1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

muziek maken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door daantjuh_15, 15 dec 2006.

1. SupahMaster

SupahMaster Guest

ACID is gratis ( Xpress versie ) :)

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij wil beweren dat deze 2 reacties wat toevoegen:

Ik zie dit meer als afkraken van de topic starter dan wat toevoegen aan het topic. Het gaat over muziek maken in de digtale vorm, via programma's . Dit onderwerp heet dan wel "muziek maken" maar staat in pc soft-/hardware. Er bestaan genoeg topic's over het maken van muziek met instrumenten in andere delen, neem het grote gitaristen topic. Digitale muziek is in mijn definitie wél muziek. Want wat is de basis van de tonen en klanken in "digitale muziek"? Juist ja, instrumenten.

3. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vraag toch niet om een programma voor troep? Ik zeg alleen dat ik het geen muziek vind

Dat zeg ik toch ook, maar jij vergeet gewoon dat er al eeuwen lang muziek gemaakt wordt. In de Middeleeuwen had nog niemand een computer, en toch werd er muziek gemaakt.

Nee, want Tiësto maakt geen muziek.

Inderdaad

Instrumenten in digitale muziek? Je bedoelt zeker het nabootsen van instrumenten door een simpel knopje in te drukken.. Je hoeft niet goed te zijn om digitale 'muziek' te maken, dat moet je wel om het echt te spelen.

4. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel met Joene eens dat digitale muziek geen muziek is. Of in elk geval minder dan 'echte' muziek. De vandale zegt ook;

mu·ziek (de ~ (v.))
    1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid of als expressie van gevoelens

Ik heb ook meer het idee dat je betrokken bent bij instrumentale muziek. Je ziet iemand een snaar aanslaan en je hoort het geluid, iemand slaat op de bekken van het drumstel, je hoort het. Je ziet de mensen gewoon de muziek maken.

Maar goed, hier gaat het topic niet over ;) Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een goed gratis programma om wat leuke deuntjes te maken. Is ACID wat?

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Kom dan is met argumenten, want zo kunnen we het allemaal.

En of je goed moet zijn om goede digitale muziek te kunnen maken. Het is niet op 1 knopje drukken en je hebt een liedje, beetje naief om dat te zeggen.

6. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    In een topic over muziek maken op de pc, kan ik zeggen dat ik het geen muziek vind. Als je het muziek wil noemen, mag ik zeggen dat ik het daarmee oneens ben, en dat hoort zeker wel hier thuis.

Ok, niet 1 knopje, maar feit is wel dat eigenlijk iedereen het kan. Een instrument spelen is juist bijzonder. Een instrument past bij je, en maakt je wie je bent. Een computer heeft dat totaal niet.

7. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    ??

Ik zag net dat ik Magix Music Maker op de computer heb staan en ben ook op zoek naar samples.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat geldt ook maar half, ok iedereen kan loopjes achter elkaar plakken met bijvoorbeeld die magix/ejay troep.

Maar de wat serieuzere programma's zijn echt wel moeilijk om te bespelen.

Daarnaast wordt er ook echt wel met instrumenten gespeeld, maar dan digitaal:

Zoals midi keyboards, digitale blaasinstrumenten (lucht verplaatsing wordt door ingewikkele agorithmen omgezet naar digitaal signaal) en weet ik veel wat allemaal.

Over die gratis samples, moeilijk te vinden aangezien goede samples ontzettend duur zijn.

Maargoed, uiteraard heb je meerdere manieren om muziek te maken. Maar begin aub niet te verkondigen dat muziek die niet enkel met drum/piano/gitaar wordt gemaakt geen muziek is.

9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Neem dan een piano, dat klinkt tenminste mooi. En voor blaasinstrumenten geldt dat het niet alleen gaat om luchtverplaatsing als je een blaasinstrument wil bespelen. Daar komt veel, véél, meer bij kijken.

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Zucht je wil het gewoon niet snappen of wel?

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is dat je beste argument?

12. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Het is een kwestie van muziek smaak :)!
    Een Rockband, moet inderdaad gewoon Live gaan pingelen op zijn instrumenten even als bij klassieke muziek.

Ga je echter praten over Dance, Club, House en Trance, dan kon je toch meer richting de Digi wereld.
    Met de computer kun je nu eenmaal erg leuke dingen maken :)!
    Reason, Fruite Loops en Cubase zijn daarvoor wel idiaal...

13. xboxrox

xboxrox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik maak sinds een jaar best intensief de hardere stijlen zoals Hardcore en Jumpstyle. Ik doe dat met Logic Express op de Mac, en eerst ook met Garageband. Garageband bleek veel te beperkt te zijn. Cubase lijkt erg veel op Logic. Reason beperkt zich erg tot de electronische muziek. Met Cubase / Logic kun je in principe alles maken. Voeg me maar even toe op Live voor meer informatie.

Tag: Dime NL

14. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nu dit topic toch bestaat: weet iemand een programma om muziek mee te transponeren. Zelf spelen is leuk, maar als het schrijven wat sneller zou kunnen.. ;)

15. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Zou gewoon met een willekeurig muziek programma moeten kunnen, mits je het instrument anders kan stemmen, dan volgt de melodie vanzelf.

Bij mp3tjes is het wat moeilijker uiteraard:9

16. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je audio wilt transponeren dan is Celemony Melodyne een tof programma!

17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    CuBase is samen met ProTools de top qua mixen en opnemen.

Bijzonder moeilijk om er behendig in te worden, maar een vriend van me weet de weg erin belachelijk goed en dan kan je alles mooi maken.

Deel Deze Pagina