Mr. President.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Outlander, 10 okt 2004.

1. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Min of meer bij toeval volg ik de tv-debatten rondom de komende presidentsverkiezing in de US. Bush of Kerry...???

Vanmorgen het zogenaamde "bobbel-debat". Een stevige discussie waarin de kandidaten Bush en Kerry elkaar met feiten (percentage's en getallen) bestookten. Lekker duidelijk en je kunt eenvoudig vatstellen wie uitspraken doet die op gespannen voet staan met de waarheid. Wat een feitenkennis hebben deze mannen. De discussie is stevig, maar zonder schreeuwerig te worden. Ik denk dat er een nieuwe trend gezet wordt. Het media circus op z'n best.

Ik denk dat het tijd wordt dat we in Nederland de monarchie afschaffen en het amerikaanse systeem invoeren. Gewoon kiezen tussen "goed" en "kwaad".

Eindelijk niet meer die nietszeggende uitspraken van een coalitie... Gewoon de afrekening na vier jaar beleid. Wat heb je waar gemaakt van de beloftes die er gedaan zijn. Afrekenen op basis van prestaties. Dat hoort bij onze tijd!!..

Ik ben het politieke geleuter van onze grijze muizen in de 2e kamer zat.

Bush is er voor de rijken en Kerry voor de middenklasse en de armen. En ze spreken nog eens heldere taal ook. De tv-batten zij de beste programma's die ik de laatste tijd op de tv heb gezien.

Overigen heb ik een weddenschap lopen... ik denk dat ik ga winnen. Het word Kerry!!!

2. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het persoonlijk dom om een persoon zoveel macht te geven. ( al helemaal in een land als Amerika). Het is idd wel zo dat onze regering ook niet de beste is, maar ik heb liever de koningin en de 1e kamer weg, nutteloze personen die teveel geld krijgen. (ons geld). Ik ben redelijk tevreden met onze systeem (dit tegenover de VS) alleen hoeft het allemaal niet zo uitgebreid.

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    O , ja ik volg de amerikaanse politiek al meer dan 20 jaar.
    En het grappige is , dat ze daar niet beter zijn dan bij ons.
    Wat helpt nu die debatten tussen de kandidaten onderling , en dat is juist niets.
    Al de standpunten die zij verdedigen zijn bedacht door hun campagneleiders , die ook op voorhand proberen de vragen van de tegenpartij te peilen zodat hun kandidaten hun antwoord maar af te lezen hebben van een papiertje.
    Daar beloven ze ook vanalles en nog wat om de stemmen van het volk te winnen , juist zoals het er bij ons in volle verkiezingscampagne aan toe gaat.
    En de dag dat ze verkozen zijn , zijn ze ook meteen alle beloften vergeten die ze gemaakt hebben tijdens hun campagne , net zoals hier.
    Het stuit me tegen de borst dat telkens de mensen geloven wat die heren zeggen , en die telkens als ze verkozen zijn het nalaten om hun veelgedane beloftes te vervullen.
    In de reclamewereld is er een wet van kracht , en die zegt dat waar je reclame voor maakt dat het ook waar moet zijn.
    Daarom vindt ik dat men deze wet zou moeten uitbereiden ook op politiek gebied ,zodanig dat iedere verkozen politieker er dan zal op toezien dat wat hij beloofd heeft ook effectief zal uitgevoerd worden , zoniet op straffe van boete en gevangenisstraf :+ :+
    edit: je moet weten over bush , dat toen hij gouverneur van de staat texas was hij geen een keer gratie verleend heeft bij een executie van een ter dood veroordeelde gevangene , en dan moet je maar bedenken dat zo een persoon zomaar tot de machtigste man van de wereld verkozen wordt.
    remember irak , nu komt boven water dat sadam helemaal geen gevaar meer vormde voor de wereld , alleen ons georgke dacht het anders , en het resultaat is bekend.

Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  4. VinZ

VinZ Guest

Dat hele amerikaanse systeem is een en al bullshit. Ze geven miljoenen en miljoenen uit aan die fokking campagnes en het de gene die de ander het meest zwart heeft gemaakt die wint.

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    goed gezien kerel , dat is typisch amerika , good talk , good looks en get to win a debat; meer moet dat niet zijn.
    Het is bewezen van in de tijd van reagan , zelfs als ge tweederangs zijt , kunt ge daar nog president worden,
    We moeten maar afwachten tot er een echte psychopaat de president van amerika wordt , en als dat gebeurd dan zijn de gevolgen helemaal niet meer te overzien.

6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ah, ik voel het alweer aankomen.

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vind senator Kerry een hele interessante man, iemand die echt tegen oorlog is, ik hoop dat hij wint van die idioot Bush.

Het is altijd kiezen tussen twee kwaden, waarschijnlijk. Wat ik vind is dat de rest van de wereld mee mag beslissen wie er het machtigste land van de wereld gaat besturen. Dan weten we natuurlijk zeker dat Bush binnen de kortste keren in de cel zit. Waar hij hoort. (naast Sadam, zijn grote vriend en speelpop) :)

Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  8. Victor

Victor Guest

Kerry moet winnen dan zijn we tenminste van Bush af

Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2004
  9. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    precies kerry moet winnen dan zijn we van die idioot bush af.
    maar eigenlijk heb ik Echt geen intresse voor dit bullshit in amerika.
    ik vind ze alle 2 dom.:)

10. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Mja, dacht ik ook! Beide dom.

Maar toen zag ik interessante documantaire over John Kerry's leven, en hoe hij na de Vietnam oorlog tegen deze oorlog vocht. Dat was best wel indrukwekkend, en ik ben dan ook overtuigd dat deze man best wel eens goede dingen kan betekenen voor dat rare Amerika.

Tja, over Bush kunnen we kort zijn. Die denk dat hij de heilige stijder van God is ofzo. Die gozer is gewoon helemaal gestoord en gaat nog veeeel meer problemen veroorzaken als die langer aan de macht blijft.

Zoals ik al zei, met zo'n machtig land, vind ik dat de rest van de wereld daar ook over mag stemmen, maar goed. :+ Dat willen zij natuurlijk niet. Samenwerken staat niet in hun woordenboek, althans nog niet. Laten we hopen Kerry daar verandering in kan brengen als hij gekozen wordt.

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Na de debatten ben ik in elk geval al een stuk positiever over Kerry. Hij heeft echt aangetoond dat hij het presidentschap waarschijnlijk wel aan kan en heeft meer weg van een president dan W zelf, op het moment.

Ik ben niet echt voor of tegen iemand (nog), maar ik zou het niet erg vinden om Kerry te zien winnen. Hij zal waarschijnlijk de banden met het buitenland weer goedmaken en zijn we eindelijk van dat Amerika-gehaat af.. Ten minste, in Europa.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

In tegenstelling tot Bush is Kerry iemand die ervan houdt ver deproblematiek na te denken en echt de zaken te bestuderen. Kerry is echt ene pliticus. Bush is meer een soort Reagan, die goed kan vertellen wat hem is ingefluisterd.

13. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat heb je in Amerika he... maar wat Mirik zei, over dat wij mee zouden mogen beslissen over wie president wordt, is toch belachelijk. Jij wilt toch ook niet dat zij zich met ons land bemoeien... we moeten ons zowiezo buiten de verkiezingen van andere landen houden. Daarvoor zijn het 'andere' landen.

14. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, wat ik me wel afvraag is wat het echte doel van deze thread is. Het republiek worden van Nederland? In dit geval loopt hier al een thread over: Klik :).

15. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Bush is een idioot, ieder1 is beter dan hem (nouja, iedereen is wat overdrven, maar wel veel.)

ik hoop dus ook dat die andere dude wint, maar t kan me eigenlijk niet zoveel schelen :)

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Heb jij er wel eens bij stil gestaan dat wie ook er president van amerika wordt , dit grote gevolgen heeft voor de rest van de wereld.
    Je mag er maar niet aan denken aan de hoeveelheid kernwapens die amerika bezit , vele malen groter dan er nodig is om de hele wereld te vernietigen.
    En dan moet je maar afwachten wat daar president wordt , een normale gematigde amerikaan , of een psychopaatje type bush.
    Ik zal je een voorbeeld geven wat betreft bush, en dat is in het voorjaar heeft er in belgie in het weekblad humo een artikel gestaan waarin er veel kritiek op president bush werd geuit , en prompt werd hier op gereageerd door de amerikaanse consul , die de belgische regering verweet dat men negatief schreef over de amerikaanse president;

17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Daardoor bestaat er divisie en oorlog in de wereld. Omdat mensne niet willen accepteren dat alle mensen gewoon mensen zijn. Stel nou dat mensen in de derde wereld mee mochten stemmen over wat er in de rijke landen zou gebeuren?

Dan zouden wij er allemaal 'op achteruit' gaan, in zo verre dat we nog steeds stinkend rijk waren in vergelijking, en hun misschien een beetje d'r op vooruit. Is dat de moeite niet waard?

Omdat jij en zo veel mensen vroeger en vandaag zo nodig 'verschillend' willen, of denken te zijn, waren er vroeger slaven, is er nog steeds racisme en discriminatie, en gebeurt er nooit wat in de wereld wat goed is voor ALLE mensen.

Hoe moeilijk is 't nou om dit te beseffen weetje? Hoe ingewikkeld is 't om te begrijpen dat als je een wereld wilt creeren waarin iedereen gelijk behandeld wordt, en gelijke rechten heeft, en niemand hoeft te lijden. Je daar allemaal samen voor moet strijden, tegelijkertijd.

Helemaal in het geval van het land dat volgens eigen zeggen 'de wereld moet leiden'. Zij moeten HET voorbeeld zijn voor de rest van de wereld met hoe zij de rest van de wereld helpen, ondersteunen en opbouwen. Het nihilistische gedachtengoed dat alles draait om jou, jou, jou en de mensen om je heen, zal uiteindelijk heel goed mogelijk de pijnlijke en vurige ondergang zijn van het mensenras.

Sheez, weetje, hoe ingewikkeld is dat nou, om een keer niet aan jezelf te denken maar aan was goed is voor iedereen. Niet aan rijker worden, maar aan balans in de wereld, aan het helpen van de armen, en de verantwoordelijkheid die de rijken daar in spelen. Precies om die reden dat mensen zo denken "wat kan ons 't schelen als WIJ 't maar goed hebben." Is er oorlog, verdriet en lijden in de wereld. :{

18. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wanneer het laatste debat is. Ik heb gelezen dat Kerry een kleine voorsprong heeft. Ik denk dat het een gelopen race is.

Als je naar de "tijdgeest" kijkt heeft Bush geen kans. Hij heeft wat in gang gezet, maar kan het niet afmaken. Hij had geen plan voor de vrede. Dacht alleen aan de profit voor de wederopbouw. Terecht dat hij hier aan ten gronde gaat.

Wat ik wel bewonder is de "cowboy-achtige" daadkracht van amerika. Ze doen het toch maar. Wij praten altijd, maar doen niets. De amerikanen doen het omgekeerde.
    Bush is de gangmaker geweest en Kerry mag de oogst binnenhalen.

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Bush heeft voor niets een plan , het enige dat hij doet is dat uitvoeren wat zijn zakenvriendjes hem in het oor fluisteren.
    Hij heeft amerika nu opgescheept met een oorlog die het volk niet wou , en heeft ook gezorgd voor het dieptepuntrecord in de amerikaanse begroting , die is momenteel gigantisch , en is niet bedoeld om de zwakkeren in de maatschappij te helpen , maar gaat voor het grootste deel naar defensie.
    Nog meer bommen , vliegtuigen en tal van andere wapens .
    Als je een texaanse boer aan de macht laat , daar kun je echt wel alles van verwachten .

Deel Deze Pagina