afmetingen van 84 mm x 51 mm x 19 mm vrij klein. Voor de navigatie heeft de gebruiker voldoende aan één vinger. De batterij van de Zen Micro biedt een speelduur van 12 uur, is oplaadbaar en verwisselbaar.

Wie niet genoeg heeft aan de muziek die op deZen Micro is opgeslagen, volgens Creative is er plaats voor maximaal 2500 muzieknummers in WMA- of 1250 nummers in MP3-formaat, kan ook gebruik maken van de geïntegreerde FM-radio.

De Zen Micro kan ook als externe harde schijf en als spraakrecorder gebruikt worden. Verder biedt de muziekspeler nog extra functionaliteiten als een adresboek, een kalender, een To Do-lijst en synchronisatie met Microsoft Outlook.

De Zen Micro is beschikbaar in 10 verschillende kleuren - zilver, zwart, rood, oranje, groen, roze, paars, wit, lichtblauw of donkerblauw. Het apparaatje wordt geleverd met een riemclip die tevens als houder dienst doet, een oortelefoon met dynamische basrespons, een beschermend draaghoesje, een USB 2.0-kabel en een stroomadapter.

De Creative Zen Micro is vanaf november beschikbaar. De adviesprijs bedraagt € 279,- inclusief BTW.

€280 :eek: Kan je beter die van 20 Gig kopen :confused:

Link: http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=9833

Laatst bewerkt: 29 okt 2004
  16. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken een paar mensen die ook van die goedkope mp3spelers hebben en die zijn meestal na 3 maanden kapot.

17. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja dat isw aar, maar je hebt wel een jaartje garantie. Ach, ik moet gewoon nog ff doorsparen.

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Zou ik idd maar doen. Als je echt kwaliteit wilt moet je natuurlijk gewoon aan de ipod, iriver of creative zen gaan. :)

19. the_x-gamer

the_x-gamer Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net deze besteld. 1,5GB vind ik meer als genoeg geheugen. :)

Ik zal jullie late wetren wat ik er van vind.

20. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5

Deel Deze Pagina