Naar mijn bescheiden mening heeft Infinity Ward een grote kans laten liggen om het goed te maken met hun "community". Ze hebben een goede game gemaakt die helaas zwaar gebukt ging onder de nodige foutjes, bugs, glitches en andere ellende. Dat kan gebeuren met een game, dat weet je eigenlijk van te voren. Maar dan hadden ze er ook rekening mee moeten houden en daar mensen voor achter de hand moeten hebben om de fouten er snel en goed uit te halen.
Helaas hebben ze dat bij IW niet gedaan. Bedoeld of onbedoeld geef je daar als modern bedrijf het signaal mee af dat je schijt hebt aan je klanten. En vroeg of laat ga je dat merken aan je omzet bij toekomstige producten. Dat is geen slimme marketing strategie op de langere termijn.
Nu hadden ze een geweldige kans om "het goed te maken". Geef de "community" (lees je klanten die jouw hypotheek betalen maar waar je eigenlijk schijt aan hebt) drie nieuwe mappen voor het gebruikelijke bedrag van 800 MS points en geef daar gratis 2 remakes bij om het goed te maken. Iedereen blij, omzet gegarandeerd.
Maar nee, de heren kiezen ervoor om het gewoon 1200 points te laten kosten terwijl de carepackage glitch nog steeds niet verholpen is, matchmaking af en toe een drama is, iedereen last heeft van lag, de host 3 keer per potje veranderd, spelers met de tactical insertion kunnen schieten en meer van dat soort onzin.
Natuurlijk zal de mappack goed verkopen, ik haal hem zelf ook wel, maar blijft het feit dat ze een dikke kans om het een beetje goed te maken bij hun klanten hebben laten lopen. En uiteindelijk zal ze dat meer kosten dan die mappack ze nu oplevert.
Zo, dat wou ik even kwijt
Klik om te vergroten...