muziek: ROCK/METAL

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door johnablade, 30 nov 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    wie houdt er nog meer van dit muziekgenre? zelf hou ik van bands zoals iron maiden, metallica, iced earth, énzovoort. dus als je iets te melden hebt, zet het hier neer......

2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    blablablabla...
    *onzin*
    ik denk dat dit weer zo'n onzin opsomthread word..!

maar als je mijn mening wil... onzin!
    Ik citeer even Hans Teeuwen: "K*tmuziek, ongeïnspireerde bagger!".

nou, nu heb je mijn mening.

3. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    nou nou wat een boos ventje ben jij zeg. zeker geen borstvoeding gehad toen je klein was.

maar anyway, je hoeft dus niet op te sommen, maar je mag ook vragen, stellingen, opmerkingen enzo posten. als het maar met rock metal muziek te maken heeft.

STELLING 1: het nieuwe metallica album gaat weer back to the roots.

STELLING 2: nu-metal stelt weinig voor

STELLING 3: linking park heraald zich zelf met hun nieuwste album.

zo, nu hebben we om over te praten!

4. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben fan van : Trance - Hardstyle - Oldskool
    Party Animals RULEN:D
    Xanadu rules :)

5. alibi

alibi Guest

over twee weekjes naar Marilyn Manson!!14 december in de HMH!! eindelijk een concert en geen festival optreden! en de 19de naar Dreadlock Pussy in het patronaat in haarlem! ja, dat wordt wel weer gezellig!!

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
  7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is al een metalthread dacht ik maar goed. Ik hou ook van metal.
    Maar wat ik niet snap, diegene die er niet naar luisteren of er niet van houden lopen erop te zeiken. Alle Linkin Park albums zijn goed, klaar. Ik ga toch ook niet zeiken dat elke rapper het heeft over guns, bitches en niggaz etc.
    Zie mn sig voor mn favo muziek.
    Maarre, waarom stelt nu-metal niks voor? Hoewel iedereen metal bands bij een andere categorie indeeld vind ik dat elke metal soort wel goede dingen heeft (niet dat ik van elke soort houd) maar om te zeggen dat het niets voor steld...

8. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    er zijn natuurlijk altijd mensen die niet goed kunnen lezen of gewoon niet slim genoeg zijn om te begrijpen dat deze thread alleen voor rock/metal muziek bedoeld is.

maar ik zal maar niks zeggen omdat ik zelf ook zo stom ben om deze thread te posten, terwijl er al een soortgelijke is. niet echt slim dus. mij excuses hiervoor.

maar de stellingen blijven gewoon open dus als je wilt posten be my quest....

9. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    first» metallica is egt een zuigband geworden. st. anger is bijv egt nic vergeleken met eerdere nummers. tering kvind t egt herrie geworden

en Linkin Park is dan wel meer van tzelfde maar dat hoeft niet slecht te zijn.. kvind t nieuwe laatste album wel aardig..
    maarja, rock en metal enz is zo en zo niet mijn muziek

10. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    vind ik nou ook, ik vind die muziek niks aan maar ik ga ze niet aflopen te zeiken ofzo. ik vroeg nog wel om ALLEEN te posten als je iets over rock/metal te melden hebt, maar er wordt weer eens niet geluisterd. nou ja, wat doe je eraan. gewoon niet op letten.

zelfs vind ik het nieuwe linkin park album nog al op het vorige lijken, maar dat zecht natuurlijk niets over de kwaliteit, want die is (nogsteeds) vrij goed. al vind ik het wel jammer dat ze niet iets nieuws uit durfen te proberen.

het grote nadeel van nu-metal is (vind ik dan), dat het nog al op elkaar lijkt. bands hebben niet echt meer een eigen sound. daar komt nog eens bij dat de muziek steeds harder wordt, en dit gaat vaak ten koste van de kwaliteit (al is er natuurlijk niks mis met lekker flink beuken op z'n tijd). vind ik wel jammer.

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik heb niks tegen de muziek hoor, maar waar zijn 2 metal topics goed voor? Dan kunnen we ook wel 2 hiphop, 2 trance enz. topics maken..ik zie weinig nut alleen onoverzichtelijkheid is nakende.

12. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens. ik ben echt een metallica fan, maar de weg die ze (al sinds een hele tijd) zijn ingeslagen stelt me zwaar teleur. st. anger is naar mijn mening geen terugkeer naar de roots. er is geen gitaarsolotje meer te bekennen, en de zang en drums stellen ook zwaar telleur. echt metallica onwaardig. ook het zoeken naar publiciteit is geen goede ontwikkeling. vroeger maakte ze mtv belachelijk, en nu zijn ze zelf mtv icon geworden. beetje raar. maar ja wat doe je eraan....

ook met je tweede punt ben ik het eens, als iets goed is en je doet het zelfde nog eens, dan is het nog steeds goed. alleen jammer dat ze niet iets nieuws durfen te proberen.

13. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    mee eens, stom van me. ik zag pas later dat er nog een tweede thread was over hetzelfde onderwerp. maar een beetje discusseren over een aantal stellingen kan natuurlijk ook geen kwaad.

14. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Hybrid Theory en Meteora mogen dan dezelfde opbouw hebben, maar de muziek lijkt verder helemaal niet op elkaar. :{

15. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik het dus niet mee eens. de muziek lijkt wel degelijk op elkaar. goed er zijn wel verschillen, maar het blijft toch meer van hetzelfde. maar, om mezelf te herhalen, de muziek blijft goed (al hou ik er persoonlijk niet zo van).

16. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    absoluut niet mee eens

de cd beukt als een gek, maar het lijkt nergens op de roots van Metallica, maar Master of Puppets bijv. is veel melodieuzer, 'epischer'... St. Anger is gewoon raggen, meer niet...

misschien dat de volgende cd weer het oude Metallica haalt (denk het niet, magoed)

'stelt weinig voor' in de zin van kutmuziek, ben ik het niet mee eens... Spineshank, Deftones, Korn, Ill Nino, etc.. vind ik erg goed... aan de andere kant, het symbool van Nu-metal, Linkin Park, vind ik wel erg slecht... Hybrid Theory was aardig, maar de nieuwe Meteora is echt bagger....

het punt is natuurlijk; wat is nu-metal... meestal wordt Korn als de eerste gezien, anderen zeggen dat LP de eerste was...

Linkin Park heeft hetzelfde gedaan als op de eerste cd, maar dan nog slechter... niks van vooruitgang...

vooral die rapper met zn zwarte haar vind ik absoluut het dieptepunt van (nu-)metal

17. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De muziek lijkt op elkaar omdat dat de stijl van de band is...

BTW: Zijn er nog meer mensen naar het Machine Head concert van afgelopen zondag in de Maaspoort geweest?

18. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    AAARGH!!! ik wilde ook naar de Metal Bash...

stop met mij jaloers te maken :mad:

19. box_menno

box_menno Fatboy slim addict..

Leuk Bevonden:
    1
    Me hating Gothic rock rock hard rock metal
    Me loving House Hard house Trance en id-t radio

20. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    punt 1 ben ik het helemaal met je eens. het lijkt absoluut niet op het oudere werk. ik vind het echt jammer dat het melodieuse element helemaal weg is. nummers als one, fade to black, the unforgiven, call of the cthullu (of hoe je het ook mag schrijven), nothing else matters, welcome home, for whom the bell tolls en nog een aantal vind ik echt fantastisch. een leuke afwisseling op de rest van de nummers. op st. anger mis ik dit soort "rustige" nummers.

punt2, tuurlijk bedoel ik het niet in de zin van kutmuziek. ik luister het zelf ook. toch vind ik het jammer dat het een beetje op elkaar lijkt (er zijn natuurlijk uitzonderingen). maar ik zeg dus zeker niet dat het slecht is. zekf ben ik van mening dat korm een van de eertste in dit genre was. linkin park kwam pas (ver) daarna.

punt 3, ben ik het niet helemaal met je eens. het is geen slechte muziek ( al hou ik er persoonlijk niet zo van). het eerste album was wel aardig, en het tweede lijkt daar sterk op en is dus ook wel aardig. jammer alleen dat ze zichzelf moeten herhalen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina