1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Mp3-spelers]Creative spelers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door EvilWasp, 9 mei 2004.

  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Het alarm werkt niet goed, is te zacht. Althans, niemand wordt er wakker van en spelletjes doe je toch niet op je mp3 speler... Agenda is wel handig voor sommige misschien.

    De iRiver heeft geen plastic... de iPod wel (of is dat ook geen plastic?). Die iRiver is van magnesium. Dat van dat pookje slaat nergens op, bijna alle irivers hebben zon ding en dr is niks mis mee. Behalve dat je soms dr over heen schiet door te weinig grip. Jij bent de eerste die dat verzind van dat pookje :) iRiver is 1 van de beste merken van MP3-spelers en denk je nu zelf dat ze het belangrijkste onderdeel van de speler niet goed doen?
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2004
  2. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    @ Amarant: Bedankt voor je topuitleg _O_

    Ik heb naar de iPod gekeken. Heb ook gehoord dat er veel minpuntjes aanzitten.

    De iRiver is gewoon inderdaad een erg mooi ding. Ik dacht altijd dat ie van HP zou zijn, maar dat is dus niet zo ben ik onlangs achter gekomen.
    De iRiver kost dus 370 euro?

    Ik zag ook flink wat Creative mp3 spelers. Weet iemand hiervan de voor- en nadelen?
     
  3. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    noh, heb je mijn uitleg niet gezien?! :mad: ;) :)
     
  4. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Nu wel :p

    Top uitleg ook trouwens _O_
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier nog wat uitleg en specs enzo van een winkel.

    Tgaat over de iRiver iHP-120

    De harddisk speler van iRiver is de iHP120. De iHP120 wordt uitgevoerd met een harddisk van 20GB = 20000MB. Dat is ruim voldoende voor 6000 MP3 of 12000 WMA bestanden. Uniek aan deze speler is dat deze ook Ogg Vorbis bestanden afspeelt. U kunt de speler echter ook gebruiken als 'opslagmedium' voor andere PC bestanden. Door de snelle overdracht van USB 2.0 is het een kwestie van minuten om de iHP120 met uw volledige MP3, WMA of Ogg Vorbis muziek collectie te vullen. Het navigeren gaat bij de harddisk spelers meestal met een navigatie scroll wheel. iRiver heeft hier ook voor gekozen, met dit scroll wheel navigeert u door de menu's, directories, en tracks. Het grote licht blauwe verlichte display van de speler en afstandsbediening van de iHP120 is zeer goed leesbaar in het donker of als de zon op het display schijnt. De ingebouwde lithium batterij haalt een speelduur tot 16 uur. Voor de behuizing van de iHP120 wordt gedeeltelijk magnesium gebruikt, dit is een bijzonder sterk en krasvast materiaal en weegt haast niets, de speler weegt net 160 gram. De optical line-in ingang maakt het mogelijk om zonder kwaliteitsverlies van een andere digitale of analoge bron bijvoorbeeld een Minidisk of Hifi set muziek of spraak op te nemen, de optical line-out uitgang daarentegen geeft het geluid digitaal of analoog weer (afhankelijk welke line-out kabel gebruikt wordt) en kan doormiddel van een optical kabel bijvoorbeeld op een geluidskaart van een PC worden aangesloten. Verder is de iHP120 firmware upgradable, beschikt over een FM tuner met 20 presets en 5 vooraf ingestelde (+ 1 handmatige) equalizer modes.

    Specificaties
    Standaard geheugen 20GB harddisk
    Geheugen uitbreiding niet mogelijk
    Ondersteunde formaten MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis
    Grafische LCD display met backlight
    Grafische LCD afstandsbediening met backlight
    ID3-tag support
    Connectiviteit USB 2.0 (USB 1.1 compatible)
    Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
    Firmware upgradeable
    12MB DRAM anti shock buffer
    Stereo oortelefoon set
    Beschermhoes meegeleverd
    Maximaal vermogen 2x 20mW
    Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
    Batterijtype 1300mAh Lithium-ion batterij
    Batterij speelduur tot 16 uur
    Afmetingen 60mm x 19mm x 105mm
    Gewicht 160 Gram incl. batterij
    5 + 1 handmatig equalizer presets
    Xtreme EQ - Xtreme 3D
    Signal to Noise speler > 90DB
    Signal to Noise tuner > 50DB
    Kleur aluminium met antraciet champagne
    Behuizing magnesium
    FM tuner
    Voice recorder en FM recorder
    Direct MP3 encoder (line-in)
    Optical Output (digitale line-out uitgang)
    2 jaar volledige fabrieksgarantie
    Website fabrikant www.iRiver.com
    Ondersteunde besturingssystemen

    Windows 98/ME/2000/XP
    Mac Os X
    In de doos

    iRiver iHP120 Jukebox 20GB
    LCD afstandsbediening
    Stereo oor telefoon
    Opname microfoontje met clip
    Oor telefoon verlengkabeltje
    AC adapter 220v
    Lederen beschermhoes met riemclip
    USB aansluitingskabel
    Line in kabel - encoder kabel
    Handleiding
    Software CD en Driver
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2004
  6. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Mooi :)

    De prijs ervan is?
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Het goedkoopste issie op dit moment online bij http://www.mmport.nl/. Hij is ook nog 370 ergens anders maar daar moet je nog 8 euro nog wat verzend kosten betalen. Bij mmport heb je geen verzendkosten.

