Muziek samenvoegen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door maarten=xbox, 24 jul 2004.

1. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

Muziek is entertaiment en ik zit met een probleem.

Ik heb een beat en daar heb ik op gerapt/geblaat whatever
    Maar als ik die stem op de beat wil zetten lukt me dat niet
    wat het wel doet is me stem versneld afspelen op de normale beat.
    iemand weet hoe ik het synchroon kan laten lopen op die beat?

bvd _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2004
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gebruik maken van een goedmuziekprogramma. Magix Music Maker, Radio 538 Music Machine of iets dergelijks. Als je daar je beat en rap importeerd kan je ze wel synchroom laten lopen (als ze op zelfde maat zijn), anders wordt het wel wat moeilijker. SoundForge is ook een muziekprogramma maar daar heb ik nog niet mee gewerkt.

3. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

music maker werk kmee maar kan je wat specifieker zeggen?

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Je kan allemaal muziekstukjes (samples) in de tracklist zitten. Zo kan je ook je beat erin zetten en zal je ook je rap erin kunnen zetten. Weet niet precies hoe je de rap ingezongen hebt, maar als je hem bijv. met Geluidsrecorder opneemt kan je hem als het goed is importeren met magix, of kiezen uit je filelist met samples. Is al even geleden dat ik ermee gewerkt heb dus weet het niet precies meer.

5. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

ik heb met geluids recorder maar omdat ie maar 60 sec opneemt heb ik 2 delen gedaan het nummer deel 1 deel 2 maar als ik die importeer in die beat hoor ik de beat normaal en de stem heel snel op zijn hamster zal maar zeggen

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zou zo gauw even niet weten hoe het komt. Heb ook weleens gehad dat Music Maker de bestanden te snel afspeelde. Weet niet meer hoe ik het verholpen heb. Je kan iig bij equalizer en die opties met tijd spelen en hem dan langzamer laten spelen en eventueel geluid verhogen, zodat het toch nog een beetje op goede snelheid loopt.

Je kan ook in Magix Music Maker (heb zelf 7) opnemen, via Bestand>Opnemen en zo je rap inzingen. Vervolgens krijg je die te zien als sample op je tracklist en moet ie de juite tempo behouden.

Laatst bewerkt: 24 jul 2004
  7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Je moet niet moeilijk doen en eens op google zoeken naar Cool Edit Pro, dat is een uitermate goed programma, waarvan er ook wel een demo te vinden is. PM me anders maar ff voor info.

8. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

ok thanx man!

9. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Of de bpm verstellen want wat ik hieruit kan opmaken is dat jouw programma de sample automatisch omzet naar de bpm van het programmaatje...

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik weet niet wat je doel is, maar de meeste programma's zijn flut.
    Als je echt beetje goed bezig wilt zijn, kan je het beste Cubase gebruiken.
    Die kan je zo downloaden van internet en is goed programma. Je moet wel even doorhebben hoe het werkt, maar dan heb je er ook wat aan als je echt serieus bezig wilt gaan zijn. Als het alleen paar nummertjes voor de grap is kan je het beste bij zo'n music maker dan blijven die je hebt. Maargoed ik weet niet hoe die werken.

11. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

ik heb top programma thanx 2 modder-eter :d cool edit pro 2

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Cool Edit Pro is best goed,

Wij gebruiken zowel Cool Edit (inmiddels Adobe Studio) als Cubase.

Cool Edit werkt prima als je een beetje sleutelt. Waar je om moet denken is dat je geen bestandje knipt en plakt maar hem op hoge kwaliteit opneemt. Daarna bij het begin beginnen voor het opnemen van je tracks, en later de stukken die overbodig zijn vullen met silence. Geld overigens soms ook bij cubase. Let ook op je BPM instellingen.

En Magix Musicmaker...... Zou ik niet doen, FL Studio is een stuk intelligenter en biedt meer mogelijkheden om tonen aan te passen en vooral minder met samples maar meer met je eigen ideeën bezig te zijn. Magix Music Maker is meer een machine met samples die je aan elkaar plakt, terwijl je met andere software je eigen dingen (hetgeen je in je hoofd hoort) kunt verwezenlijken.

Heb je enigsinds notie van toonladders en harmonie dan kun je vrijwel alles maken wat je wil.

Wel je Shit online zetten, he? :)

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2004
  13. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Cubase, Reason & FruityLoops zijn 't best zoals the Walrus al zei... als je met magix bezig bent daan creeer je nix je deelt alleen sampletjes op jouw manier in...

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, dat is het irritante aan magix beats en nummers, ze zijn compleet onorgineel. Maar aan fruityloops heb je niks zonder kennis van een piano/keyboard/toonladders.

Deel Deze Pagina