[Muziek] Gnarls Barkley

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NaZ, 29 mei 2006.

1. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Je kent ze vast wel! Maar voor de gene die het nog nooit van gehoord heeft (foei!=( ) staat hieronder wie en wat ze zijn.

Gnarls Barkley is een Amerikaanse muziekgroep bestaande uit Brian Burton (alias Danger Mouse) en Thomas Calloway (alias Cee-Lo). Het duo werd bekend in 2006 door de single Crazy. De muziek van Gnarls Barkley valt te omschrijven als een mengeling van hiphop, funk en soul.

Gnarls Barkley

Biografie
    De groep werd internationaal bekend na het uitbrengen van hun debuutsingle Crazy. De plaat werd onder meer populair doordat deze veel werd gedraaid op de Britse BBC Radio 1 door Trever Nelson en Zane Lowe, sinds het einde van 2005. Op 3 april 2006 werd het nummer officieel uitgebracht, nadat het al eerder als digitale download was aangeboden. Het nummer schreef geschiedenis omdat het als eerste een nummer 1 positie verwierf in de hitlijsten alleen door het aantal downloads.

Het debuutalbum St. Elsewhere werd op 24 april 2006 in het Verenigd Koninkrijk uitgebracht op het Warner Music-label en zal op 9 mei van hetzelfde jaar in de Verenigde Staten in de verkoop gaan op het Atlantic Records/Downtown Records-label.

c: wikipedia

Wat ik vooral geweldig vind van Gnarls Barkley is hoe ze hiphop, funk, soul combineren. Het resultaat is verbazingwekkend geweldig, moet ik zeggen.
    Vooral hoe ze de muziekstijl 'soul', oké niet zo goed als uitgestorven maar deze muziekstijl wordt nu toch in mindere mate gebruikt.. jammer trouwens, in hun nummers verwerken.

Je kent vast wel de single "Crazy", deze staat op het album St. Elsewhere.

Lijst:

1. "Go-Go Gadget Gospel"
    2. "Crazy"
    3. "St. Elsewhere"
    4. "Gone Daddy Gone"
    5. "Smiley Faces"
    6. "The Boogie Monster"
    7. "Feng Shui"
    8. "Just A Thought"
    9. "Transformer"
    10. "Who Cares?"
    11. "Online"
    12. "Necromancer"
    13. "Storm Coming"
    14. "The Last Time"

Crazy vind ik sowieso goed maar mijn no. 1 is Smiley Faces en No. 2 toch wel Online. Online heeft echt een te tjille beat:)
    Trouwens de clip van smiley faces komt uit op 17 juli.. kan niet wachten.

Wat vinden jullie ervan?

Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  2. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat nummer crazy is zo lekker maar ik luister nooit naar dat soort muziek dus cd ga ik niet kopen ofzo

3. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik had er nog nooit van gehoord, totdat het nummer "crazy" op de tv verscheen. Heb nog geen andere nummers gehoord, maar vind Crazy zeker relaxt klinken. Ik ga maar is op zoek naar meer Gnarls :cool:

4. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    @McSparkle
    You will not be disappointed:)

Crazy staat al een tijdje op een nummer 1, op zich een prestatie maar wat het zo apart maakt is dat het gebaseerd op downloads.. kan je dat voorstellen van alle muziekdownload op nummer 1 staan.. dát is een prestatie:)

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ken ook alleen het nummer Crazy, en vind het wel aardig. Is niet echt mijn muziek, maar kan het wel waarderen. :)

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Zeer relaxerende muziek, heb de cd ook (althans de nummers die erop staan). En moet zeggen dat dit me goed bevalt!

Ook heerlijk om op te zetten tijdens het autorijden in de regen 8)

Jammer dat het zo'n korte cd is

Gone Daddy Gone:D

7. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wacker dan wack. overhypte poep. functioneert beter als onderzetter.

8. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    :{

*vraagt zich in hemelsnaam af waarom iemand reageert zonder zijn mening te onderbouwen bij een topic als deze|:-

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Goeie cd, had em al tijdje, en staat nog regelmatig op... helaas zijn de nummer wel beetje kort allemaal. 2-3,5 minuut ofzo

10. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Tjill nummer & heerlijk beat ja:)

@Grave
    Het is idd jammer dat ze zo kort duren. Dit is dan ook één van de weinige minpunten die ik kan opmerken. Maar voor de rest\o/

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ja is leuke muziek.. en zeker niet overgehyped ofzo.. is totaal niet commercieel.. dat zie je ook wel aan de clip. Cee-lo kende ik al langer.
    Herkende zijn stem ook meteen. Beat van Crazy is ook lekker, dus. Ze zijn goed, maar denk toch net ff te nieuw om nou topic voor te openen. Dan moeten ze nog net wat meer laten horen.

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit bevalt me zeer goed, ik dacht "oh dat is vast een leuke single en verder niks". Maar hier kan ik echt naar luisteren. Dit gaat mee op vakantie. \o/

13. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Dikke bassline heeft dat nummer "Crazy" zeg. _O_ Danger Mouse is natuurlijk ook _O_ .

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Cdtje gisteren gekregen en is direct vier keer volledig door de speakers heen gegaan. Heerlijk :)

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het een paar maanden terug van Modder-Eter gehad, en sindsdien ben ik er nog steeds gek van, album luisterd heerlijk weg, vooral Smiley Faces en Online vind ik erg gaaf. Crazy kan ik ook zovaak luisteren als ik wil, maar ik krijg er maar geen genoeg van.

16. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Zonder te zeiken: artiesten als Pete philly&perquisite en brooklyn funk essentials doen dit al een lange tijd(P&P al dik een jaar en BFE heb ik al een cd uit 95), al mixen deze groupen er ook nog rythem&blues (iets anders als R&B ondertussen) en verschillende jazz stijlen door. Het was slechtst een questie van tijd voordat dit soort gemix van muziek stijlen het echt bekend zou worden.

Beetje jammer dat ondertussen iedereen het luistert. Toen ik het van m-e kreeg luisterde nog maar een klein groepje het. Pas nadat die reclames kwamen en het oppeens op tmf en mtv te zien was werd het oppeens inmens populair.. MAargoed daar moeten we maar even doorheen kijken zolang de muziek goed blijft

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wat maakt het nou uit dat meer mensen dan jullie "selecte uitwissel groepje" het goed vinden?

*Kotst

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Verkeerd geformuleerd miss. Sorry. Ik bedoelde er meer mee dat reclames en zo wel degelijk bijdragen aan de bekendheid van Gnarls, en er dus wel enigsinds een hype is ontstaan. Het maakt mij niet uit wie het wel of niet luisterd..

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Geef nou maar toe, het succes komt gewoon weer allemaal door mij, als ik deze 2e pagina zo lees :+ :D

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, als jij eens wist hoeveel mensen in mijn MSN lijst ik het heb door gestuurd, allemaal dankzij jou.. :cool:

Deel Deze Pagina