    Als je nog vragen hebt ofzo moet je maar ff roepen. Kweet ondertussen alles van dat ding :)

    EDIT: Kzag trouwens dat vanaf 17-31 mei de MP3 weken bij www.informatique.nl zijn. Misschien dat hij dan nog goedkoper wordt. Maar dat zullen we wel zien :)

    EDIT2: Hier een deeplink naar de iHP: http://www.mmport.nl/?doc=product&id=22
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2004
  8. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik schrok me toch echt ff dood vandaag, ik zag de iPod Mini in het assortiment staan (op internet, dat wel) van dixons. Ik dacht woehoe ze hebben er een paar uit amerika ofzo! Blijkt dus een pre-order te zijn. :'-(
    Ipod Mini Pre-order actie bij de dixons
    Ik ga wel ff kijken of ze hem al in de winkel hebben staan, maar ik denk het niet.
     
  9. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor iedereen die twijfelt over de iRiver iHP120 wil ik maar 1 ding zeggen: kopen!! Heb zelf de 'oude' iHP100 al bijna een jaar en ben er echt zeer tevreden over, perfect geluid, simpel in gebruik, stevig, mooi design. Zelf zou ik geen iPod nemen, de geluidskwaliteit is echt stukken minder in vergelijking met de iRiver. Enig nadeel aan de iRiver is de koptelefoon die je erbij krijgt, die moet je echt direct vervangen door bijvoorbeeld mooie Sony Groove dopjes en de radiokwaliteit is echt zeer matig. Voor de rest niets meer dan lof.
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Thx :) Nou Chief, dit soort reacties vond ik dus overal op die forums... ook wat vergelijking tests enzo bekeken en allemaal t zelfde... Kopen, nu :p

    Dat van die radio verschild nog al was ik achter gekomen... Bij de 1 is het heel slecht en de ander weer wel goed. Black, die line-in, werkt die een beetje goed? Dat was het enige wat ik nergens kon vinden :\
     
  11. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat werkt prima, neem aan dat je het voor opnemen gaat gebruiken. Kwaliteit van de line-in en line-out is echt prima, mag ook wel met die optische uitgang. Ik gebruik de line-in meestal voor het opnemen van webradio die niet te streamen is, aansluiten op de line-out van je pc, opnemen in 160 kbps en je hebt echt prima geluidskwaliteit.
     
  12. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga volgend weekend is voor de iRiver 120 kijken.

    Zoals ik lees zijn de originele oordopjes die je erbij krijgt niet top dus.
    Die moet ik ook maar los erbij kopen dan als ik eventueel een iRiver 120 koop.

    Bedankt voor info _O_
     
  13. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, je moet echt andere kopen, die Sennheiser dopjes die je erbij krijgt zijn echt 3 keer niks, veel to dof en mat geluid. Koop liever een paar echt goede dopjes zodat je optimaal kan genieten van de sublieme geluidskwaliteit van de iRiver.
     
  14. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Sennheiser is toch een topmerk?

    Ga is naar een winkel en kijk naar dat merk. Je betaald echt veel geld.

    Welke dopjes adviseer je zoal? Weet jij gebruikers ervaringen met bepaalde merk oordopjes + type?
     
  15. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het zeker, alleen niet voor de kleine dopjes. Voor open en gesloten hoofdtelefoons is dit echt een van de topmerken, heb er zelf ook al jaren een die zo'n mooi geluid heeft. Voor mijn iRiver gebruik in nu Sony Groove dopjes, die waren 2 jaar geleden iets van € 30,- en geven een prima geluid IMO, erg zuiver en mooie bassen. Sony heeft erg goede kleine dopjes en slechte koptelefoons IMO, het omgedraaide van Sennheiser dus :)
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Sennheiser dopjes zijn goed in kwaliteit/prijs verhouding maar de dopjes die drbij zitten bevalt niet iedereen nee... Ikzelf ga sony EX71SL's ofzo kopen. Khoorde dat dat wel goed doppies zijn :)

    Chief, wil je schelpen of echt doppies? Als je echt super geluid wilt en het geld er voor over heb raad ik je de Shure E serie aan, betaal je wel heel veel voor, minimaal 100, je hebt ze ook voor 300 enzo. Maar voor de meesten is dat wat te duur. Dan zijn vooral goed dopjes die EX71SL's.

