O , ja ik volg de amerikaanse politiek al meer dan 20 jaar.
En het grappige is , dat ze daar niet beter zijn dan bij ons.
Wat helpt nu die debatten tussen de kandidaten onderling , en dat is juist niets.
Al de standpunten die zij verdedigen zijn bedacht door hun campagneleiders , die ook op voorhand proberen de vragen van de tegenpartij te peilen zodat hun kandidaten hun antwoord maar af te lezen hebben van een papiertje.
Daar beloven ze ook vanalles en nog wat om de stemmen van het volk te winnen , juist zoals het er bij ons in volle verkiezingscampagne aan toe gaat.
En de dag dat ze verkozen zijn , zijn ze ook meteen alle beloften vergeten die ze gemaakt hebben tijdens hun campagne , net zoals hier.
Het stuit me tegen de borst dat telkens de mensen geloven wat die heren zeggen , en die telkens als ze verkozen zijn het nalaten om hun veelgedane beloftes te vervullen.
In de reclamewereld is er een wet van kracht , en die zegt dat waar je reclame voor maakt dat het ook waar moet zijn.
Daarom vindt ik dat men deze wet zou moeten uitbereiden ook op politiek gebied ,zodanig dat iedere verkozen politieker er dan zal op toezien dat wat hij beloofd heeft ook effectief zal uitgevoerd worden , zoniet op straffe van boete en gevangenisstraf
edit: je moet weten over bush , dat toen hij gouverneur van de staat texas was hij geen een keer gratie verleend heeft bij een executie van een ter dood veroordeelde gevangene , en dan moet je maar bedenken dat zo een persoon zomaar tot de machtigste man van de wereld verkozen wordt.
remember irak , nu komt boven water dat sadam helemaal geen gevaar meer vormde voor de wereld , alleen ons georgke dacht het anders , en het resultaat is bekend.
Laatst bewerkt: 10 okt 2004