[Muziek] Het Grote DJ Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Riddick, 17 aug 2008.

1. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0

Bij deze een topic voor alle dj's en beginnelingen die willen weten hoe of wat :) Van Hip-hop tot Hardcore alles kan je hier kwijt!

We hebben al een thread lopen over House, Electro en dergelijke maar dit is toch weer totaal anders omdat we het hier dus gaan hebben over het draaien van plaatjes! Hier kan iedereen zijn DJ-booth laten zien en eventuele mixen droppen!

Natuurlijk eerst de basics: Wat heb je nodig om te beginnen met dj-en?
    • Mengpaneel
    • Draaitafels
      [​IMG] [​IMG]
    • Headphone
    • Monitors
    Dit is meestal de standaard set-up, je kan natuurlijk ook gaan voor andere set-ups zoals bijvoorbeeld een Laptop met een Midi Controller. Ik heb hier echter weinig ervaring mee dus kan daar weinig over vertellen.

En dan natuurlijk het aller belangrijkste: Muziek!
    Als je voor Vinyl kiest dan heb je die oldschool feeling, echter is Vinyl redelijk duur en je moet meer je best doen om bepaalde releases te vinden als die al op Vinyl zijn gereleased. Dit is zeker iets om over na te denken en daar komt dan bij dat je voor een plaat al gauw 5 euro kwijt bent of zelfs meer. Wat dat betreft is cd veel goedkoper, en zeker als je alleen thuis draait hoef je dan natuurlijk niet iedere track echt te kopen! Als je al een track wilt kopen dan kost het je vaak een euro of iets meer dus dat zijn ook de kosten niet. Verder kan je het gewoon branden op een cd-tje en klaar is kees.

Sites waar je muziek legaal kan downloaden (weet niet of dit tegen de regels is, zoja dan kan het weggehaald worden):
    www.beatport.com
    www.dance-tunes.com

Dit zijn wat mij betreft de beste sites om muziek te vinden, mocht je nog toevoegingen hebben dan hoor ik het graag.