    Als je liever schelpen wilt moeje t ff zeggen wat dan kijk ik wel ff voor je :)

    EDIT: En als je dus gewoon doppies wilt dan geef ik je nog wel wat info over die bovenstaande :)

    Damn... lijk wel verkoper :)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2004
  17. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    _O_ _O_ _O_

    Met jou ook is op Live gamen. Voeg me toe ofzo O-)

    Ja, je lijkt wel verkoper. Ga solliciteren bij Dixons ofzo.

    Zoals je las in de aankoop thread... heb ik gister een boel gekocht behalve.. ja... een mp3 speler. Ff wat minderen mag dus wel vindt ik ;) .
    Ik ga komende weekend ernaar kijken.

    Die dopjes van 100 euro die je zegt zeggen me niets. Heb je er plaatje van? Zijn ze gewoon in winkels te koop of bij speciaal zaken?
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou wel willen soliciteren maar ben 13 :p Bijna 14 maar goed... :+


    Hier wat info over die Shure's:
    [​IMG]
    Dat zijn de E2's. Je hebt de E1 t/m de E5

    Ze waren eerst bedoeld voor de muziek industrie omdat ze alles afsluiten van je oor zegmaar. Je hoort gewoon niks meer van de omgeving. Het geluid wordt ook als t ware op je trommelvlies geprojecteerd. Hier schema'tje van de E2

    Transducer Type: dynamic high energy
    Sensitivity (at 1 kHz): 105 dB SPL/mW
    Impedance (at 1 kHz) 16 ohms
    Output Connector: Gold-plated stereo, 3.5 mm (1/8-inch) phone plug
    Cable Length: 1.57 m (62 in.)

    Dan heb je de E3 nog:
    [​IMG]
    Transducer Type: single low mass/high energy
    Sensitivity (at 1 kHz): 115 dB SPL/mW
    Impedance (at 1 kHz) 26 ohms
    Output Connector: Gold-plated stereo, 3.5 mm (1/8-inch) phone plug
    Cable Length: 1.57 m (62 in.)

    De E4 is dood dus hier de E5:
    [​IMG]
    Transducer Type: dual low mass/high energy
    Sensitivity (at 1 kHz): 122 dB SPL/mW
    Impedance (at 1 kHz) 110 ohms
    Output Connector: Gold-plated stereo, 3.5 mm (1/8-inch) phone plug
    Cable Length: 1.55 m (61 in.)

    Dan hier nog wat overall info wat voor ze allemaal geld:

    "In Ear Comfort and Clarity

    Sound isolating and unobtrusive Shure earphones are designed specifically for use with Shure PSM systems and deliver the incredible sound and performance that ear buds and other headphones simply can't. Don't go In Ear without them.

    Along with their high fidelity, full-bandwidth transducers, the natural design of these stereo earphones allows them to rest comfortably in the ear, providing a tight seal for sound isolation and a snug, secure fit. Shure Sound Isolating Earphones can be used with a variety of foam, flex, or triple flange accessory sleeves to get a personal fit tailored to your ears. The universal 3.5mm (1/8 in.) plug connects to Shure's PSM body pack receivers, as well as many other personal audio applications where high fidelity is deemed appropriate."

    Iedereen die ze heeft is dr heel blij mee. Het enige nadeel is dat je ze niet zo 1 2 3 kan kopen in een winkel op de hoek. Moet je ergens online kopen. Dus voor de zoveelste keer: Roep maar als je wat winkels wil :+

    Hijg... hijg... ff kijken of dixons nog een 13 jarige verkoper nodig heeft :+

    EDIT: Die shure PSM's hebben niets met mp3 spelers enzo te maken.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2004
  19. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Net wat ik wil.

    Oordopjes die alles afsluiten.
    Als ik altijd oordopjes in heb moet ik ze soms aandrukken of vastblijven houden om fatsoenlijk te horen.

    Met die heb je dat niet meer denk ik.
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dan heb je normale dopjes, de inear dopjes die gaan in je gehoorgang dus die blijven wel vast zitten. Die EX71SL's zijn ook In-Ear. Ik wil die shure's ook wel maar dan moet ik echt geld hebben en dat heb ik niet bepaald (geen werk en weinig zakgeld). Ik zou als ik jou was niet voor de E5 gaan, die zijn 500 dollar en ik denk dat dat wat te veel van het goede is hehe :). Misschien een optie voor mij om ze 2e hands te kopen maar dat vind ik ook weer een beetje... ja niet leuk :).

    Trouwens, qua draag comfort zijn de Sennheisers ook niet al te best. Bij de EXjes en Shure's is dat echt super. Vooral bij de Shure's natuurlijk.

    Maarre Chief, hoeveel ben je bereid om te betalen voor die dopjes? Dan zoek ik wel even voor je waar en welke je dan het beste kan kopen :).

    Hoe kom jij eigenlijk aan al dat geld :p
     

Deel Deze Pagina