[Muziek]Emo-Rock : Funeral For A Friend

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zeroine 83, 8 dec 2005.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In het kader van muziek, even een threadje naar aanleiding van een van mijn favoriete bands :

http://www.funeralforafriend.com

Funeral For A Friend is :

Gareth Davies - Bass Guitar & Vocals
    Ryan Richards - Drums & Vocals
    Kris Roberts - Lead Guitar
    Darren Smith - Lead Guitar
    Matt Davies - Vocals

Funeral For A friend maakt zogenaamde "Emo-Rock" (ook wel "Emo-Core" genoemd), simpel gezegd stevige Rock-muziek maar dan op een gevoelige manier gebracht d.m.v. de manier waarop gezongen wordt en ook de inhoud van de teksten. Dit zorgt voor de nodige afwisseling in hun nummers, sommigen zijn vrij rustig (in mijn ogen niks mis mee, rustige muziek kan heel chill zijn vind ik), anderen weer snoeihard. Toch zul je in elk nummer het "Emo" gevoel merken tijdens het luisteren. De afkorting "Emo" in "Emo-Rock/Core" staat dus duidelijk voor "Emotional".

Hun debuutalbum "Between Order And Model" telt slechts 4 tracks. Het album "Casually Dressed & Deep In Conversation" mag beschouwd worden als het eerste echte "volle" album (12 tracks), en sinds kort is ook het album "Hours" (11 tracks, 13 als je de bonus tracks meetelt die niet op iedere versie zijn verschenen) verkrijgbaar. Deze 2 laatstgenoemden zijn allebei in mijn bezit :)

De stijl van de muziek is er eentje die je aan moet spreken. Hou je van Rock, dan ist namelijk nog niet gelijk zeker dat je ook van deze stijl houdt. De meningen zijn er erg over verdeeld : Sommigen (waaronder ik dus) zijn er erg over te spreken vanwege de mooie combinatie van harde muziek en goed gebrachtte teksten, afgewisseld met enkele rustige nummers. Anderen vinden het gewoon "zeikmuziek" (een betere omschrijving kunnen ze het blijkbaar niet geven, tenminste niet de mensen die ik erover gehoord heb en die er niet over te spreken zijn), en zo zijn de vooroordelen over mensen die naar deze muziek luisteren de wereld in gekomen : "Emo's zijn mensen die gezamenlijk in een grote groep naar deze muziek luisteren, en gezellig een potje gaan staan janken". Iets wat in mijn ogen nergens op slaat, maar goed dat zal wel zijn omdat ik er niks in herken ;)

Deel in deze thread je mening/ervaring m.b.t. deze muziekstijl (en dan met name over Funeral For A Friend, maar andere bands binnen dit genre mag ook) en praat erover met anderen, wel graag een beetje onderbouwd natuurlijk ;) Wie bekend is met dit genre kan mij vast ook nog wel wat tips geven van andere bands in de Emo-Rock scene, so feel free to do so :)
    Hou je van Rock muziek maar ben je nog niet bekend met dit genre, dan kan ik je aanraden eens wat nummers van ze te luisteren. Misschien vind je het wat, misschien ook niks....uiteindelijk is en blijft smaak toch iets waar niet over te twisten valt ;)

Have fun !

Greetz,
    Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX

Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Emo-rock....rock voor gefrustreerde studenten met een hoge piepstem :D.
    Niet echt mijn ding, alhoewel the Get Up Kids wel cool zijn. Alleen die teksten....mijn vriendin heeft het uitgemaakt boehoehoehoe. En nu gaat weliswaar 90% van de popmuziek over liefde, emo-core gooit daar dan meestal zo'n zeikstem overheen. Anyway, kan leuke muziek zijn. Ohja, Fugazi is ook leuk, maar dat is dan (gelukkig) meer punk te noemen

Inderdaad :D

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je lijkt me behoorlijk bevooroordeeld en scheert mensen over 1 kam in mijn ogen als je het daarmee eens bent, het zal misschien ook wel gebeuren in bepaalde groepen maar in elk geval niet bij mij en vast ook niet bij vele andere mensen die naar deze muziek luisteren. Is een beetje hetzelfde als zeggen dat iedereen die naar Hardcore luistert op die feesten/evenementen pillen slikt, wat misschien ook wel vaak gebeurd, maar lang niet voor elke Hardcore liefhebber zal gelden :) Aan de andere kant zeg je "dat het wel leuke muziek kan zijn".....

