[Muziek] Het Grote DJ Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Riddick, 17 aug 2008.

1. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0

Bij deze een topic voor alle dj's en beginnelingen die willen weten hoe of wat :) Van Hip-hop tot Hardcore alles kan je hier kwijt!

We hebben al een thread lopen over House, Electro en dergelijke maar dit is toch weer totaal anders omdat we het hier dus gaan hebben over het draaien van plaatjes! Hier kan iedereen zijn DJ-booth laten zien en eventuele mixen droppen!

Natuurlijk eerst de basics: Wat heb je nodig om te beginnen met dj-en?
    • Mengpaneel
    • Draaitafels
      [​IMG] [​IMG]
    • Headphone
    • Monitors
    Dit is meestal de standaard set-up, je kan natuurlijk ook gaan voor andere set-ups zoals bijvoorbeeld een Laptop met een Midi Controller. Ik heb hier echter weinig ervaring mee dus kan daar weinig over vertellen.

En dan natuurlijk het aller belangrijkste: Muziek!
    Als je voor Vinyl kiest dan heb je die oldschool feeling, echter is Vinyl redelijk duur en je moet meer je best doen om bepaalde releases te vinden als die al op Vinyl zijn gereleased. Dit is zeker iets om over na te denken en daar komt dan bij dat je voor een plaat al gauw 5 euro kwijt bent of zelfs meer. Wat dat betreft is cd veel goedkoper, en zeker als je alleen thuis draait hoef je dan natuurlijk niet iedere track echt te kopen! Als je al een track wilt kopen dan kost het je vaak een euro of iets meer dus dat zijn ook de kosten niet. Verder kan je het gewoon branden op een cd-tje en klaar is kees.

Sites waar je muziek legaal kan downloaden (weet niet of dit tegen de regels is, zoja dan kan het weggehaald worden):
    www.beatport.com
    www.dance-tunes.com

Dit zijn wat mij betreft de beste sites om muziek te vinden, mocht je nog toevoegingen hebben dan hoor ik het graag.

Verder lijkt het me leuk als iedereen gewoon deelt wat voor muziek men draait. Zelf draai ik Electro/Funky/Minimal House en meer dan dat ook eigenlijk niet. Ik vind Trance zeker goede muziek en zelfs Hardcore gaat er af en toe prima in bij mij maar het draaien daarvan heb ik toch iets minder interesse voor :)

Dan mijn set-up:

In de planning staan nieuwe monitors, dit is natuurlijk niet echt dj-waardig wat ik nu heb staan maar goed het kost natuurlijk geld en ik koop liever meteen wat goeds. Mijn tip is dan ook om meteen in wat goeds te investeren want als je goedkope apparatuur koopt dan raak je daar snel op uit gekeken.

Dat is het wel zo'n beetje so let the fun begin! :)

Laatst bewerkt: 17 aug 2008
  2. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Vet topic :) ik ben nu zo'n 2 maandjes bezig met het dj'en en het wil al aardig lukken. Zelf draai ik echt van alles, van trance tot techno en van house tot minimal. Zolang het geen NL talige muziek, hiphop of hardcore/hardstyle is draai ik het zo ongeveer wel. Ik heb zelf 2x Denon DN-S1200 een Pioneer DJM-400 en een stanton djpro2000 :) Vooral de pioneer bevalt echt ontzettend goed _O_ Als ik weer tijd heb zal ik een fototje plaatsen.

Lijkt me trouwens ook leuk als mensen hier af en toe een mixje kunnen droppen zodat we elkaar kunnen beoordelen :D.

3. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zal zo wel ff een mixje droppen! Mijn gear is trouwens:
    2x CDJ-800 MKII
    Reloop RMX-40 DSP
    Technics RP-DH1200
    Slappa map

Maar dat had je waarschijnlijk wel gezien :)

/edit: Hier de tracklist

Astounding Noize Part 1

Tracklist:
    1. Booka Shade - Planetary (Club Mix)
    2. Phunklarique & Dejonka - Reflection In Plexiglass
    3. Harry Axt - Der Papageientaucher
    4. Style of Eye - The Prophet
    5. Martin Brodin - Semitone Shuffle (Lil Wolf vs Chris Lynch Remix)
    6. Luetzenkirchen - Paperboy
    7. Jelo - Awesomesauce (Twocker GTI Mix)
    8. Deadmaus & Jelo - Reward Is Cheese
    9. Prok & Fitch - Camping
    10. Chris Lake & Sebastien Leger - Ghost

Nu ff uploaden

http://www.filefactory.com/file/3e268c/n/Astounding_Noize_Part_1_mp3

Laatst bewerkt: 18 aug 2008
  4. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net een weekje eindelijk een Pioneer DJM-400.
    Had een Numark DM1050, maar die begon te vervelen zonder effecten.
    En heb 2x Pioneer CDJ-400.
    Ik draai Fidget House.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ben jaloers op je set up riddick

Loop nu vooral te kloten met virtual DJ wat natuurlijk qua functies erg mager is.
    Ben aan het struien en aan het sparen maar ben er nog niet echt uit wat ik haal.

Zit te twijfelen tussen de RMP-1/RMP-2 en de S1000/S1200 van Denon

Als mixer twijfel ik tussen de DJM 400 en RMX 40

Wat zijn jouw ervaringen met de S1200 bullet?

En je ervaringen met de DJM?

Oh en Riddick hoe bevalt je RMX 40?

Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  6. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fidget is vet, heb je een mix ofzo? :)

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    wat is fidget house? 8)

8. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Nope sorry. Maar ik zal wel binnenkort een mix maken.

9. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mix is chill man! :) Overlopen mooi opgebouwd, lekker ook naar climaxen toegwerkt (Y)

Ik heb zelf ook 2 mixjes gemaakt, maar gewoon op de PC met mixmeister, puur om mijn favo tracks in één mix te hebben :p

Maar je muziekkeuze is wel heel chill, luisterde zelf altijd veel naar afrojack, axwell, nari & milani, dirty south, bart b more, franky rizardo, gewoon house, alleen dan niet al die standaard nopeisdope tracks. Maar toen ontdekte ik booka shade (deephouse beetje ook) en moet zeggen das wel uber muziek hoor. Weet jij geen goede site/blog/manier ofzo om aan deephouse/minimal te komen? Ken al die artiesten nog niet super goed enzo dus is beejte kut om er lekker in te komen = (

Laatst bewerkt: 19 aug 2008

Deel Deze Pagina