Ik als fervent Hardcore/Hardstyle fan (en ook wel overige dance), ben ook al jaren gek op reggea..
Ik kon echter nog geen andere thread (via de fast search) vinden, dus ik dacht, laat ik is een reggea thread aanmaken! Aangezien er veel niet bekende maar toch erg goede reggea bands zijn kunnen de reggea fans hier op xbw misschien elkaar helpen bij het zoeken van goede nummers
Persoonlijk luister ik voornamelijk naar:
-Bob Marley and the Wailers (doh!) <-- Is this love en jamming zijn erg relax!
-Yellowman (nu iets minder, maar rub rub rub is een heerlijk nummer
)
- UB40 (Mijn persoonlijke nummer 1 wel, want echt waar deze gasten maken heerlijke muziek! Echte wegdroom muziek
) Here I Am Baby, en Higher Ground zijn echt geweldig!
Dat waren wel mijn favorieten.. Trouwens wel een aardig bandje, van Nederlands bodem, ze spelen niet echte reggea maar is toch ook wel een beetje verwant, is beef.. Memory fast forward is ook best relax tijdens het schoonmaken op je werk na 3 uur 's nachts.. tip!
Anyway, ik had gehoord dat UB40 dit jaar nog een concert zou geven in Nederland, weet iemand hier iets meer van?
PS: Dit draadje gaat niet over verdovende middelen die vaak meteen aan een reggea fan worden toegeschreven, noch gaat deze thread over de vooroordelen die er bestaan over mensen die van reggea houden. (ik moet zelf helemaal niks van weed/hasj hebben, en ben toch ook wel een fan van reggea). Dit is een voorzorgsmaatregel omdat ik vaker irl discussies heb met mensen die je meteen heel raar aankijken als je zegt dat je reggea wel kan waarderen..
Dus xbw reggea fans; laat je horen
Klik om te vergroten...