[Muziek] Muzikaal talent op XBW? [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 5 mrt 2003.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    In navolging op deze thread, nu nogmaals een thread over muziek maken.

    Dus, bespeel je een instrument, zit je in een band, of ben je op een andere manier muzikaal begaafd, laat je hier horen!

    Om maar weer met mezelf te beginnen:

    Ik zit zelf in een blues- en rockband genaamd Stillus, waarin ik leadzanger ben. Verder speel ik in m'n vrije tijd veel gitaar (zowel accoustisch als elektrisch), en verder probeer ik mondharmonica te leren spelen.

    Ik ben vooral geïnteresseerd in anderen die in een band zitten, lijkt me leuk om ervaringen en zo uit te wisselen, iets wat in de vorige thread niet zo wou lukken.
     
  2. mischa

    mischa Guest

    ik drum maar ik zit niet in een band.
    wel bij een harmonie, is ook best wel lachen
     
  3. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, dis een leuke thread :)

    Ik zit als zanger/gitarist in de heavy powermetal band XYSTUS. De band gaat lekker en je zal zeker iets van ons gaan horen in de komende maanden. Check de website voor meer infow:

    http://www.xystus.nl

    dank u voor de aandacht ;)
     
  4. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog maar pas een drumstel spotgoedkoop op de kop kunnen tikken

    Veel kan ik dus nog niet drummen, maar ik leer snel bij
    Enkele vrienden can mij spelen gitaar dus wie weet beginnen we ooit wel eens een bandje:D
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hey, gave site! Ik zie dat je bij 2 gamecubers in de band zit :eek: ;)

    Jullie zijn goed bezig, zie ik. Klasse!

    Wij zijn zelf van oorsprong een coverband, we spelen heel veel classic rock (Deep Purple, Queen, Jimi Hendrix, enz.), maar ook blues (Stevie Ray Vaughan, Gary Moore) en een aantal moderne rocknummers. We zijn nu net begonnen met eigen muziek te schrijven, maar dat is nogal eens lastig omdat we met vijf man zijn met vijf verschillende muzieksmaken. Maar wie weet gaat het wat worden...

    Treden jullie vaak op? En waar zoal?

    Trouwens, onze website is www.stillus.nl
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2003
  6. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0


    Dank je voor je interesse :)
    Ons eerst volgens optreden zal zijn in de Boulevard in den Bosch, op zondag 23 maart. Het is ons weer eerst optreden sinds een jaar, omdat we net klaar zijn met de opnamen van een album.

    Op de site [sectie 'live'] staan alle komende gigs; deze lijst wordt binnenkort weer ge-update.

    hoop je daar eventueel te zien!
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik ben altijd geïnteresseerd in andere bands, alleen ligt metal me niet zo, en is Den Bosch een beetje te ver weg. Maar goed, misschien als jullie wereldberoemd zijn :)

    Wel gaaf dat jullie een eigen album hebben, dat is voor ons ook nog een ambitie, alleen gaat dat denk ik nog wel even duren. Wel hebben we net een eigen demo opgenomen, waar we ook erg blij mee zijn.

    btw ons eerstkomende optreden is 26 maart in café De Geus in Enschede.

    Wij proberen zelf gemiddeld zo'n 2 keer per maand op te treden, iets wat niet altijd even makkelijk lukt (vooral niet in deze tijden). Veel vaker lukt ook niet, omdat we zelf allemaal andere bezigheden hebben, zoals studie en werk en zo. Optredens zijn voor ons dan ook voornamelijk voor de fun, en niet zozeer voor de cash (al is dat natuurlijk wel mooi meegenomen :)).
     
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb net wat nummer gehoord van de band van Darkwing en klinkt zeker goed :) hoop dat je het ver gaat schoppen.
     
  9. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    thx dude! :)
     
  10. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    *wil ook nummer van DwD horen!! 8)

    In navolging op deel 1 van deze thread speel ik nog steeds gitaar, piano en mondharmonica, en nog steeds in me eentje omdat er niemant een band met mij wil maken.

    *huilt :'-(
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Trouwens, Emusa, wel jammer dat er geen fotoboek op jullie site staat. Heb je geen foto's van optredens die je kunt posten?

    Een paar foto's van optredens van ons:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    ik speel niet in een band, maar ik ben DJ. Muziek is mijn grote passie (nog groter als gamen).. een dag geen muziek is een dag niet geleeft.

    mijn DJ setup bestaat uit : 2 x technics SL1200 draaitafels, 1 Dateq Apollo mengpaneel, een flinke Sony versterker en 2 flinke Technics boxen. Daarnaast heb ik +- 500 platen (kunnen er ook al meer zijn) in het genre progressive / trance. Hier en daar een vet technonummer of meer ambient.

