Ik heb de vrijdag avond Dragonball Z:Budokai 2 (PS2) gekocht. Ik heb de game al zo'n 10 uur gespeeld en ik heb nog maar 15 characters van de 34 (mag ik erbij zeggen dat vegetto en gotenks zwaar ruleren), dus er zullen zeker nog een paar uurtes bij komen.
Grafisch is ie veel beter dan zijn voorganger die in vergelijking met Budo 2 lelijk is. Dankzij de de cell-shade (ik weet dat ze een andere naam hebben in deze game) heb je nog meer het gevoel dat je naar de cartoon ligt te kijken en dat komt de game zeker ten goede.
Kwa gameplay zijn er weinig veranderingen.
De eerst veranderingen: je kan nu bv. een kamehameha afvuren door alleen een pijltje en cirkelte in te toetsen, dus niet meer heel de knoppencombinatie (ookal kan je het nog op die manier doen).
De tweede verandering: dat je nog meer je joystick moet ronddraaien. Deze keer dient het om de hoeveelheid hits te 'kiezen' of voor de hoeveelheidkracht te 'kiezen' en dan ook nog om een ki-aanval (een zware) van de tegestander proberen te blocken (vage uitleg hé ).
De derde verandering: De fusions. De fusions zijn imo de beste verandering aan de gameplay. Dankzij de fusions kan je met de krachtigste characters spelen. De fusion-dans word gedaan door een knoppencombinatie te doen (na de knoppencombinatie om in de 'dans-mode' te gaan. Doe je deze fout, dan krijg je een ongewenst resultaat (de kenners weten welk resultaat). Doe je deze echter goed, dan krijg je een zeer sterk character. Voor de fusion met de oorbellen moet je niets speciaal doen (buiten de combinatie voor de ringen te gebruiken).
En dan zijn er nog een paar verandering maar die moet je zelf ontdekken.
Kwa muziek zit het ook goed. Er zijn een paar liedjes/deuntjes van Budokai 1 overgenomen en er zijn ook nieuwe. Niet echt de best muziek, maar ik heb al slechter gehoord.
De grootste verandering op het gebied van sound (voor de PAL-versie) is dat de stemmen deze keer in het Amerikaans zijn. Ze worden door alle acteurs gedaan die in het echt ook de stemmen van de personages doen in de echte Amerikaanse versie van DBZ (dus niet die cheap versie die hier wordt vertoond). Of dit een goede of slecht verandering vindt laat ik in het midden.
Laatst bewerkt: 15 nov 2003