Ik heb gister een nieuwe router gehaald nadat de ouwe voor de zoveelste keer begon te trippen en toen helemaal niet meer werkte.. Op zich niet zo’n probleem, want dat ding werkte toch al niet goed. Na veel geknoei heb ik het weer zo ver gekregen dat ik op Xbox Live kan met mijn 360. Alleen nu staat nog steeds mijn NAT op moderate, en die wil ik dus op OPEN hebben. Hier even de situatie:
Beneden staat de router, een Sitecom WL-160.
Die zend draadloos internet naar boven.
En vanaf mijn PC die hier op mijn kamer staat heb ik de internet verbinding gedeeld met mijn 360.
Dit werkt gewoon, en ik heb gewoon verbinding met Live. Alleen staat mijn NAT instelling dus op moderate. Ik begrijp dat je het IP van de 360 statisch moet maken om daarna bepaalde poorten te forwarden. Ik heb via het support gedeelte van microsoft de gegevens ingevuld op mijn 360 om mijn IP statisch te maken, en dat werkt. Maar nu komt het probleem. Via deze site:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/WL-160/Xbox_Live_360.htm heb ik de instructies gevolgd om mijn poorten te forwarden. Maar dan krijg ik deze foutmelding: Invalid IP address! It should be set within the current subnet. Het IP dat ik ingevoerd heb op de Xbox is 192.168.0.2, maar als ik iets anders dan dat invoer op mijn Xbox krijg ik een IP fout. Ik kom er echt niet meer uit. Help me alsjeblieft, want ik kom met geen mogelijkheid in de multiplayer mode van GTA IV…
Klik om te vergroten...