Goed, het is hier onder de forummembers denk ik inmiddels geen geheim meer dat ik deze dame de mooiste vrouw van de wereld vind....MAAR ze kan ook nog eens verrekte goed zingen en heeft een stem uit duizenden waar geen enkele zangeres ter wereld in mijn ogen ook maar bij in de buurt komt. En over dat muzikale aspect wil ik het hier gaan hebben Leuke foto's van Miss. Aguilera posten doe je maar in de Babes thread, tevens staat mijn PM inbox ook altijd open voor leuke foto's
Eerst even wat info :
Biografie: De vroege jaren
Christina Aguilera werd geboren in Staten Island op 18 december 1980, maar ze groeide hoofdzakelijk op in Pittsburgh (Pennsylvania). Haar vader, Fausto Aguilera, is een sergeant in het Leger van de Verenigde Staten. Fausto is van Ecuadoriaanse afkomst, haar moeder, Shelly Loraine FIidler (die nu Shelly Kearns heet), was een Spaanse vertaalster in Canada, en van Ierse afkomst. Aguilera's ouders ontmoetten elkaar toen Fausto dienst deed in Earnest Harmon Luchtmacht Basis in Newfoundland en Labrador.
Aguilera wilde al een professionele zangeres worden toen ze nog maar net kon praten. Als kind trad ze op in feestjes en in talentenjachten. Ze kreeg al gauw media aandacht en stond bekend als "het kleine meisje met de grote stem".
Ze verscheen in "Star Search" op 15 mei 1990 en zong Ella Fitzgerald's "Sunday Kind of Love", maar ze won niet. Daarna verscheen ze in Pittsburgh's KDKA-TV's "Wake Up with Larry Richert" en zong ze opnieuw hetzelfde liedje. Later zong ze "Vision of Love", Mariah Carey's 1ste single, waarmee ze iedereen met verstomming sloeg omdat ze elke riff en toon. Men zei dat de toen 10-jarige klonk als een 20-jarige.
Tijdens haar jeugd werd ze op school zwaar gepest waardoor ze privé-lessen kreeg en haar meer kon concentreren op haar carrière. Haar 1ste grote rol op TV was in 1993 toen ze meedeed aan "The New Mickey Mouse Club. Haar collega's waren Britney Spears, Justin Timberlake, JC Chasez en Keri Russel.
Aguilera's 1ste hit single was "All I Wanna Do". Ze nam de single op in Japan met de Japanse pop sensatie Keizo Nakanishi. Aguilera nam ook deel aan de internationale zangwedstrijd Golden Stag Festival in Transsylvanië, Roemenië. Daar deelde ze het podium met Sheryl Crow en Diana Ross. In 1998 mocht ze de soundtrack inzingen voor "Mulan" toen ze bewezen had dat ze een hoge, krachtige stem had die de hoge "E" een octaaf boven midden "C" kon zingen op het liedje van Whitney Houston's "Run to You" die ze in haar badkamer had opgenomen. De videoclip die de film moest promoten toonde een jonge Aguilera met kort haar. "Reflection" werd genomineerd voor een Golden Globe voor "Best Original Song for a Motion Picture" in 1998.
Bron : Wikipedia (meer info op diezelfde pagina)
Officiele Christina Website : Klik (site is momenteel under construction, wordt geheel vernieuwd)
Haar bekendste albums :
Christina Aguilera
Tracklist :
1. Genie In A Bottle
2. What A Girl Wants
3. I Turn To You
4. So Emotional
5. Come On Over (All I Want Is You)
6. Reflection
7. Love For All Seasons
8. Somebody's Somebody
9. When You Put Your Hands On Me
10. Blessed
11. Love Will Find A Way
12. Obvious
Christina's debuutalbum. Tja, haar eerste album was naar mijn mening echt zo'n popmeisjes album....niet veel bijzonders dus. Genie In A Bottle vond ik dan ook eigenlijk het enige leuke nummer, ook als ik er nu eentje uit dat album aan zou moeten zetten.
Stripped
Tracklist :
1. Stripped Pt. 1
2. Can't Hold Us Down
3. Walk Away
4. Fighter
5. Infatuation (interlude)
6. Infatuation
7. Loving Me For Me (interlude)
8. Loving Me For Me
9. Impossible
10. Underappreciated
11. Beautiful
12. Make Over
13. Cruz
14. Soar
15. Get Mine, Get Yours
16. Dirrty
17. Stripped Pt. 2
18. The Voice Within
19. I'm OK
20. Singing My Song
Christina shockeert de wereld met haar nieuwe videoclip "Dirrty", waarin ze zich van een heel andere kant laat zien. "Slettenimago" of niet, Christina komt met dit album een stuk volwassener over en dit merk je ook als je naar haar teksten luistert. Hoewel "Dirrty" gewoon een lekker nummertje is komt ze met "Can't Hold Us Down" op voor het vrouwelijke geslacht. "Beautiful" heeft gewoon een prachtige tekst, "Fighter" klinkt wat stoerder en van haar stem in "The Voice Within" krijg ik gewoon kippenvel.
Andere albums :
Mi Reflejo
Tracklist :
1. Genio Atrapado (Genie In A Bottle)
2. Falsas Esperanzas
3. El Beso Del Final
4. Pero Me Acuerdo De Ti
5. Ven Conmigo (Solamente Tu) (Come On Over)
6. Si No Te Hubiera Conocido - Luis Fonsi
7. Contigo En La Distancia
8. Cuando No Es Contigo
9. Por Siempre Tu (I Turn To You)
10. Una Mujer (What A Girl Wants)
11. Mi Reflejo (Reflection)
Spaanstalig album, in de ogen van veel fans een beter album dan haar debuutalbum.