Wat is er trouwens mis mee om teksten te schrijven en te zingen, en op die manier je ei kwijt te kunnen, over de wat minder leuke dingen des levens ? Moet het altijd over rozengeur en manenschijn gaan dan ? :confused: Dat is gewoonweg de realiteit niet, het leven kent leuke en minder leuke kanten. Of heb jij een hart van staal en huil je nooit ? ;)
    Wil niet zeggen dat JIJ dat in je muziek moet uiten, maar als die gasten die deze muziek maken dat wel willen doen, wat is daar op tegen dan ? Als je het gezeik vindt zet je het toch gewoon niet aan ? :)

4. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    was paar weken geleden echt super vet in duitsland, haha samen met The Used en nog een paar bands. Ben jij daar toevalling ook geweest Z3R0?

En verder heb ik ontiegelijk veel respect voor onderandere Face Tomorrow en hell is for heroes

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ga eigenlijk nooit naar concerten of festivals, met de uitzondering van een paar keer een tijdje geleden. Funeral For A Friend stond toevallig in het voorprogramma van The Lost Prophets toen in de Melkweg in Amsterdam, daar heb ik de band ook van leren kennen :)

En die anderen die jij noemt, zijn dat ook Emo-Rock bands ? :)

6. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
  7. Ik vind Funeral for a Friend echt niks, als ik Emo of iets wil luisteren dan luister ik wel naar the get up kids, saves the day, fugazi, brand new, mineral etc.

Haaha :D geniaal

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2005
  8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol 8) Dat filmpje is idd wel heel erg....hoezo overdreven en vol vooroordelen ? :9 Maar ik kan er de humor wel van inzien ;)
    Ik herken mezelf er (gelukkig) totaal niet in hoor, mja ik luister naar zoveel verschillende stijlen muziek binnen het alternatieve genre :)

Maar ik zal eens wat muziek van die andere bands die jullie noemen checken, en Boy Sets Fire en Waterdown was toch ook Emo geloof ik ? Is dat ook een beetje te pruimen dat jullie weten ?

9. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Waterdown is zeker te pruimen! My Chemical Romance ook, zal nog wel wat bands voor je opzoeken. Zelf ben ik niet dol op emo-rock maar het is zeker geen slechte muziek. Geef mij maar nu-metal, of de oorspronkelijke metal als old school metallica, Mercyful Fate en Rock bands als Van Halen, AC/DC en Guns n' Roeses. Heerlijk :D.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar noem je ook zeker geen slechte namen op nee :)

EDIT : Welke CD van Waterdown raadt je me aan ? Dan ga ik binnenkort denk ik weer eens een bestelling plaatsen bij de Large :)

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heb niks tegen dat soort teksten, maar de emo-core brengt het op zo'n manier van booeeehoooe mijn meissie is dood en ik ben depresiiiiiief en mijn moeder haat me en alles moet kapot en mijn vader heeft me geadopteerd etc.etc. Een beetje zenuwlijersmuziek 8)

12. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    het ene nummer is erger dan het andere qua tekst hoor da -Z- ;)

ik vind het persoonlijk wel een relaxte band, natuurlijk is het een beter dan het ander maar het klinkt goed.
    beetje burnout style :)

Edit:// dat filmpje is wel erg bevooroordeeld, ik moet zeggen dat ik deze muziek ook niet echt zo ervaar. ik luister ernaar omdat het goed klinkt niet vanwege de teksten.

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    I don't jump around when I go to shows....I must be emo _O_

Geniaal filmpje

14. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
  15. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    ik vin boy sets fire ook vet, hebben laats nog een nieuwe cd uit gebracht. en laatst nog Trivium gezien in de Effenaar

16. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    Filmpje niet te serieus opvatten ;)
    Iedereen snapt dat Emo-Rock fans niet allemaal zo zijn ;)

17. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Emo-Rock: Valt New Found Glory hier ook onder?

Die muziek spreekt me wel aan namelijk :)

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen eigenlijk. Ik ken niet zoveel nummers van ze, maar het zou goed kunnen hoor :)

Uiteindelijk is het soms best lastig om verschillende stijlen echt goed van elkaar te onderscheiden....

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig snappen de meeste mensen hier dat nog wel ja :9 :cool:

En net wat SoulFighter zegt, ik vind het gewoon zwaar goeie muziek....sommige teksten kan ik mezelf ook wel in herkennen, maar uiteindelijk is het voor mij toch de muziek in combinatie met de klanken van de zang (de manier waarop gezongen wordt) die het doen :)

Deel Deze Pagina