[muziek]kopen jullie nog cd's?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door polmannetje, 31 aug 2004.

1. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Omdat we laatst een discussie hadden over cd's hier thuis, en ik als enige cdkoper uitkwam dacht ik laat ik het hier eens vragen 8)

Kopen jullie nog cd's?

Beargumenteer je standpunt goed

Ik koop zelf nog wel cd's, omdat ik van "kleine" bands houd, en als een band goed werk heeft geleverd moeten ze wel hun geld krijgen....Mensen zoals Justin Timberlake etc. redden het sowieso wel. Maar de "kleine" bands gaan er echt aan onder.

Nogmaals....beargumenteer je standpunt!!

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik koop cd's als ik ze echt goed en bijzonder vind. Laatst de cd A Girl Called Eddy gekocht, maar die heb ik vooral gekocht voor het mooie hoesje, daarnaast was de mooie cd een grote verassing! Alleen jammer dat bijna al m'n cd's al weer heel snel in de kast verdwijnen, omdat ik m'n winamp lijst zo handig vind en ik maar een klein oud stereotorentje heb. Dat weerhoudt mij er van echt veel cd's te kopen.

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik koop alleen cd-s van vrij onbekende bands (bij het grote publiek dan)...de laatste was gomez....deze zijn ook nog te betalen omdat ik ze bij een importwinkel haal...voor de rest koop ik geen cd's meer, ik vind het belachelijk wat voor prijzen dat ze vragen...en het gros wat uitkomt is echt bagger...ik steek mijn geld liever in games..

4. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Ze worden binnenkort in prijs verlaagd (of is dat al gebeurd?) Dus dan zal ik er wel meer kopen :)

Maar tot nu toe maak ik meer m'n eigen cd's

5. Cadillac

Cadillac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat ze geen hoesjes er dan bij doen, alleen een plastic hoesje met boekje en CD geloof ik. Maare, ik koop al mijn CD's officieel. Ik doe het vooral vanwege het boekje en dat geprinte op de CD, en natuurlijk dat je dan altijd goede versies hebt, geen krakende.

6. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Laatste nog de CD's van sensation gekocht _O_ black en white....miss vanmiddag nog ff MegaMixes :D

dus ik koop ze nog wel ;)

7. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alle gedownloade-cd's kraken |:-

Ik download alle CD's, behalve de CD's die ik niet kan vinden (Komt heeeel zelden voor)

Dit kun je ook dus van internet halen..

8. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop alleen cd's van onbekende bands om ze te steunen (zoals blindside). Er zijn ook cd's die ik moet hebben; de hele collectie DVD´s en CD´s van Muse en Linkin Park.
    Als ik een redelijk goede cd goedkoop tegen kom dan kan ik hem ook niet laten liggen.

En gedownloade albums kunnen ook superkwaliteit hebben (Alleen niet bij zo'n prog al Kazaa)

9. drolloe2080

drolloe2080 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja....50 Cent en G-Unit :)

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik koop eigenlijk al mijn cd's
    Noem het een tik maar ik heb het liefst originele cd's in mijn kast staan.
    CD's zijn wel veels te duur imo, maar ik ga ook meestal op jacht naar koopjes.

Vind het ook wel terecht tenopzichte van de artiest om voor een cd te betalen.
    Het is alleen jammer dat het meeste geld wat zo'n cd opbrengt in de zakken van de winkels/managers/platenmaatschappijen verdwijnt.

11. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel al mijn cd's van de computer af of van m'n mp3speler. Ik heb eigenlijk helemaal niets meer aan cd's, want ik heb ik geen stereo-toren meer op m'n kamer staan. Daarom zet ik meestal cd's van bijvoorbeeld m'n broer op de computer. Soms koop ik wel eens een cd. Maarja, dan zet ik 'm op de pc en dan ligt ie maar ergens...

12. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik brand best wel veel cds maar alle cds die hier gekopieerd staan heb ik inmiddels of komen ooit nog wel origineel is toch netter:)gelukkig zit hier in de binnenstad de platenboef waar je voor een paar tientjes ofzo nog wel met een leuk stapeltje cds de toko weet te verlaten is 2e hands maar is geen probleem:D

13. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Kopen? Que? :+

Ik koop echt alleen maar CD's met alle artiesten bij elkaar (bubbling hits, TMF, etc), verder alleen maar Kazaa ed :)

14. Cadillac

Cadillac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uh, misschien hebben mensen geen ding waarmee ze dat erop kunnen zetten? Maar ik koop mijn CD's altijd officieel omdat als je ergens echt fan van bent, dan steun je ze door de CD te kopen, niet door het te downloaden. En wat iemand zei van dat Justin en al die andere al genoeg geld hebben dus koop ik hun CD niet, als iedereen nou zo denkt? Dan verdiend ie aan z'n CD dus geen geld...

15. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Ik koop eigenlijk alleen maar cd's. Maar alleen zijn ze rond de 10 euro. En dat zijn meestal de oudere cd's.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Vanaf mijn 13e ben ik al bezig met cd's te kopen. Ik vind het niet meer dan normaal om te betalen voor iets wat je gebruikt en waar je plezier aan beleeft. Natuurlijk snap ik wel dat jongere mensen niet veel geld hebben en dat downloadproramma's makkelijk zijn, maar ik kots op mensen die niet willen betalen. Cd's zijn duur, ben ik het geheel mee eens, en dat is te danken aan die fijne mensjes die dus niet bereid zijn te betalen (maar zichzelf wel een muziekliefhebber vinden...)

17. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Een artiest verdient niet zo verschrikkelijk veel aan de cd, dat is maar een paar procent...Een artiest verdient zijn geld voornamelijk aan het contract : je krijgt een bepaald bedrag als je voor ons een cd opneemt. Daar aan gekoppeld zitten royalties die niet echt veel opleveren. Een artiest verdient nog het meeste door optredens en door eventueel zijn/haar naam ergens aan te koppelen, maar zeker niet door de platenverkoop...dat gaat vooral naar de platenbazen.....
    Je hoort zelden een artiest klagen over het kopieren (behalve als ze aandelen of belangen hebben bij de maatschappij), maar het zijn vooral de maatschappijen die hier over klagen.....en dat zijn ook de grootste geldvangers en de bedrijven die medeverantwoordlijk zijn voor de hoge prijzen....
    Daarom heb ik niet het gevoel dat ik een artiest niet steun als ik zijn muziek download....ik ga wel naar het concert....Misschien scheelt het ook dat ik niet ergens fan van ben en dat mijn mening is dat de muziekindustrie een groot oplichtersbedrijf is waar niet de kwaliteit telt, maar vooral de kwantiteit.

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben het met je eens dat de muziekindustrie één grote oplichtersbende is, maar dat geld is toch nodig voor de druk, persing, reclame, etc. voor de cd van een artiest. Een tournee kan pas beginnen als er een cd gemaakt is die goed verkocht wordt.

19. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    heb ik ook, excactly...
    maar de enige cd's die ik koop zijn voornamelijk soundtracks.... andere muziek download ik meestal....
    maar ik koop weinig cd's op het moment ivm weinig geld (student zijnde)

20. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind cd's meestal gewoon te duur, en dan doe ik de cd's gewoon branden. ik luister meestal toch alleen muziek op PC/Mp3 speler dus waar heb ik cdtjes voor nodig?

Ik koop alleen een CD als hij echt goed is en ik een soort eerbetoon wil geven aan de artiest (is gebeurd bij Meteora, reanimation, hybrid theory van Linkin Park en gaat misschien ook gebeuren in de toekomst met Keane Hopes and Fears)

Deel Deze Pagina