Muren 'verven'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 4 aug 2005.

1. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil dus m'n kamer gaan veranderen, zo'n beetje spaanse / italiaanse / franse sfeer... Dus kwam ik op het idee om te beginnen met de muren,,,

Ik weet alleen niet hoe het heet, of hoe het wordt gemaakt. Ik bedoel zo'n gedraaid effect. (Gewoon wit, en dan alsof er met een plamuurmes halve cirkeltjes worden gemaakt)

Je ziet het wel is bij een italiaan...

Wie o wie weet dit... (En heeft evt. nog andere ideen voor my room)

2. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb ik mijn muren in mijn huisje gemaakt, zal vannavond wel een fototje posten.(zit nu op mijn werk)
    Gemaakt met Alabastine spul, weet de naam niet meer precies.

3. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 4 aug 2005
  4. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    dat noemen ze toch een pleistermuur of nie?

5. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    bedoel je zo muur wat ruw is? zo iets hebben wij in de keuken en in de gang echt vet effect.

uhm... ik wist hoe dat hete en is zeker niet stucadoren.

stucadoren is de wand eigelijk opnieuw of glad maken wadoor het makkelijker te verven of te latexen of behangen is.

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Daar kun je ook gewoon vormen in laten brengen door een stucadoor hoor.

Wij hebben ook in onze keuken gekozen voor een lichte waaiervorm, wat wel een aardig effect geeft.

7. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    je moet alleen er niet te dicht langs lopen of je kop stoten :/

8. marieke

marieke Brrrrrrrrrrrrr

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan dat effect op meerdere manieren verkrijgen:
    granollen (ook wel sierpleister genoemd)
    structuurverf met blokkwast
    stucadoren
    Als je het zelf wilt proberen... veel succes }:]

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb zelf teracotta op m'n muur. Het is verf bedoeld om over een soort structuurlaag te smeren, maar ik heb het er gewoon zo op gedaan. Het leuke is dat er heel veel kleurschakeringen in zitten, het is niet één effen kleur.

10. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    gewoon ff een stucadoor beunhaasje regelen, hem dat laten doen, zo gepiept, wij hebben het ook in de keuken.

11. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    DecoTerra Wandstructuur heet dat spul wat ik op de muur heb zitten.
    Onwijs makkelijk aan te brengen (kan niet mislukken), en omdat het niet zo snel droogt kan je er rustig mee werken.
    Zelf heb ik het vrij grof aangebracht, maar je kan er het iedere vorm die je maar mooi vind aan meegeven.
    Als het dan droog is kan je er verschillende kleuren overheen smeren, mijn kleur is Toscaans rood.
    Erg fijn spul om mee te werken, je kan er zelfs stroomdraad onder verwerken zodat je een mooi lichtje of iets dergelijks onopvallend zomaar uit je muur kan laten komen.

12. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    Vooral onderste foto ziet er mooi uit!

Wat heb je precies gedaan, eerst een grondlak ofzo?
    En vervolgens dat spul gewoon opsmeren? (Wat moet je doen om het zo te krijgen als jij, of komt dat vanzelf bij het drogen?)

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ruud mag hier niet posten, dus krijg je de bijdrage maar via mij ;):

_o/

14. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het gewoon rechtstreeks op de muur smeren, de ondergrond mag alleen geen behang zijn.
    Aanbrengen op de muur heb ik met een driehoekig spatelmes gedaan, je pakt gewoon een flinke klodder en smeren maar. :9
    Dat uitsmeren kan je dus op allerlei manieren doen, net zoals je het zelf wil hebben.
    Als je zou willen kan je het dus ook helemaal vlak maken, maar dan krijg je niet dat effect zoals op de foto.
    Die kleureffecten krijg je door dat spul wat je er opsmeert met een natte spons uit te wrijfen.
    De kleuren moet je uiteraard ook weer van het zelfde merk kopen, het is een soort vettige kleurstof die er overheengaat.
    Hoe vaker je de muur overdoet, hoe donkerder hij wordt.
    Je hebt het dus helemaal zelf in de hand, maak er wat moois van zou ik zeggen. :)

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat TotalSOLO zegt, is idd best wat skills voor nodig.
    Echt stucadoren ben je klauwen met geld aan kwijt, en is dus zonde, lijkt mij.
    En ik weet niet wat er nu op je muren zit, maar als ze kaal zijn, moet er echt een voorstrijk op, anders zuigt het in je muur.
    je kan het beste Ruud's voorbeeld volgen

16. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe Ruud en Totalsolo zijn nogal tegenstrijdig ;)

Mijn muren zijn op dit moment blauw, van oorsprong wit. 't zijn van die puntjes muren... (Gespoten met zo'n apparaat tijdens de bouw van ut huis)

Ik denkt dat ik even een dezer dagen bij jac (jaque?) waas langs ga om te vragen wat ze daar het beste vinden.

Het laten doen is me echt te duur ja.

///edit:
    [​IMG] Dit komt er dan ook nog op de muren. Louvre luiken (Donker / lichtbruin) en schilderijen van Venetie :cool:

Het dat had ik ook nog een moddervet idee voor maar ben er zojuist achter gekome dat dat moeilijk gaat worden.

Laatst bewerkt: 5 aug 2005

Deel Deze Pagina