1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] MS points automatisch van je saldo af :(

Discussie in 'Games' gestart door Grave, 14 sep 2010.

  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ik wou even de deal of the week trials proberen. Klik tower Bloxx aan in het dashboard en hij download direct de volledige game ipv de trial game :mad:

    Dus mensen oppassen, als je erop klikt in je dashboard dan download ie Tower Bloxx meteen |:-|:-

    Echt zwaar idioot van Microsoft dat ze zo'n link ervan maken dat je em meteen binnen hengelt en direct van je saldo af gaat.

    Weet iemand waar ik dit bij Microsoft kan aangeven? Dit slaat echt nergens op en ze moeten die link er snel vanaf halen hoe die nu is aangezien dit meer mensen gaat gebeuren als ze ook denken de trial binnen te halen maar ondertussen de volledige game wordt gedownload :mad:
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is wel erg vervelend ja. Ik zou zeggen bel even naar Microsoft support maar de teledienst daar gaat je niet kunnen verderhelpen tenzij je ze zover krijgt om je met iemand anders door te verbinden vrees ik. En dat laatste kunnen of doen ze niet zomaar. Je zou ook eventueel een email kunnen sturen, die misschien sneller verzeild/wordt geforward bij/naar iemand met echte kennis van zake & autoriteit om iets te veranderen...
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja bellen wordt niks en kost me alleen meer geld en tijd en die helpen me idd waarschijnlijk niet verder.

    Mail is wel een goeie optie, al zou ik niet weten naar wie bij Microsoft.

    Tegen de tijd dat het bij Microsoft door dringt is die deal of the week al voorbij en hebben vele mensen per ongeluk een game binnen gekregen die ze helemaal niet wilden hebben omdat hij je niet voor een bevestiging vraagt, omdat je direct al in dat scherm staat :mad:

    Ga wel even een mailtje sturen, maar heb er weinig hoop in.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.957
    Bellen is gratis he..
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja maar mn tijd niet ;) Laatste keer zat ik ook meer dan een half uur in de wacht en had ik volgens mij iemand uit Belgie aan de lijn die niet zo heel veel wist 8)

    Aan de andere kant. Mailtje schiet ook niet altijd op, vooral als je een standaard antwoord terug krijgt die gewoon copy paste ergens uit komt en helemaal niet op mijn vraag in gaat :mad:


    Edit:

    Na aandringen werd ik pas verder geholpen. Ze wilden meer eerst zo afkappen, dat ze me niet konden helpen, nooit MS points terug sturen etc. Na herhaaldelijk aangeven dat ze het niet goed op de marketplace hadden gezet gingen ze er zelf ook eens naar kijken. Bij hun was het wel goed zeiden ze eerst.. Ze hadden geen MS points op hun account staan XD dus jah no shit, dan download ie de volledige game ook niet. Toen es rustig uitgelegd dat ze een naar de eerste 2 games moest kijken bij de deal of the week en dan naar hoe de laatste 2 games erop staan... volgens mij had ze het toen eindelijk door, dat bij de laatste 2 games hij direct de volledige game binnen haald zonder je nog om een bevesting te vragen zoals het hoort, maar dat die games er zo op staan dat hij direct de volledige game binnen haalt.

    Hebben ze nu mn gegevens en wordt ik morgen terug gebeld. Ben benieuwd waar ze morgen mee komen. gaf nog aan dat het me hoofdzakelijk te doen was zodat andere mensen ook niet ongemerkt een game binnen halen die ze helemaal niet wilden hebben, en dat het me hoofdzakelijk erom ging dat ze het goed op de marketplace gingen zetten zodat dit bij veel mensen voorkomen kan worden.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  6. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hier geen last van. als je de deal of the week button aanklikt krijg je de 4 spellen in beeld, als je dan een van de 4 spellen aanklikt gaat hij niet meteen downloaden. Het kan zijn dat je per ongeluk 2 keer hebt gedrukt waardoor hij bij de 2e ging downloaden.

    Als je de demo wilt downloaden moet je dit via het bbrowse menu doen in de game marketplace.
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nope, als je genoeg MS points op je account hebt, gaat hij bij Tower Bloxx en Puzzle Chronicle direct de volledige game binnen halen en vraagt niet nog om een bevestiging (zoals normaal), omdat je namelijk meteen al in het bevestiging scherm zit.