    Verder ben ik producer in de dop. Heb eind afgelopen zomer een Acces Virus B synthesizer aangeschaft. Dat is echt een SUPER apparaat. Daarnaast heb ik een Roland PC-180A Midi-keyboard en draai ik Cubase v5 als sequencer met Halion als software sampler. Verder gebruik ik Soundforge om samples te editten en nog een zooitje andere programma's waar ik jullie niet mee zal vermoeien :)

    het kost veel moeite om analoge synthese onder de knie te krijgen, maar het is zeker de moeite waard. Als ik een keer een nummer aan het afronden ben waar ik tevreden over ben, zou ik graag een stukje uploaden ergens..

    Vaak word er "minachtend" gedaan door personen die in een band spelen over house-muziek, of door DJ's over rockmuziek. Mij zul je dat NOOIT horen doen.. ik heb respect voor iedereen die met zijn muzikale passie bezig is, in wat voor vorm dat ook zou kunnen zijn. Ik geniet van alle muziek met gevoel.. van Enya tot Radiohead tot Tiesto tot Metellica.
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hey Darkwing.. ik heb de Stillus - Stairway to heaven Mp3 gedownload..

    GOOSEBUMPS! maareh, ben jij die zanger? pluimpje voor jullie.. goed bezig!
     
  15. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hey thx man!

    Jep, ik ben de zanger.
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hmpz, gaat mijn thread een stille dood sterven? Dacht het niet! Komop mensen, ik weet zeker dat er meer muzikanten rondhangen hier op het forum, laat je eens horen!
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, ik schreef een heel verhaal. Reageer je niet.. geeftniet, maareh "who is blaming who now" :)???
     
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    :eek: Woeps ja, niet zo netjes van mij

    maarja, ben niet zo in het DJ-wereldje thuis, al die termen en merken zeggen mij zo niks.... maar iig lijkt het me wel tof. Is volgens mij ook nog best wel moeilijk, ofniet?
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    ik ben ook niet zo thuis in het rock-wereldje.. maar wat ik al zei, voor alle muziek met gevoel sta ik open. En rock valt daar zeker onder..

    Een DJ is eigenlijk hetzelfde als een goede drummer, maar dan anders :) je moet veel ritme-gevoel hebben.. voor het beatmatchen. Je moet de beats van nummers gelijk leggen. Zo ongeveer alle muziek is opgebouwd uit patronen van een bepaalde lengte (een x aantal vierkwartsmaten vaak). Een melodielijn is vaak bijvoorbeeld 128 beats = 32 vierkwartsmaten.

    Het is zaak om bij het mixen je platen voor bijvoorbeeld 1 minuut lang allebei in hetzelfde patroon (bijvoorbeeld een melodie van 8 vierwkartsmaten = 32 beats) "op elkaar te leggen".

    Dat doe je door de snelheid exact gelijk te leggen met je pich-control. 1 kleine afwijking en je mix loopt niet meer lekker (ben ik echt heel kritisch op). Dan ga je tijdens het mixen werken aan het overmixen van je toonhoogtes. Eerst meestal de bassline van de nieuwe plaat rustig opendraaien.. wachten op een "nieuw patroon" en de oude bassline dichtdraaien en de nieuwe vol open, daarna de midden en hoge toongebieden om de melodie en je "hoog" van je ritme (hihats, claps etc) over te faden..

    dit verschilt echter per house-stijl en zelfs per plaat..

    maar dat is niet alles. Het is ook belangrijk dat je hoort in wat voor "key" dat de melodie van een plaat zit. Ga je een plaat die in een bepaalde key zit mixen met een plaat die er 1 key onder zit.. dan klinkt het VALS!!!!! Ooooh dat doet me zo'n pijn :)

    ik zal binnenkort eens een mix ergens hosten.. en een stukje eigen productie!

    (hopelijk begrijp je hier ook maar iets van, het is laat en ik ben nogal vaag vandaag)
     
  20. RiFF

    RiFF Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu 4 jaar gitaar, ben laatst gestopt met een band en zit nu in een blues-rock-bandje. Erg chill allemaal :)

    Ik heb vorig jaar n nieuwe Marshall versterker gekocht en dit jaar ga ik me een nieuwe PRS gitaar kopen :)
     

Deel Deze Pagina