[Muziek] Evanescence

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door HellHound, 27 apr 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Gisteren viel deze cd op mijn deurmatje en damn wat is hij goed. Ik had niet gedacht dat er al zo snel een cd zou komen die het zou lukken om Meteora van Linkin Park uit mijn cd-speler te verdrijven, maar Evanescence is het dan toch gelukt.

Fallen is het debuutalbum van Evanescence en wat voor een. De muziek kun je het beste omschrijven als gothrock met nu-metal invloeden. Een soort van kruising tussen Lacuna Coil en Linkin Park als je wil. Zangeres Amy Lee heeft een geweldige stem die zowel geschikt is voor het stevigere rockwerk als de wat meer rustigere nummers. De lyrics zijn net als de riffs zeer goed en het is vooral de mix tussen de hardere nummers (Going Under) en de rustigere nummers (My Immortal, Hello) die deze cd de moeite van het kopen waard maakt.

Mijn absolute favoriete nummers zijn: Going Under (geweldig openings nummer), Bring Me To Life (de debuutsingle die je nu vaak op radio en tv hoort), My Immortal, Tourniquet en Whisper.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb deze besteld, en hoop deze de aankomende week te ontvangen. Ik heb em ook al ge-downloadvan de FTP van een vriend van me, maar vond deze cd zo goed, dat ik em besteld heb bij Bol.com.

En mijn favoriete nummers zijn ; Bring me to life en My Immortal.

Edit : The Orgin was overgens het debuutalbum. Deze cd word niet meer geproduceerd en gaat voor ongeveer 100 US Dollar op www.ebay.com

3. Vliegbeestje

Vliegbeestje KINK FM

Leuk Bevonden:
    0
    Fallen is zekerz een goede CD, maar meteora van Linkin Park is ook zeker zo goed.

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Volgens mij is Fallen het officiele debuut. The Origin werd door de band verkocht bij hun eerste concerten, maar is nooit uitgebracht en kun je dus beschouwen als hun officeuse debuutalbum.

p.s. Voor de mensen die er over zitten te denken om de cd te kopen, voor het geld hoef je het niet te laten want als je hem besteld bij Bol.com kost hij je maar 17,99 (plus verzendkosten).

5. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ga hem (denk ik) morgen kopen bij een cd - winkel in de stad, waar ze ook alle cd's voor 18 euro verkopen, Bring me to life is in ieder geval een goed nummer.

6. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    disturbed zit bij mij nog steeds in de speler geplakt.... :)

7. BreeZe_USA

BreeZe_USA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zucht..

Ik vind alleen Bring me to Life zwaar kicken..

Ik rock wel op Lechuza van Fenix TX (USA, Gestopt HELAAS)

8. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    ja die is ook zeker gaaf, ik vind tourniquet toch wel een van de beste van het album.
    De cd zit non-stop in mn speler 8)

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik heb er veel goede verhalen over gehoord, met welke bands is het mee te vergelijken? Het is toch geen Within Tempation shit?

10. BreeZe_USA

BreeZe_USA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwha, die zangeres lijkt op die van Within Temptation..
    Qua zang lijkt het er op...

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel ik Within Temptation ook wel kan waarderen is het zeker niet zo "zweverig" als WT. Het is gewoon stevigere Gothrock gemengd met nu metal ala Linkin Park.

Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  12. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Spineshank is nog altijd de beste nu - metal achtige band!

13. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    En hij's binnen!
    Evanescence - Fallen is prachtig.
    Wist ik, maar toch.

14. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt een ruk cd. Tjah ieder zijn eigen smaak. Maja iig beter dan trance want das helemaaal verschrikkelijk.

Meteroa schopt kont.

Maja ieder zijn eigen smaak eej.

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dat nog altijd Blindspott....:) Maaruh ik vind dat album van Evanescene niet totaal ruk, maar ik kan niet die hele CD achter elkaar luisteren (ff dat nummer zoeken wat zo stoer is...Bring Me To Life...going under vind ik ook nog wel leuk, maar de rest is toch een b'tje "net niet" voor mij :))

16. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dit nummer luister ik zo ontiegelijk vaak. Al was het alleen maar omdat ze ineens midden in het nummer schreeuwt "I Want To Die". Dat stukje is zo uber:cool:

17. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Prachtige CD. Ben er al een tijd naar aan het luisteren en kan er ook geen genoeg van krijgen! Imagenary is een geweldig mooi nr!! Er zitten goede krachtige nrs op, maar ook wat rustige piano nrs.. top cd.

18. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Voor de liefhebbers van deze cd die de band wel eens live wil horen, zondag 22 juni treden ze op in de 013 in Tilburg.

19. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Heb al kaartjes. ;)

20. Mike

Mike CuraƧao

Leuk Bevonden:
    3
    My immortal... dat was het eerste nummer wat ik van ze hoorde. Als je er aandachtig naar gaat luisteren word je er echt emotioneel door geraakt. Ik althans.

En ook de andere nummers klinken erg goed en ik blijf ze de hele dag door herhalen.

Shriko, wederom bedankt voor deze tip! Jij voorspelt de hits! ;)

Deel Deze Pagina