Just Be Free
Tracklist :
1. Just Be Free
2. By Your Side
3. Move It (dance remix)
4. Our Day Will Come
5. Believe Me
6. Make Me Happy
7. Dream A Dream
8. Move It
9. The Way You Talk To Me
10. Running Out Of Time
11. Believe Me (dance remix)
12. Just Be Free (Spanish version)
Christina in haar wat jongere jaartjes, dit hoor je ook aan haar stem want als je deze vergelijkt met haar zangkwaliteit zoals die in "Stripped" is het duidelijk dat ze flink gegroeid is. Een album met een hoog "Dance" gehalte.
My Kind Of Christmas
Tracklist :
1. Christmas Time
2. This Year
3. Have Yourself A Merry Little Christmas
4. Angels We Have Heard On High
5. Merry Christmas Baby
6. O Holy Night
7. These Are Special Times
8. This Christmas
9. Christmas Song, The
10. Xtina's Christmas
11. Christmas Song, The - (Holiday remix)
Het moge duidelijk zijn : Een kerst CD. Persoonlijk geen ervaring mee, misschien iets voor later dit jaar als de koude winteravonden weer aanbreken
Inmiddels is Christina's nieuwe videoclip "Ain't No Other Man" te zien op diverse muziekzenders. Dit nummer is afkomstig van haar nieuwe album, "Back To Basics", wat deze maand uit zou moeten komen. Aan de videoclip te zien wil Christina met dit album een beetje terugkeren naar de stijl van de jaren '30. Ik vind het in ieder geval alvast een lekker nummertje, ben dan ook zeer benieuwd naar de rest van het album
Back To Basics
Tracklist :
Disc 1
1. Intro (Back to Basics)
2. Ain't No Other Man
3. Back in the Day
4. Still Dirrty
5. F.U.S.S. (Interlude)
6. Thank You
7. Here to Stay
8. Slow Down Baby
9. Without You
10. Understand
11. Pray
12. Oh Mother
Disc 2
1. Save Me From Myself
2. Candyman
3. Mercy On Me
4. Nasty Naughty Boy
5. The Right Man
6. I Got Trouble
7. Welcome
8. Enter The Circus
9. Hurt
Meer info van Wikipedia :
Back to Basics is de 3de volledig Engelstalige studio opname van Christina Aguilera en ook haar eerste dubbel cd. De bevestigde “release” datum voor het album is 15 augustus 2006. Aguilera omschrijft haar volgende cd als een soul opname gecombineerd met elementen van blues en jazz uit de jaren ’20, ’30 en ’40 met hedendaagse invloeden. Ze werkt samen met nieuwe gezichten uit de hip-hop wereld zoals producers DJ Première, Kwame en Mark Ronson. Ze werkt opnieuw samen met Linda Perry, die met Aguilera samenwerkte aan Stripped (2002).
Tijdens het opnemen van dit album gebruikte Aguilera hel rode lippenstift om zich zo beter te kunnen inleven in het lied en de tijdsgeest; om de emotie en de energie weer te geven en vooral tijdens het zingen van de hoge noten. Om zich op het album voor te bereiden omringde zij zich met oude foto’s van Billie Holiday en Pearl Bailey. Ze wilde letterlijk in de kern van die muziek geraken. Acteurs noemen het ‘method acting’ volgens Aguilera is het ‘method singing’.
De visie van Aguilera voor het album ontsproot uit een gedicht dat zij tijdens haar laatste wereldtournee schreef waarin ze zich afvroeg: “Waardoor wil ik echt zingen? Waardoor wil ik echt dansen? Waardoor geniet ik zo van muziek?” Het antwoord bleek Soul en Blues muziek te zijn.
Aguilera contacteerde verschillende producers, waarvan ze dacht genoeg verbeelding te hebben om met haar mee te gaan in de oude blues wereld, via een brief waarin ze haar visie verklaarde. Ook werd er een compilatie van meer dan 30 liederen -vanaf de jaren '20 tot de jaren '60- ingesloten die haar beïnvloedden. Zij moedigde de producenten ook aan om de liederen op de compilatie cd zodanig te verknippen en mee te experimenteren om zo iets nieuws te creëerden."
In februari 2006, tijdens MTV’s TRL Awards speelde ze drie onafgewerkte nummers van haar volgende album', Candy Man, Back to Basics en Ain’t No Other Man, de eerste single van het album. De wereldpremière van Ain't no other man vond plaats tijdens de MTV-Movie Awards. Ook zal ze onder de naam Baby Jane (ze heeft Xtina afgezworen) een paar kleine jazz clubs aandoen om zo haar nieuwe nummers te promoten.
Alle info inclusief de tracklists heb ik ff gauw van internet geplukt en ik heb deze startpost zo snel mogelijk in elkaar gezet. Spelfouten/onjuiste info daarom voorbehouden. Suggesties voor de startpost zijn altijd welkom, ik zal deze mettertijd ook blijven updaten
Barst los en discussieer er op los zou ik zeggen ! Hou het wel netjes, negatief commentaar is prima maar doe het dan op z'n minst onderbouwd. "Afzeikreacties" zonder enige vorm van beargumentering hecht ik geen waarde aan, andere mensen die haar muziek kunnen waarderen waarschijnlijk ook niet. Toedeledokie _0/
Laatst bewerkt: 3 aug 2006