muziek maken op pc

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door thabo, 26 jul 2004.

1. thabo

thabo Zwabbo

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

weet er iemand een fijn (liefst gratis) programma waarmee je op je pc muziek kan maken?
    Ik wil dan niet van die trance ofzo maken...

2. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nadeel is dat hier volgens mij geen gratis programma's voor zijn).

Je kunt wel bijvoorbeeld reason gebruiken. Mooi programma met allerlei samples/effecten, maar je kunt ECHT de instrumenten bespelen.

Dus niet zoals Magix ff lekker wat samples slepen. Mooiste is dat je er verschillende muzieksoorten mee kunt maken.

3. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Magix music maker :)

/edit: kost wel geld!

4. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn alleen gratis demo's te downloaden om muziek te maken, geen gratis software (correct me if I'm wrong).

Ikzelf gebruik Magix Music Maker 2003 & Dance eJay 6. Die eerste zag ik laatst voor 7,50 euro bij V&D & Discoland liggen, das bijna gratis! ;)

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Je hebt hele mooie gratis software, om midi's en dergelijkete maken. Zoek maar op midi's bij download.com

Je moet wle verstand hebben van muziek om daarmee dingen te maken.

6. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Is deze MAGIX MUSIC MAKER 2003, fijn en leuk om te gebruiken :) ?!

ik heb dus wel ervaring met EJAY, dat vindt ik dus een erug fijn programma _O_ , maar is deze Magix Music Maker 2003 dus oowk zo fijn?

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Simpeler en gebruiksvriendelijker dab nagix kan niet. Alleen het nadeel is dat er niks origineels ontstaat.

8. gerjan

gerjan Guest

Precies, Reason is al weer wat meer voor de pro, en midi is echt componeren bijna.

Reason werkt ook met midi toch?

9. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind van wel. Ik werk al een aantal jaar met Music Maker en de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Voeg me anders een keer toe op msn, dan stuur ik je wat nummers toe die ik heb gemaakt. PM me daar maar over. :)

Ik maak voornamelijk trance en hardstyle muziek. Binnenkort zal (in ieder geval) 1 van mijn nummers in discotheken te horen zijn. Als het aanslaat ga ik ermee naar ID&T! :cool:

10. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf gebruikte ook Magix Music Maker. Fijn programma, maar ik wil graag rock/metal muziek maken... Alleen weet ik daar geen programma voor. Weet iemand een programma waarmee je dat wel kan doen (aangezien ik geen rock/metal met Magix kon maken :confused:) :)

11. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Met Fruity Loops kun je ook al redelijk uit de voeten maar als je echt serieus muziek wilt gaan maken op de PC heb je in ieder geval Reason of Logic nodig + midi keyboard

12. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Zelf mix ik alleen nummers aan elkaar (voor live365 zender van een maat van me) met fruity loops. Werkt lekker simpel, en toch best uitgebreid.

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Er zijn veel programma's. De een meer om te bewerken, de ander meer om samples en instrumentale stukjes (keyboard, drums et cetera) te maken, de ander om complete nummers te maken dmv samples en je hebt ze waarbij je bestaande (zelfgemaakte) nummers moet mixen tot nieuwe plaatjes.
    Vond Radio 538 Music Machine ook zeer prettig. Daarna kocht ik Magix Music Maker 7 (deze loopt jammer- en vreemdgenoeg geregeld vast of sluit ie zichzelf ineens af). Hoe is MMM 2003 tov 7?

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Koop gitaren, zoek een drummer, bassist, en een zanger en je kan metal maken. Dat doe je niet op de Pc, lol. Dat werkt alleen met de PC als opname apparaat en niet als drijvende kracht achter de muziek.

Je hebt in vele software ene piano roll, dan zie je het toetsenbord op de zijkant liggen en kun je de noten plaatsen op het juiste moment op de juiste plaats. Dan hoef je niet eens notenschrift te leren, maar wel kennis hebben van toonladders.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2004
  15. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    yeah ... In reason kun je de instrumenten via MIDI aansturen ja.... is vrij relaxt ... keer MIDI enabled keyboard van m'n zwager geleend aangesloten en speelt u maar .... :) .... Nu via een ander programma geregeld kan ik via toetsenbord of muis MIDI aansturen.

16. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Met Reason lukt dat dus tot op redelijke hoogte :D

17. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze beide en kan je vertellen dat MM 2003 heel af en toe vastloopt, maar een stuk minder dan MM 7. Bovendien ligt MM 2003 voor 7,50 in de winkels, dus over de aanschaf zou ik niet al te lang nadenken als ik jou was! ;) Qua mogelijkheden is het programma overigens niet zo bijster veel verandert.

Deel Deze Pagina