    Even paar pics om te laten zien hoe een game goed op de marketplace staat en hoe ze er fout op staan bij de laatste 2 games.

    [​IMG]
    Spotlight: Deal of the week op de marketplace.


    [​IMG]
    [​IMG]
    Eerste 2 games, staan er goed op. Dit scherm hoor je te zien als je een game aan klikt.



    [​IMG]

    Zo staan Puzzle Chronicle en Tower Bloxx erop. Je komt direct in het bevestiging scherm. Klik je op confirm download dan haalt ie de volledige game binnen 8) Terwijl je nooit op "unlock full game" hebt geklikt. Nee je komt direct op het bevestigings scherm en dan download ie de volledige game. |:- Dus normaal moet je eerste "Unlock Full game" aanklikken en dan krijg je nog eens een bevestiging op je hem echt wil kopen en dan download ie pas. Dat doet ie bij Tower Blox en Puzzle Chronicle namelijk meteen.:mad:


    Dus als je de trials even wil binnen halen, druk je bij de eerste 2 inderdaad de trial aan en bij de andere 2 download ie direct de volledige game omdat hij direct al in het bevestiging scherm staat.

    Dus let goed op hiermee. Ik had pas later door dat de punten eraf waren en dat ie de volledige game gedownload had :mad:
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  8. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik ben met je eens dat de tekst verwarrend kan werken, maar als er staat download game, lijkt het mij logisch dat je het spel koopt.

    Maar dit is hetzelfde scherm als dat je krijgt als je nieuwe points hebt gekocht online als je in een spel zit. Daarom ben ik weggegaan en heb eerst de demo gedownload voor ik hem kocht. Het is heel vervelend als je het spel niet leuk vind, maar ik denk niet dat klagen bij microsoft veel zin heeft.
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ik heb nooit op Unlocke full game geklikt. Alleen download now, in de veronderstelling dat het de demo was aangezien ik niet op full game had geklikt en ook niet een tweede bevestiging heb gekregen zoals het hoort. Ze flikkeren je direct in de bevestiging voor de volle game. Slechte zaak, vooral als je snel even 3 trials wil downloaden en de derde download ineens de volle game is.... Leuk truucje om de game niet correct op de marketplace te zetten.
     
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij trials niet. Wel zo handig als ze consistent blijven met het aanbieden en het gebruik van de juiste teksten (Get Trial / Unlock full) van de trials. Dat is hier blijkbaar verkeerd gegaan.
    Tuurlijk, als je goed oplet kun je zien dat er 400 points worden afgeschreven. Maar dat is niet wat je verwacht als je een Arcade game download.
    Ben benieuwd of ze er dan ook snel werk van maken om het aan te passen.
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik geef toe dat het verwarrend kan zijn, zeker als het 'format' niet hetzelfde is voor alle trial games. Maar ik dacht dat er helemaal niets bij stond van Buy this game ofzo, hier staat toch bovenaan nog steeds This download: 400(P) en dan moet je onderaan nog de download bevestigen.
    Verwarrend is het dus zeker wel, maar helemaal onaangekondigd ook weer niet. Benieuwd of ze het voor je oplossen/je points terug bezorgen. Laat je misschien even iets weten wat er uit de bus komt?
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zeker. Ze zouden me vandaag om 19:30 even bellen. Die punten maakt me niet zoveel uit. Maar ze horen het gewoon goed op de marketplace te zetten. Fout van mij om te denken dat alles goed op de marketplace staat en dat je altijd eerst "Unlock Full Game" moet aanklikken voordat je een game koopt en vervolgens nog een bevestiging krijgt. Want het wil dus ook wel eens voorkomen dat je direct naar de bevestiging wordt gestuurd zonder dat je ooit op de volledige game hebt geklikt.

    Hoop gewoon dat ze er wat van leren en in het vervolg niet weer zulke linken erop zetten. Vooral als je snel even een paar trials wil downloaden kan je snel over het hoofd zien dat je de volledige game direct binnen haalt ipv de trial. Aangezien je nooit op de volledige game hebt geklikt.
     

Deel Deze Pagina