UL 74 kb L 171 ms (175) DL 8539 kb p 18/25 is dit okeej genoeg? de upload is volgens mij een een beetje aan de lage kant of lijkt dat maar ?
In dat zelfde stukje in XBM staat drie regels verder ook welke test je moet doen om te kijken of jouw verbinding goed genoeg is. Heb je die test gedaan? Zo nee, waarom niet? Zo ja, is dan je vraag niet beantwoord? Hier komt nogmaals de truuk om te ontdekken of je mtu te laag staat: Start je PC. Open een DOS window. Tik in: PING -f -l 1436 www.<jouwprovider>.nl Als je een antwoord krijgt met getallen dan is je mtu groot genoeg. Als je een antwoord krijgt "Packet moet worden gefragmenteerd maar dat mag niet" dan heb je misschien een probleem.
ping -f -l 1435 www.xs4all.nl geeft bij mij een normale reply, dus blijkbaar heb ik geen probleem. Daarover verschillen wij dus van mening, he? Even een test... Telnet router... wan mtu 1420... start Xbox... select live... test connection... no problems... select country... Ik kom gewoon in het registratiescherm met een mtu van 1420.. De hele heisa rond 'te kleine mtu' is tot mijn spijt in het leven geroepen door een M$ employee die niet gehinderd wordt door al te veel kennis. De mtu size is een onderdeel van netwerkoptimalisatie en kan bij slechte verbindingen tot verbetering leiden. Bij een doorsnee adsl- of kabel-verbinding, die voldoet aan de ul/dl eisen, heb je zelden of nooit last van een onuiste mtu.
Sorry dat ik niet duidelijk was maar ik bedoelde de vragen of als ik een router gebruik die een mtu heeft die wel groot genoeg is het ook werkt ookal is de mtu van je modem te klein?? en of als ik mn modem tweak het probleem dan ook verholpen is??? Maar ik begrijp dus van jou dat het helemaal niet zo'n probleem is, nou das dan mooi om te horen cker nu je kunt aantonen dat het ook werkt met een te kleine mtu (volgens de door jouw genoemde ms medewerker). Maar kun je misschien als proef op de som de mtu van je modem helemaal laag zetten (ik heb er niet zo veel verstand van maar zeg eens 1200 ofzo of als je de weet de mtu die gelijk is aan die van het alcatel modem). He maar nog een keer sorry voor mn onduidelijkheid en bedankt dat je zo je best doe om ons hier goed over intelichten.
Ik heb het nog ffies getest het alcatel modem zit met een mtu tussen de 1350 en 1375 als ik het goed heb.
ik heb ook een probleem ik connect gewoon alles op automatic en dan krijg ik na het connecten een scherm van "system is updating xbox-live" en even later "can not connect to xbox-live" weet iemand wat ik anders moet doen? (volgens mij heb ik krijg ik geen verbinding met het internet door de mtu van me router die niet hoger kan als 1400. iemand misschien ook dit probleem gehad?
Check ff deze links. Jouw probleem staat er vast tussen. http://www.xbox.com/uk/live/start/connect/faq/support.htm http://www.xbox.com/uk/live/start/connect/troubleshooting.htm In engeland zijn ze wat verder dan hier.:{
Ik ga met Pejannl zn mening mee want hij heeft het angetoond en (zegt ie, ik geloof um) en het lijkt me het logischt. Bovendien denk ik dat het mtu probleem zich ook (eerder) in de us voor had moeten doen dus dat er daar al problemen mee waren. En ik heb er nog nergens wat over gelezen behalve hier.
bij dat dos ding krijg ik 100% packets lost ligt dit aan m'n router heb xs4all BASIC ethernet mdoem met EDIMAX router misschien kan ik daarom ook niet de update downlaoden ieamdn oplossing??
Why do I get the "Xbox Live is not responding" error message? If you have a router and got this error message during account signup (after choosing your Billing Region and selecting the A button to continue) your router might require additional configuration and you might have to configure the MTU (Maximum Transmission Unit) setting of your router. If you are using Windows ICS, there is currently no simple way for you to adjust the MTU value. If you are using a modem that supports an ethernet connection, try connecting Xbox directly to the modem. If you have a USB-only modem and Windows ICS is your only option for connecting and you are experiencing this MTU-related behavior, contact Xbox Support. If you are connecting Xbox directly to your (DSL/Cable) modem (not using a router or Windows ICS), and are experiencing this behavior, contact Xbox Support.
Router & MTU Fixes--"Xbox Live is not responding" error message The first step is to make sure your computer, modem, router and Xbox are connected correctly. 1. Go to the dashboard and run the troubleshooter from the Network Settings menu (select Connect and hit the A button). You will see 4 green circles, indicating that everything is connected successfully (4th test shows "Connected to Xbox Live"). 2. After the 4 tests complete, to see the diagnostic screen select the Y button. If the diagnostic screen shows zero upload speed, zero download speed and 100% packet loss, your router might require additional configuration. The next step is to find out is your router is listed on the Xbox Live Routers and Modems web page in either the "Use These Routers with Xbox Live" or "Use These Routers with Workarounds" sections. If your router is listed in one of the sections, click the links and follow the instructions to configure your router correctly. Finally, you might also have to configure the MTU (Maximum Transmission Unit) setting of your router. On the administrative page of your router (or another admin tool) change the MTU size to 1465 or higher. You can find instructions for accessing the administrative pages for some routers at http://www.xbox.com/live/connect/routers.htm. If you aren't sure about how to configure the MTU settings on your router, refer to your router documentation or contact technical support for the router manufacturer for assistance. If you are having problems configuring the router, to get connected you can bypass the router and connect Xbox directly to the modem. Note Xbox may need to be configured differently to connect directly to the modem. See http://www.xbox.com/LIVE/connect/direct.htm for more details.
ik heb het op mijn linksys router gewoon uitgezet, dus dan heb je er helemaal niks meer mee te maken met dat MTU. gewoon disable aanklikken en alles wordt doorgelaten
Whoehahahaha... Ik ga nu helemaal over de grond! Je hebt maximum MTU uitgezet? Hahaha, dat is het zelfde als wanneer je vertelt dat je de snelweg hebt uitgezet: Dat kan niet. Er is *altijd* een maximum MTU size, om de doodeenvoudige reden dat TCP/IP geen grotere units dan 1500 bytes accepteert. Dat kun je niet uitzetten, want dan werkt je TCP/IP niet meer (en heb je dus geen verbinding meer met de rest van de waerelt. Snappez vous? PS: Voor hen die even schrokken van dit bericht: Rustig maar; de snelweg doet het nog steeds.
Na gebruik van deze test ING -f -l 1436 www.<jouwprovider>.nl krijg ik in beeld dat er geen verlies en dat mijn retourtijd gemiddeld 130ms is. wat zegt dit nu over mijn verbinding en over mijn MTU???
Kijk ook hier reageer ik maar even zelf op. Het is allemaal gelukt, of MTU er uberhaupt iets mee te maken zal ik wel nooit weten, maar het werkte gisteren allemaal prima!!!