[Muziek] New Rave/Electro

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 17 nov 2008.

1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit topic is voor de muziekstijl New Rave, daarnaast ook voor Electro.
    New Rave is een redelijk nieuwe stijl en is op dit moment uberhip in de Alternatieve scene en ik heb het gevoel dat het ook op doorbreken staat voor het grote publiek. Om het topic wat breder te maken heb ik electro erbij gevoegd, omdat ik het idee heb dat dit goed samengaat.

New Rave is een combinatie van meerdere muziekstijlen: Punk, Dance, Rock, Techno en Electronica.
    Enkele bands die volgens mij onder het genre vallen zijn:
    - Klaxons
    - Late of the Pier
    - New Young Pony Club
    - Does it offend you, Yeah?
    - Digitalism
    - Goose
    - Justice

Hieronder een paar nummers zodat ook de leken weten waarover ik het heb:
    Late of the Pier - Focker

Klaxons - Magick

Van het weekend was ik op London Calling in Paradiso, met als afsluiting een Noodlanding! Daar werd ook veel New Rave gedraaid, en ik vind het echt te gekke muziek om op te dansen en los te gaan. ik had graag naar Late of The Pier gewild, maar dat gaat er niet inzitten denk ik.

het doel van dit topic is om het over de bands te hebben. Als je nog plekken weet waar ze deze muziek draaien of als er een optreden is, dump het hier!

Laatst bewerkt: 17 nov 2008
  2. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Soms is het wel leuk maar overall is het niet zo mijn ding. Deze muziek is meer weggelegd voor de mensen die de kant van punk,rock of alternative luisteren dan voor de mensen die naar techno en aanverwanten luisteren. Nummers als Zdarlight zijn natuurlijk goed maar toch is het niet mijn ding! Ik moet trouwens ook even vermelden dat Digitalism afgezien van 1 a 2 nummers totaal klote is naar mijn mening! :9

3. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Het hangt bij mij heel erg van de band af.
    Zo vindt ik de Klaxons en Goose vele malen toffer dan bijvoorbeeld een Digitalism.
    Wellicht omdat het soms wat té experimenteel overkomt.

Weet ook niet zeker of Digitalism wel onder New Rave valt.
    Maargoed, tegenwoordig heeft elke band wel zijn eigen genre..

Hadouken is trouwens wel heel erg tof! :)

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik dacht dat Digitalism gewoon elektro was. :+ Maar goed, Digitalism is tof, Klaxons ook, Hadouken! voor heel af en toe. Valt Crystal Castles hier dan ook onder? Dat is ook wel een beetje dit achtig denk ik.

/edit: dat nummer van late of the pier is wel vet zeg, toffe clip ook.

5. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat je gelijk hebt wat Digitalism betreft, zal het even veranderen.

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Digitalism is wel redelijk elektro/techno indeed, die heb ik zaterdag 2 uur live meegemaakt op I Love Techno! Vrijdag Late of the Pier Live gezien op London Calling, geweldig! Beetje The Who taferelen, hij was een beetje aan het smijten met dingen enzo :+

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Late of the Pier is echt een toffe band.. Ik heb nog niet zoveel New Rave, maar ik moet zeker weer eens een middagje uittrekken om allemaal nieuwe muziek te downloaden. Late of the Pier gaat trouwens binnenkort wel doorbreken denk ik..

8. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    haha, daar heb ik ook nog wel een mooi verhaaltje van (ook london calling). maar dan in de indie tread

Ik kan de thread misschien beter uitbreiden naar iets van: Electro/New Rave. Daar vallen Justice, Digitalism, Goose enz ook onder.

@ Tyrant, daar ben ik nu ook mee bezig :+

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Goed idee ja. Elektro zit nu bij het dance/trance draadje maar volgens mij is Elektro/New Rave meer een soort van scene dan elektro en dance/trance.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Inderdaad, hier kun je Elektro ook makkelijk bij plakken...
    Kan ik gelijk Mindless Self Indulgence aanraden!

11. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Terwijl meneer de topic starter naar Londen Calling was, stond ik te hakken zagen op Justice even verderop in de Melkweg. Ik had ze al eens gezien in Paradiso, en toen vond ik ze eigenlijk toffer, maarja je kan niet alles hebben. Wel prima avond gehad uiteindelijk.

12. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Die geven ook te gekke shows ja! Heb zo ook 2 keer gezien op festivals. Ze laten die hele zaal/tent uit hun dank gaan!

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    En ik stond de dag erna dus los te gaan bij Justice :+ Ze waren weer geweldig..

Elektro/techno past idd beter in deze draad dan bij dance, is toch wat alternatiever

14. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Electro is ook een element wat ik helemaal top vind,ook hou ik naast mijn heavy rock ook van alternatieve stijlen zoals 'Andy Hunter' die ook veel verschillende invloeden heeft.

Electro heeft altijd wel bestaan,vanaf de jaren 80 al alleen natuurlijk anders.
    En er zijn artiesten zoals KMFDM en Gravity Kills,wat al jaren hun muziek voorzien van de moderne vorderingen.

15. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Hell yeah MSI is echt te gek, 1 keer in de melkweg gezien en meerdere malen in eindhoven.

Daarnaast luister ik ook veel T.Raumschiere, Caspa, Trentemoller.

Mindless Self Indulgence "Shut Me Up"

Owjah en de uit nederland komende Aux Rauz is ook wel leuk

16. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik vind niet dat je Trentemöller hierbij kan plakken. Maar goed zolang het maar lekker klinkt. Raumschmiere heb ik vorig jaar live gezien, die gast stond met een dikke fles whiskey en een cigaar in ze bek die hele tent af te breken, geweldig :D

17. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Crystal Castles vind ik erg vet! Mysterieuze muziek
    en dan vooral de nummers: 'Crimewave' en 'Magic Spells'

Laatst bewerkt: 18 nov 2008
  18. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    We hebben natuurlijk ook nog Enter Shikari! :cool:

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Is dat ook New Rave?

20. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    Mja, daar valt over te discussiëren, vindt het op z'n tijd wel tof tho!
    Er zit zeker elektronica in, alleen het "gezang" er door heen neigt meer naar rock of zelfs metal.

Deel Deze Pagina