Dat weet ik niet. Je weet niet wat voor deal Activision/Treyarch hebben met partijen zoals Microsoft en Sony. Als zei een overeenkomst hebben voor het online suppporten van hun game op een bepaald platform, waarin vermeld staat dat het platform goed moet functioneren. En doet deze dat niet dat ze dan geen verplichtingen hebben richting de gebruikers op het niet goed functionerende platform. En dat de eigenaar van dit platform daar zelf verantwoordelijk voor is. Ik kan me dit goed voorstellen, anders zou een partij zoals TreyArch bij het falen van PSN heel veel geld en tijd inverteren in het netwerk om de game weer speelbaar te maken.
Even ter vergelijking een ander voorbeeld. Stel Hummer maakt een auto, deze kan zowel op de gewone wegen rijden als op een tolweg, met andere woorden ze hebben een stoere terrein wagen waarmee ze adverteren dat je er overal mee op de Nederlandse wegen kan rijden. Stel je koopt die Hummer en je wilt op vakantie naar het andere deel van het land. Je komt bij een tolweg aan, koopt een ticket en je rijd door het poortje. Na 100 meter houd ineens de weg op, en veranderd de weg in een grote zandweg met allemaal kuilen waar je zelfs met een terrein wagen zoals een Hummer niet overheen kan. Je hebt betaald voor je kaartje, je auto en logische wijs wil je het geld terug. Bij wie ga je dan je beklag doen, als je weet dat het niet aan de auto ligt maar aan de weg. Klaag je het wegennet aan of de autofabrikant omdat je je geld terug wilt? En stel je krijgt geen geld terug. Van wie eis je dan, dat de weg wordt gemaakt? Neem aan niet dat je dan Hummer een brief gaat schrijven toch?
Hummer = Treyarch
Tolwegennetbeheerder = Sony / Microsoft
Tolweg = PSN / XBL SILVER
Tolwegkaartje = PSN+ / XBL GOLD
Laatst bewerkt: 21 jan 2011