[MUZIEK] Ska en Punk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Chemische Kip, 11 dec 2003.

  1. Allo, ik dacht in een creatieve bui, laat ik eens een ska en punk topic aanmaken (ben waarschijnlijk een van de weinige hier die dat soort muziek luistert) vertel ff wat voor soort bands je luistert en welke nummers je van bands goed vind enzo:)

    Naja, op dit moment luister ik veel naar RX Bandits en Reel big Fish enzo..
     
  2. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Oef, ik luister vaak naar dat soort muziek, zeker als ik een keer vroeg op moet staan en een slecht humeur heb. Mijn favorieten zijn Less Than Jake en Ska-P. NOFX is ook erg goed. En de Voodoo Glow Skulls, etc etc.

    Trouwens, een paar leuke nummer:
    Van Ska-P wel de super vrolijkste ooit: El Gato Lopez.
    En van Less Then Jake vind ik 9th At Pine erg goed.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2003
  3. Yup, die ken ik ook allemaal wel :), Voodoo Glow Skulls en Ska-p zijn idd wel lijp :D.. Ken je Flogging Molly?
     
  4. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Flogging Molly roelt.

    Ook goed zij Mad Caddies, Bad Religion, Rancid, Sublime.

    Momenteel luister ik vrij veel naar The Vandals, vooral de CD "Hitler bad, Vandals good" vind ik erg goed, ook al is hij al wat ouder.
     
  5. Lol, die naam alleen al :D

    Maarja, Reel Big Fish, hun zijn echt gestoord :D (goed gestoord he ;) )
     
  6. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Punk, ska en iets mindere mate oi! is mijn ding! :D

    Van punkbands zijn mijn absolute lievelingsbands the Casualties, Dead kennedies, the Exploited, A minor threat en the Misfits
    Laatste album van NOFX was ook best goed.
    Ska, zoals al gezegd, Voodoo glow skulls, Reel big Fish (Sellout!) en soms Less than jake.

    Oi heb ik pas ondekt, is wat rauwer dan punk, en gaat erg vaak over het leven op de straat. Aanraders: Oi polloi en The Cockney Rejects.

    Nog een tip, als je muziek zoekt van onbekendere bandjes, kijk dan eens op hun site. Daar staan vaak hele 7 inches op mp3 formaat.

    En nog een afrader van jewelste (behalve als je er op kickt): Skrewdriver. Hoewel de muziek echt gruwelijk goed is, zijn de teksten werkelijk zo extreem rechts als het maar kan. Zoek maar eens op google naar Skrewdriver, en walg... :{
     
  7. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ik luister naar alles wat lekker pompt, om het zo maar even te zeggen...

    als ik ff mn punk mp-3 lijst open:

    -AFI
    -Anti-Flag
    -At the drive-in (is dit wel punk?)
    -Biohazard (hardcore punk)
    -Dead Kennedy's
    -Hatebreed (is hardcore ook punk?)
    -Millencolin
    -NoFX
    -Pennywise
    -Thrice (DIKKE punk)
    -Capdown
    -Against Time (lokaal punkbandje, ERG goed (www.against-time.com :D (damn, zie net dat de band ermee kapt :'-()
    -Flogging Molly
    -Beach Boys :eek:
    -the Exploited
    -Fenix TX
    -Glassjaw
    -Iggy Pop (ook erg vetjes)
    -Lagwagon
    -the Libertines
    -MxPx
    -Ramones (heerlijk bubble-gum klassiekers)
    -Rancid
    -Sex Pistols
    -Tsunami Bomb

    dat is zo'n beetje al mn punk :D
    ik vraag me af: is hardcore-punk (Hatebreed, Biohazard, Sick of it All) nu ook punk volgens jullie, of is dat echt HARDCORE??
     
  8. DouNiu

    DouNiu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis maar net wat je onder punk verstaat. Die discussie er al zo lang en eigenlijk is niemand er echt over uit.

    Voor mij is het snel, hard, fun rock'n'roll. De Ramones is daarvan een goed voorbeeld ja en is niets voor niets de inspiratiebron van vrijwel alle punkrockbands....
     
  9. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    EEN inspiratiebron zou ik dan zeggen...

    zonder Sex Pistols zou geen enkele punk-band de kans krijgen...
     
  10. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben heel orgineel: Blink 182, Greenday, Green Lizard en Sum 41
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik luister liever DRI en Suicidal Tendencies, maarre: kan deze niet gewoon in de metalthread?
     
  12. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    nee :p
     
  13. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Metal is ook iets heel anders dan punk, al zeg ik het zelf.
     
  14. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    dit klinkt heel vaag ;)

    maar je hebt wel gelijk; punk en metal zijn iets heel verschillends...
     
  15. DouNiu

    DouNiu Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    De Sex Pistols en The Clash, startten hun bandjes na het live zien van de Ramones. Voor de promotie van hun 2e album gingen ze naar de UK.

    Muzikaal gezien zijn de Sex Pistols zeer middelmaat en zeker geen inspiratie voor de punkrockmuziek. Hetgene waarvan ze alle krediet hebben is het shockeffect wat ze veroorzaakten, iets wat in de USA met bands als de NY Dolls etc. al was gezien.

    Engeland, land van het fatsoen kwam niet verder dan de Rolling Stones en dus had de manager van de Pistols het prachtig voor elkaar. Resultaat, een groot commercieel succes (anarchy in the uk, jaaaja). Een schokkende bandnaam, slechte muziek met schandalige teksten, brutale bandleden die vooral gewelddadig en veelal aan de drugs waren ontketenden de hype. Allemaal in scene gezet door hun manager, fake fake fake en commercie. Laat punk met dat laatste nou weinig te maken hebben.

    Alleen Sid Vicious was een uitzondering (daarvoor ook zorgvuldig uitgekozen), maar die kwam dan ook pas later in de band. En zelfs zijn favoriete band was de Ramones...

    The Clash voegde echter wel wat toe aan de muziek.
     
  16. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    SHANDON!!! een italiaanse ska-core band echt super vet
    de beatbusters moeten ook in het rijdje
    en rel big fish natuurlijk
    Let's quit
    Mark Foggo

    Maar dat zijn allemaal ska-bands
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ben benieuwd of iemand hier het Balthasar Gerards Kommando kent, waarschijnlijk niet, beetje te oud voor jullie waarschijnlijk
     
  18. daaf

    daaf Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    hihi

    ik vind SKa maar moeilijk irritant..
    tis leuk voor een kwartiertje..
    maar daarna ben ik t echt zat..

    Punk luister ik niet al te veel omdat ik vind dat t allemaal 1 pot nat is ! ( oud hollandsch taalgebruik haha)

    geef mij maar een beetje emo, hardcore of nu metal

    D n B iemand?
    ach..ik ga offtopic..ik hou op
     
  19. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Emo vind ik zelf erg irritante muziek, vooral AFI. Dat gejank altijd, over vriendinnen die niet meer van hun houden, en dat ze daarom heeel verdrietig zijn, en niemand hun gevoelens begrijpt, en ze daarom weglopen van huis.... ga dan lekker weglopen, en laat mij met rust, denk ik dan. :p
     
  20. Blisz

    Blisz Plague on words

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren dus Flogging molly in de Vera in Groningen gezien!!! Damn, wat cool, ik heb op het moment nu overal pijn van de crowdsurfers en al mn kleding zit weer eens onder het bier! Maar dit soort concerten maak je niet vaak mee (er was al een halve pit voor flogging molly begon) Het voorprogramma, ThrowRag was ook super cool en zette de toon al.

    super, ciao
     

Deel Deze Pagina